וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חתם על פנייה לריבלין: שקול מחדש את חנינת אלאור אזריה

27.11.2017 / 18:55

ראש הממשלה הצטרף לעצומת חברי כנסת בקריאה לנשיא לחזור בו מהחלטתו שלא לחון את החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. בית הנשיא: "בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו וקרוביו". לפיד: "מתקפה ישירה על הנשיא, הרמטכ"ל וצה"ל"

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם הערב (שני) על פניה לנשיא המדינה ראובן ריבלין הקוראת לשקול מחדש חנינה לחייל אלאור אזריה. נתניהו חתם על הפניה שיזם חבר הכנסת לשעבר שרון גל, המלווה את משפחתו של אזריה, יחד עם 51 חברי כנסת נוספים מהקואליציה והשרים משה כחלון, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ואריה דרעי.

"העובדה שהרמטכ"ל החליט להמתיק את עונשו דווקא מצדיקה הקלה נוספת מצדך ולא להיפך", נכתב בעצומה, "בשל כל אלה, ובעיקר על מנת לחזק את האחדות בעם ולאפשר למשפחת אזריה לנסות להשתקם, אנו קוראים לך לשקול שוב את החלטתך ובכל זאת לחון את אלאור".

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "המכתב המדובר לא התקבל בלשכת הנשיא וכאשר יתקבל יענה כמקובל במישרין. בבית הנשיא מוצאים לנכון להזכיר כי בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו, באי כוחו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה שלו. וסף חשוב לזכור כי על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

דיון בבקשה לדחיית כניסתו לכלא של אלאור אזריה 8.8.17. ראובן קסטרו
אזריה/ראובן קסטרו

מאז פרוץ פרשת אזריה הביע נתניהו תמיכה בחייל ובבני משפחתו, ועם מעצרו אף התקשר לאביו צ'רלי. לאחר הרשעתו בבית הדין הצבאי בתחילת השנה אמר נתניהו כי הוא תומך במתן חנינה לאזריה וכי יעביר את המלצתו "לגורמים הרלוונטיים".

לאחר דחיית בקשת החנינה פורסמו תמונות של ריבלין בכאפייה, שאותן גינה נתניהו לאחר כיממה. "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת, אבל הבקשה שלי היא שהביקורת תיעשה בצורה מכובדת - בלי כאפיות, בלי חבל תליה ובלי מדים נאציים", אמר נתניהו. "זה פסול כשזה מופנה כלפי הנשיא וכלפי כל אחד אחר".

ח"כ יאיר לפיד צייץ הערב בטוויטר כי "החתימה של נתניהו על עצומה לנשיא המדינה לשקול מחדש להעניק חנינה לאלאור אזריה היא מתקפה ישירה על נשיא המדינה, הרמטכ"ל וצה"ל".

בקשה לשקילה מחדש של חנינת אלאור עזריה לנשיא רובי ריבלין. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המכתב שעליו חתמו הח"כים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בהודעה שהועבר לידי אזריה נימק ריבלין את החלטו בכך שבתי הדין הצבאיים נתנו ביטוי בגזר הדין לנימוקים שהעלה אזריה בעת בקשת החנינה. לכך נוספה גם החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שהחליט לפני כחודשיים להקל בעונשו של החייל ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליו "משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".

"מתוך כך סבור הנשיא כי במכלול השיקולים הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל", נטען. "ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

ראובן ריבלין ובנימין נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
נתניהו וריבלין/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully