וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יצא לביקור נוסף באפריקה: "אכריז על פתיחת שגרירות חדשה"

28.11.2017 / 7:40

ראש הממשלה ישתתף באירועי ההשבעה המחודשת של נשיא קניה אוהרו קנייטה, ויקם פגישות עם ראשי מדינות מרחבי היבשת. "הכוונה שלנו היא להעמיק את הקשרים עם מדינות שאין לנו יחסים דיפלומטיים איתן", אמר עם המראתו

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שלישי) לביקור בן יממה בקניה, במהלכו ישתתף באירועי ההשבעה מחדש של נשיא קניה אוהרו קנייטה ויקיים סדרת פגישות עם ראשי מדינות מיבשת אפריקה שיגיעו גם כן לטקס ההשבעה. נתניהו הוזמן על ידי הנשיא להשתתף בארוחת צהריים רשמית שמארגן קנייטה לרגל השבעתו, בו ישתתפו גם מנהיגים מטנזניה, אוגנדה, רואנדה, טוגו, בוטסוואנה, אתיופיה וניגריה, והוא צפוי אף לנאום באירוע. לאחר מכן ידון עם חלק מהמנהיגים בפגישות נפרדות על חיזוק היחסים בין ישראל ומדינות אפריקה. נתניהו לא ישתתף באירוע ההשבעה המרכזי של הנשיא, שייערך באצטדיון כדורגל בבירה ניירובי, בשל שיקולי אבטחה.

"אני יוצא עכשיו לביקור שלישי באפריקה תוך שנה וחצי. אפגוש שם את הנשיא הנבחר מחדש של קניה, וגם כעשרה מנהיגים אפריקנים" אמר נתניהו לפני המראתו. "הכוונה שלנו היא להעמיק את הקשרים עם אפריקה גם על ידי קשירת קשרים עם מדינות שאין לנו יחסים דיפלומטיים איתן. ארבע נציגויות אפריקניות נפתחו בישראל בשנתיים האחרונות ואני מקווה שעד סוף היום אני אוכל להכריז על פתיחת שגרירות ישראלית חדשה באחת ממדינות אפריקה, והיד עוד נטויה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לביקור דיפלומטי באפריקה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לפני המראתו לאפריקה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מדובר בנסיעתו השלישית של נתניהו לאפריקה בשנתיים האחרונות, במסגרת מאמץ מדיני נרחב שהוא מוביל לשיפור היחסים עם מדינות היבשת. בקיץ 2016 ביקר ברואנדה, קניה, אוגנדה ואתיופיה, וביוני האחרון השתתף בפסגת המדינות החברות בארגון ECOWAS בליבריה. לפני כחודשיים, באוקטובר, הייתה אמורה להיערך ועידת פסגה נוספת עם מדינות אפריקה בטוגו, אך היא בוטלה בסופו של דבר לאור לחץ של מדינות ערב ומתיחויות פוליטיות פנימיות במדינה.

במהלך הביקור נתניהו צפוי לפגוש שוב את נשיא רואנדה פול קגאמה, על רקע המגעים לקראת הסכם גירוש של מבקשי מקלט מישראל לרואנדה. בסוף ספטמבר נתניהו נפגש עם קגאמה בשולי עצרת האו"ם, והגיע אית"ו להסכם עקרוני חדש בדבר הגירוש של מבקשי הפליטים, על רקע פסיקת בג"ץ שפסלה את הסדר הגירוש מרצון של המסתננים. לפי ההסכם, ישראל תשלם לרואנדה כ-5,000 דולר עבור כל מבקש מקלט שיעבור אליה ותעביר 3,000 דולר מענק לכל אחד שיעזוב.

בשבוע שעבר אמרה שרת החוץ של רואנדה כי ארצה מוכנה לקבל כעשרת אלפים מבקשי מקלט אפריקאים מישראל, אך הדגישה כי טרם הושג סיכום סופי על כך. "אם הם ירגישו בנוח לבוא לכאן אנחנו נהיה מוכנים לקלוט אותם. איך זה יתבצע ואיך ייראו החיים שלהם מרגע שיגיעו לכאן - כל אלה הם פרטים שעוד לא סוכמו", אמרה בריאיון לתקשורת המקומית והוסיפה כי עדיין מתנהל משא ומתן לגבי הסיוע וחבילת הקליטה שמבקשי המקלט יקבלו לאחר גירושם לרואנדה.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully