וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן לנתניהו: השיח סביב חוק ההמלצות מזיק; ביטן: אתם לא עוזרים

27.11.2017 / 21:27

דיון סוער בישיבת הליכוד, כשחזן ביקש מרה"מ להבהיר שחוק ההמלצות לא יחול עליו. יו"ר הקואליציה ביטן ענה: "אתה מקשיב לעצמך?", ותקף את חבריו לסיעה. אמסלם תקף: "זה לא בשביל ראש הממשלה, האופוזיציה הופכת את זה עלינו". חוק ההמלצות עבר בקריאה ראשונה בתום דיון סוער

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

במהלך ישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום (שני) על חוק ההמלצות, התקיים דיון סוער כשח"כ אורן חזן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהאשמה ש"השיח הציבורי שנוצר עושה נזק לך ולכולם". חזן ביקש מראש הממשלה "לעשות סדר" ולפרסם הבהרה ציבורית שהחוק לא חל עליו.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן, בתגובה, ביקש מחזן לעצור את דבריו. "השיח גורם נזק, אתה שומע את מה שאתה אומר?", הטיח בחזן. חזן, מצדו, טען כי בשמאל "מנסים לפגוע בתדמית של נתניהו. בסוף זה יעבוד".

מגיש ההצעה ח"כ דוד אמסלם התקומם בעקבות דברי חזן, והגיב: "לא הגשתי את החוק הזה כדי לעזור לראש הממשלה, לכו תראו מה קורה בחוץ. 80% מהתיקים שהמשטרה מעבירה לפרקליטות, בטענה שיש תשתית ראייתית - נסגרים. באה האופוזיציה והופכת את זה עלינו. זו חוצפה ועזות מצח".

ח"כ אורן חזן מגיע לבית הדין הצבאי בקרייה לגזר דין של אלאור אזריה. ראובן קסטרו
"השיח עושה לך נזק", אמר לנתניהו. חזן/ראובן קסטרו

ביטן עצמו האשים את חבריו בליכוד על כך שהם לא נאבקים על דעת הקהל: "יש מאבק על דעת הקהל ולא ראיתי פה אנשים שעוזרים לנו". במהלך הדיון שנמשך יותר מ-10 דקות, נתניהו שנכח בחדר, שתק.

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום את העברתו לקריאה ראשונה של נוסח חדש לחוק האוסר פרסום המלצות משטרה בתום חקירותיה. לפי פשרה בין סיעות הקואליציה ייאסר על פרסום המלצות בכל התיקים. בתיקים רגישים שלהם הוצמד פרקליט מלווה, כמו בתיקים של נבחרי ציבור, לא תוגש המלצה אלא אם היועץ המשפטי לממשלה סבור שיש צורך. המליאה הצביעה על החוק, והוא עבר ברוב של 46 תומכים ו-47 מתנגדים.

ח"כ דודי אמסלם אפריל, 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא בשביל ראש הממשלה". אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ
לפיד: "אם החוק יעבור, יש עתיד תגיש בג"ץ נגדו, וגם בזה ננצח"

נתניהו, השרים איילת שקד וגלעד ארדן לא נכחו בהצבעה במליאה על חוק ההמלצות, וגם חברי הכנסת רחל עזריה ובני בגין שהביעו התנגדות לחוק.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצהיר במליאה כי "אם החוק יעבור, יש עתיד תגיש בג"ץ נגדו, וגם בזה ננצח". לפיד טען כי אישור החוק הוא "ניסיון השתקה של היועץ המשפטי, משטרת ישראל ושל כל התקשורת החופשית בישראל, העיקר שלא ידעו מה הוא עשה בצוללות ובתיקי 1,000, ו-2,000". ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הוסיפה כי זהו " "חוק מושחת לראש ממשלה מושחת".

אם היועץ המשפטי לממשלה יהיה סבור שיש צורך, הוא יפנה למשטרה ויקבל בעצמו את ההמלצה, אותה לא ניתן יהיה לפרסם. סעיף זה הוכנס לדרישת מפלגת כולנו.

ח"כ זוהר: "גאים שאנו מונעים פיטורי רה"מ רק בגלל חקירות מטופשות"

המשמעות של הנוסח החדש היא כי המשטרה לא תוכל להעביר המלצה בעניין החקירות שבהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש זאת. גם במקרה שבו יבקש המלצה כדי לגבש את דעתו על החקירה - זו לא תוכל להתפרסם לעולם. זאת, לאחר התקפלותו של יו"ר המפלגה שר האוצר משה כחלון, שהתנגד בעבר להחלת החוק באופן רטרואקטיבי.

(עדכון ראשון 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully