וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על חוק ההמלצות: יש עתיד שילמה - כדי להחזיר מחו"ל ח"כ להצבעה

3.12.2017 / 8:55

מפלגת יש עתיד שילמה יותר מ- 5,000 דולר עבור החזרתו מחו"ל של חבר הכנסת חיים ילין, כדי שיוכל להשתתף בהצבעה על חוק ההמלצות. המהלך מביא להפרת הקיזוז עם הקואליציה. ביטן: "הפרה בוטה של סיכום"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מפלגת יש עתיד שילמה בסוף השבוע יותר מ-5,000 דולר כדי להחזיר את ח"כ חיים ילין מחו"ל, לטובת ההצבעה נגד חוק ההמלצות שיובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית מחר במליאת הכנסת. בכך הפרה המפלגה קיזוז שעליו סיכמה עם חברת כנסת מהקואליציה השוהה בחו"ל, אך אין באפשרותה לשלם סכום דומה כדי לחזור ארצה. המשמעות: הקואליציה תפסיד שני קולות נוספים בהצבעה.

ילין ששוהה בימים אלה בגואטמלה, כחלק ממשלחת רשמית של הכנסת. ילין, יליד ארגנטינה, נשלח לביקור בפרלמנטים של גואטמלה ומקסיקו כדי לחזק את הקשרים בין המדינות והיה צפוי לשהות במדינות עד יום חמישי הקרוב. לפיד, שמפלגתו ספגה ביקורת בשל היעדרויות מההצבעה הקודמת על הצעת החוק, העדיף להימנע מביקורת וביקש מילין שיסיים את ביקורו במדינה. בעקבות זאת, מימנה המפלגה את חזרתו לארץ. מדובר על טיסות העוברות בגואטמלה, מקסיקו ובארצות הברית.

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
המפלגה שילמה למעלה מ-5,000 דולר עבור החזרתו, חבר הכנסת חיים ילין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

יחד עם ילין במשלחת לגואטמלה, נמצאת גם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו). השניים היו מקוזזים באופן כזה שיוכלו להיעדר מההצבעה בשל שהותם בחו"ל – מבלי להשפיע על מאזן הכוחות בעת ההצבעה, אך המהלך של יש עתיד ישנה זאת. יו"ר הקואליציה דוד ביטן קיים אמש (שבת) שיחות עם אנשי יש עתיד וזעם על מה שכינה "הפרה בוטה של סיכום".

ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם תתכנס הבוקר לדיון ממושך על מאות ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על הצעת-החוק. השאיפה של יו"ר הוועדה היא להביא את ההצעה לאישור בהקדם, כך שהמליאה תוכל להצביע בקריאה שניה ושלישית ביום שני, אך האופוזיציה גם הפעם מקשה על כך. עשרה חברי כנסת מהאופוזיציה שיגרו אמש מכתב לעו"ד איל ינון, היועמ"ש לכנסת שבו טענו ל"פגיעה בהליך הגשת ההסתייגויות".

במכתב שעליו חתומים חברי הכנסת יעל גרמן, מיקי לוי, קארין אלהרר, לאה פדידה, יעל-כהן פארן, זוהיר בהלול, דב חנין, יואל חסון, תמר זנדברג ומיקי רוזנטל, הם טענו כי "עד לרגע זה לא עומד בפנינו הנוסח הסופי של הצעת החוק לצורך הכנסת ההסתייגויות, אותן כאמור נתבקשנו להגיש עד 9:00 בבוקר". חברי הכנסת הוסיפו כי הם "רואים בכך מנהל לא תקין ופגיעה קשה ביכולת שלנו לתפקד כחברי ועדה ביעילות ולעניין". בשבוע שעבר דחה ינון טענות של חברי האופוזיציה על כך שהליך החקיקה אינו תקין, אך במכתב זה העלו חברי הכנסת טענות חדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יעל גרמן שרת הבריאות מחוץ לביתו של של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
יזמה את מכת האופוזיציה ליועץ המשפטי לכנסת, יעל גרמן/ראובן קסטרו

בקואליציה ובאופוזיציה ממשיכים להיערך לקראת ההצבעה ביום שני, ועם זאת, ביטן הצהיר בסוף השבוע כי "תמיד יהיה אפשר לדחות את ההצבעה", זאת במענה לשאלה מה יקרה במידה ולא יהיה רוב לקואליציה. חברת הכנסת יעל כהן-פארן (המחנה הציוני) ביטלה טיסה לוועידה השנתית של התנועה המסורתית של צפון אמריקה וחבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) יחזור מוקדם יותר מפורום סבן המתקיים בוושינגטון. גם בקואליציה יש שרים וחברי כנסת שייאלצו לקטוע נסיעות מקצועיות ואישיות לחו"ל, בהם שרת המשפטים איילת שקד והשר צחי הנגבי.

ח"כ בני בגין מהליכוד צפוי להימנע בהצבעה, אך עד כה לא ברור כיצד ינהגו חברי סיעת כולנו המתנגדים להצעת החוק. שר האוצר משה כחלון אומנם תמך בנוסח הנוכחי של החוק, אך הודיע כי הוא מעניק לחברי מפלגתו חופש הצבעה ובסיעתו קיימים לפחות שלושה חברי כנסת שטרם הכריעו אם יצביעו נגד או יימנעו. מדובר בהבדל משמעותי שכן הימנעות היא קול אחד פחות לקואליציה אך הצבעה נגד מהווה שני קולות פחות.

לחוסר הידיעה הזו בקואליציה מצטרפת גם עמדתו של עו"ד איל ינון שהביע בשבוע שעבר הסתייגות מרומזת מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו והשר חיים כץ ישתתפו בהצבעה על הצעת-החוק, בעקבות חשש מניגוד עניינים בשל חקירות משטרה המתנהלות נגד השניים. אלה לא הצביעו גם בהצבעה על החוק בקריאות טרומית וראשונה.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן באירוע הרמת כוסית של מפלגת הליכוד, 30 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו
"הפרה בוטה של סיכום", דוד ביטן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully