וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזיקוקים ובמסיבת רחוב: צפון קוריאה חוגגת את הניסוי המוצלח

עובדי מדינה, חיילים ואזרחים יצאו לרחובות פיונגיאנג כדי לציין את השיגור של הטיל הבין-יבשתי החדש של המדינה המבודדת. לפי כלי התקשורת הממלכתיים, "נרשמה בקרבם שמחה והתרגשות רבה"

תום זואילי

התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית פרסמה היום (שישי) תמונות של חגיגות בבירה פיונגיאנג בעקבות שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי החדש, בניסוי שבו רשמה המדינה המבודדת הישג טכנולוגי משמעותי והחריפה את המתיחות מול ארצות הברית.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, החגיגות התקיימו אתמול, והן כללו מסיבת רחוב וזיקוקים. עוד דווח כי בין החוגגים, בהם חיילים, עובדי מדינה ואזרחים, נרשמה "שמחה רבה והתרגשות" בעקבות השיגור של הטיל. הוואסנג-15. לפי הדיווחים במדינה המבודדת, המנהיג קים ג'ונג און הכריז על כך שלארצו יש "מטרה היסטורית" בהפיכתה לאומה גרעינית.

עוד בוואלה! NEWS
מסוגל להגיע לכל פינה בארה"ב: הטיל החדש של קים משלים את מטרתו
ארה"ב אחרי השיגור: קרובים למלחמה עם צפון קוריאה, משטרה יושמד
טראמפ: סין לא מצליחה לרסן את איש הטילים הקטן

חגיגות לאחר שיגור הטיל הוואסונג 15 בקוריאה הצפונית. 30 בנובמבר 2017. CNN, מערכת וואלה!
אלפים בכיכר קים סונג איל בפיונגיאנג/מערכת וואלה!, CNN

הטיל החדש, שתיעוד השיגור שלו פורסם בתקשורת בקוריאה הצפונית, גדול ורחב יותר מקודמו, הוואסנג-14. האחרון שוגר פעמיים בחודש יולי וחלף בשמי יפן. לפי מומחי ביטחון אמריקנים, בפיונגיאנג רצו לפתח טיל שיכסה את כל שטחה של ארצות הברית, והטיל החדש אכן עונה על ציפיות אלו.

לפי פיונגיאנג, הטיל החדיש מסוגל לשאת כמות דלק גדולה יותר ולטוס למרחק רב יותר. עוד נטען כי הטיל הגיע לרום טיסה של 4,475 ק"מ - פי עשרה יותר מגובהה של תחנת החלל הבינלאומית - ועבר מרחק של 950 ק"מ ב-53 דקות. הוא נחת באזור הכלכלי המיוחד של יפן, אך לטענת צבא ארצות הברית, הוא לא היווה סכנה בשום שלב.

המדינה המבודדת ממשיכה לבצע ניסויים, כולל ניסוי גדול שערכה בספטמבר, חרף הסנקציות הבינלאומיות. מומחים אמריקנים אמנם אישרו כי הטיל נראה גדול יותר, אך פקפקו ביכולתו להגיע לטווח כה רחוק בעודו נושא מטען דלק כבד וראש נפץ גרעיני.

עוד באותו נושא

טראמפ מדבר, ושיירת הטילים הקוריאנית ממשיכה לנסוע

לכתבה המלאה
שיגור הטיל מפיונגיאנג 
קוריאה הצפונית
צפון קוריאה. CNN, מערכת וואלה! NEWS
השיגור נחגג לבסוף במופע זיקוקים ובהכרזה של קים. פיונגיאנג, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, CNN

השיגור ביום שלישי האחרון זכה לתגובות חריפות מצד הקהילה הבינלאומית. בין היתר, קראה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי למדיות העולם "לנתק את כל קשריהן עם קוריאה הצפונית ולגרש את עובדיה". לדברי היילי, "הדיקטטור של קוריאה הצפונית עשה צעד שמקרב את העולם אל מלחמה", שבמהלכה "תושמד הנהגתה" של פיונגאינג.

במוסקבה האשימו את וושינגטון בכך שהיא מחפשת לדחוק את פיונגיאנג לפינה ולפתוח במלחמה, בין היתר בשל התרגיל המתוכנן להמשך החודש של צבא ארצות הברית וצבא קוריאה הדרומית.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה עם אנשיו בשיגור הטיל הבליסטי הוואסונג 15, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
קים צופה בשיגור "הוואסונג-15" בפיונגיאנג, השבוע/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully