וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההמלצות לא יעלה מחר להצבעה בכנסת; אמסלם: "נתניהו שגה"

3.12.2017 / 18:44

יוזם החוק החליט לבטל את הדיונים עליו בוועדת הפנים שתוכננו למחר, והמשמעות היא כי החוק לא יעלה להצבעה. "המשטרה ניהלה קמפיין, והובילה התנגדות שחצתה כמעט את כל הקווים", תקף אמסלם

עריכת וידאו: ניר חן , גרפיקה: אורן אלבלק

חוק ההמלצות - עדכונים אחרונים

- ח"כ אמסלם החליט לא לקיים דיונים על החוק מחר בוועדת הפנים
- המשמעות: החוק לא יעלה להצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית
- נתניהו ביקש להחריג עצמו ואת חקירותיו מהחוק
- אמסלם: "נתניהו שגה"

יוזם "חוק ההמלצות, חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) החליט הערב (ראשון) שלא לקיים מחר בוועדת הפנים שבראשה הוא עומד, את ההצבעות על החוק. בסוף דיון בוועדה הערב, אמר אמסלם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שגה כשהחליט להחריג עצמו מהחוק. ביטול הוועדה יוביל לכך שההצבעות יידחו, ושמחר לא תצביע הכנסת על החוק בקריאה שנייה ושלישית.

אמסלם תקף במהלך הדיון בוועדה את התנהלות המשטרה, ואמר כי "העיקר לסלק את נתניהו. איזה עוצמות של שנאה. המשטרה ניהלה קמפיין, והובילה התנגדות שחצתה כמעט את כל הקווים".

"החוק יהפוך לפרסונלי כי רק ראש המשלה אינו כלול בחוק", הוסיף אמסלם. "אשב עם היועץ המשפטי של הוועדה לראות איך לנסח. אדם מהסוג שהחוק בא להגן עליו מאבד את כל עולמו. כל עובד עירייה שנעצר, דואגים שכולם בעירייה ידעו. ננסח את החוק שיהיה חוק חברתי ממעלה ראשונה. הוא בא למנוע הפרת זכויות אדם בסיסית. אתם השמאלנים אלימים תמיד. לכם מותר הכול. לימין אסור".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המשבר, נתניהו הודיע לאמסלם: "חוק ההמלצות לא יחול עליי"
ברק שב לתקוף את נתניהו: "להציל את ישראל מממשלתה"
נתניהו יצא לביקור נוסף באפריקה: "אכריז על פתיחת שגרירות חדשה"

דיון על חוק ההמלצות בועדת הפנים של הכנסת 3 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ אמסלם. ביטל את הדיון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

נתניהו הודיע היום לאמסלם כי הוא יחריג את עצמו מחוק ההמלצות. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו ציין נתניהו כי מדובר ב"חוק טוב", שלדבריו "שומר על כבוד האדם". עוד כתב נתניהו כי החוק "מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין".

לאחר שיו"ר הקואליציה דוד ביטן נלקח היום לחקירה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, התערערה האפשרות להבטחת רוב לאישור החוק במליאה – בהצבעה שהייתה אמורה להתקיים מחר. סיעת כולנו הגישה הסתייגות לחוק, שתחריג את כל החקירות שהחלו לפני כניסת החוק לתוקף, והשר זאב אלקין הציע לדחות את ההצבעה בשבוע.

"אלף הסתייגויות" חברי אופוזיציה ניסו לעכב את ההצבעה על חוק ההמלצות במסגרת דיון בועדת הפנים. ערוץ הכנסת
הדיון בוועדת הפנים/ערוץ הכנסת

נתניהו הוסיף כי "החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים. לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully