וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על חוק ההמלצות: העונש של אדלשטיין לסיעת יש עתיד

4.12.2017 / 12:10

יו"ר הכנסת קבע כי חברי סיעת יש עתיד לא ייקחו חלק במשלחות לחו"ל מטעם הכנסת, לאחר שלדבריו פגעו ביחסים הדיפלומטים עם גואטמלה כשהחזירו את ח"כ ילין ארצה כדי שישתתף בהצבעה על החוק. כעבור כמה שעות אדלשטיין הבהיר: ההודעה לא הוצאה על דעתי. אמסלם הגיש נוסח חדש לחוק

עריכת וידאו: ניר חן , גרפיקה: אורן אלבלק

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין קבע היום (שני) כי חברי סיעת יש עתיד לא ייצאו עד להודעה חדשה למשלחות לחו"ל מטעם הכנסת, זאת בשל החלטת הסיעה להחזיר את ח"כ חיים ילין ממשלחת בגואטמלה לישראל לצורך ההצבעה שתוכננה להתקיים היום על חוק ההמלצות. אדלשטיין ראה בהחלטה של יש עתיד פגיעה ביחסים הדיפלומטיים של ישראל עם המדינות שבהן ביקרו חברי הכנסת, זאת מאחר שיש עתיד לא התייעצה על החזרתו של ילין, קיבלה את ההחלטה לבד ואף מימנה את הכרטיס חזרה בסך יותר מ-5,000 דולר מכספי המפלגה.

כמה שעות לאחר מכן שלח אדלשטיין מכתב ליו"ר המפלגה יאיר לפיד ובו טען כי ההודעה על ה"עונש" לא הוצאה מטעמו וכי הוא מקווה להמשיך לראות את חברי הסיעה בפעילויות השונות בכנסת.

לקריאה נוספת:
חוק ההמלצות לא יעלה מחר להצבעה בכנסת; אמסלם: "נתניהו שגה"
בצל המשבר, נתניהו הודיע לאמסלם: "חוק ההמלצות לא יחול עליי"
"מושחתים, נמאסתם": עשרות אלפים ב"צעדת הבושה" נגד חוק ההמלצות

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בוואלה טוק 25 באוקטובר 2017. רובי קסטרו לוואלהTALK, מערכת וואלה! NEWS
העניש את סיעת יש עתיד. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, רובי קסטרו לוואלהTALK

יש עתיד החזירה את ילין לארץ אף שהוא היה מקוזז עם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון שגם היא חלק מהמשלחת, זאת במסגרת הקרב על חוק ההמלצות. ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, אמר בתגובה כי "בחוק ההמלצות, כמו בלא מעט חוקים בכנסת הזו, הקואליציה רמסה כל נוהל ומסורת, באישורו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין".

"מוזר שכיו"ר הסיעה, אני שומע לראשונה על החלטה של יו"ר הכנסת בעניין יש עתיד מהתקשורת", הוסיף שלח. "כשהוא צריך, אדלשטיין יודע היטב איך למצוא אותי. חברי הכנסת שלנו נסעו למשלחות לחו"ל אך ורק בבקשה מפורשת של היו"ר. לא רוצה, לא צריך".

גם לפיד הגיב על העונש: "נתניהו ושליחיו כנראה עדיין לא הבינו. על יש עתיד לא מאיימים ואותנו גם לא קונים. המחוייבות היחידה שלנו היא לאזרחי ישראל ולעקרונות שלנו. לא היינו מוכנים בשום פנים ואופן לתת לחוק ההמלצות לעבור. חברי הקואליציה מוזמנים מצידנו להישאר בחו"ל עד סוף הקדנציה. לנו אין שום בעיה לא לצאת יותר לאף משלחת של הכנסת מעתה ועד עולם. אנחנו פה כדי להילחם בחוקי השחיתות של נתניהו ושליחיו".

ח"כ חיים ילין שעמד במרכז הסערה ציין כי "יו"ר הכנסת צריך להבין כשמדובר בחוק ההתנתקות מהדמוקרטיה - נבחרי הציבור חייבים להיות במליאה ולהצביע נגדו", אמר. "בשביל זה נבחרנו וזה מה שהציבור מצפה מאיתנו. אם היה כל כך חשוב להמשיך את פעילות המשלחת, יכל יו"ר הכנסת לדחות את ההצבעה על החוק המושחת".

עוד באותו נושא

הקרב על חוק ההמלצות: יש עתיד שילמה - כדי להחזיר מחו"ל ח"כ להצבעה

לכתבה המלאה
עופר שלח במסגרת שעת שאלות לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
התעדכן דרך התקשורת. יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח/נועם מושקוביץ

שעות ספורות לאחר שנודע על הסנקציה שננקטה, יושב ראש הכנסת ציין כי ההנחייה לא ניתנה בידיעתו ולא בסמכות. "קראתי בהפתעה מוחלטת את הודעת והודעת יו"ר סיעתך על ביטול השתתפות 'יש עתיד' במשלחות הכנסת", כתב אדלשטיין ללפיד. "ברצוני להבהיר שלא יצאה מפי שום הנחייה למנוע השתתפות חברי סיעת "יש עתיד" בפעילות הבינלאומית של הכנסת. אם נאמרו הדברים על ידי גורם כלשהו בכנסת, אזי שהדבר נעשה ללא אישורי וללא סמכות. כולי תקווה שחברי סיעת יש עתיד ימשיכו לתרום לפעילות הכנסת בכל התחומים".

"אני מקבל את הבהרת יו"ר הכנסת ברצון", אמר יו"ר הסיעה שלח. "ההחלטה עליה דווח היתה מופרכת. המכתב של ח"כ אדלשטיין מוכיח שצדקנו לכל האורך: הן בהחלטה להחזיר את חיים ילין כדי לעצור את חוק ההמלצות המוטרף, והן בכך שלא כך נוהגים בסיעה בכנסת. העניין מאחורינו, וטוב שכך".

ישיבת סיעה יש עתיד, 29 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"אדלשטיין יכול היה לדחות את ההצבעה". ח"כ חיים ילין/נועם מושקוביץ

אמש החליט יוזם חוק ההמלצות, חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) שלא לקיים את הדיון שתוכנן להתקיים היום בוועדת הפנים שבראשה הוא עומד. בסוף דיון בוועדה אתמול, אמר אמסלם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שגה כשהחליט להחריג עצמו מהחוק. ביטול הוועדה יוביל לכך שההצבעות יידחו, ושהיום לא תצביע הכנסת על החוק בקריאה שנייה ושלישית.

היום הגיש אמסלם נוסח מתוקן של החוק, לפיו החוק לא יחול על חקירות מתנהלות באופן גורף. מחר יתקיים דיון על החוק בוועדת הפנים. אמסלם תקף אתמול במהלך הדיון בוועדה את התנהלות המשטרה, ואמר כי "העיקר לסלק את נתניהו. איזה עוצמות של שנאה. המשטרה ניהלה קמפיין, והובילה התנגדות שחצתה כמעט את כל הקווים".

דיון על חוק ההמלצות בועדת הפנים של הכנסת 3 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אמסלם. הגיש נוסח חדש לחוק/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"החוק יהפוך לפרסונלי כי רק ראש המשלה אינו כלול בחוק", הוסיף אמסלם. "אשב עם היועץ המשפטי של הוועדה לראות איך לנסח. אדם מהסוג שהחוק בא להגן עליו מאבד את כל עולמו. כל עובד עירייה שנעצר, דואגים שכולם בעירייה ידעו. ננסח את החוק שיהיה חוק חברתי ממעלה ראשונה. הוא בא למנוע הפרת זכויות אדם בסיסית. אתם השמאלנים אלימים תמיד. לכם מותר הכול. לימין אסור".

(עדכון ראשון 9:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully