וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חזן יוזם "חוק אלאור אזריה": הכנסת תחון מורשעים בחוק הצבאי

21.11.2017 / 12:21

בעקבות סירובו של הנשיא לריבלין לחון את החייל שהורשע בהריגה ונדון ל-14 חודשי מאסר בפועל, יוזם הח"כ מהליכוד הצעת חוק שתסמיך את ועדת החוץ והביטחון לחון עבריינים שהורשעו במשפט צבאי. "ראוי שההחלטה לחון איש ביטחון תינתן בידי גוף שמייצג את כלל הציבור"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ההסתה נגד הנשיא ריבלין לאחר שסירב לחון את אזריה)

הצעת חוק חדשה מבקשת לאפשר לכנסת אפשרות להעניק חנינה למי שהורשע לפי חוק השיפוט הצבאי. הצעת החוק הוגשה היום (שלישי) על ידי ח"כ אורן חזן (הליכוד), בעקבות הביקורות הרבות שהופנו כלפי נשיא המדינה ראובן ריבלין לאחר שדחה את בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה.

הצעת חוק "אלאור אזריה" מבקשת להעניק סמכות לוועדת החוץ והביטחון להמליץ למליאת הכנסת להעניק חנינה או להקל בעונשו של מי שהורשע לפי הוראות חוק השיפוט הצבאי. לפי הצעת חוק זו, הוועדה תהיה רשאית להעלות בקשה להמלצה על חנינה אף ללא פנייה מהעבריין, אלא גם ביוזמת אחד מחבריה, בניגוד לבקשות החנינה שמוגשות היום לנשיא המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין דחה בקשת החנינה של אזריה; המשפחה: "גילינו מהתקשורת"
נתניהו על ההסתה נגד ריבלין: אפשר לבקר - אבל בלי כאפיות
בעקבות תמונת ריבלין בכאפיה: המשטרה פתחה בבדיקה בחשד להסתה

גזר דין לאלאור אזריה 30.7.17. ראובן קסטרו
"הנשיא איבד מהלגיטימיות שלו להמשיך לכהן". חבר הכנסת אורן חזן/ראובן קסטרו

החלטה על המלצה בוועדת החוץ והביטחון תתקבל ברוב קולותיהם של החברים בה. יו"ר הוועדה יהיה מחויב לזמן את הפרקליט הצבאי הראשי או נציג צבאי אחר לטעון בפני הוועדה בטרם תתקבל בה החלטה. אם הוועדה תמליץ על אישור בקשת החנינה, תעלה הבקשה לאישור במליאת הכנסת בישיבה שתתקיים לא יאוחר משבוע מאז אישורה.

"הצעת החוק תחזיר את אמון הלוחמים"

אם המליאה תצביע נגד הבקשה, תהיה אפשרות לדון בה פעם נוספת רק אחרי שלושה חודשים מיום שהתקיימה ההצבעה במליאה. אם תאשר המליאה את הבקשה, יו"ר הכנסת יחתום על אישור החנינה. "לנוכח המציאות החדשה בישראל והפוליטיזציה שפשתה גם במוסד נשיא המדינה, ראוי שההחלטה בגין חנינה לעניינו של איש כוחות הביטחון תינתן בידי גוף שמייצג את כל הציבור בישראל", טען ח"כ חזן.

חזן ביקר את נשיא המדינה ריבלין על רקע החלטתו, ואמר כי איבד את הלגיטימיות להמשיך לכהן כנשיא. הוא קרא לשרי הממשלה וחברי הכנסת שדרשו להעניק חנינה לחייל אזריה לתמוך בהצעת החוק.

מפוצלת אלאור אזריה ונשיא המדינה ראובן ריבלין. חדשות וואלה!, מערכת וואלה! NEWS
אחרי הסערה, וההסתה, מגיעה הצעת החוק. אזריה וריבלין/מערכת וואלה! NEWS, חדשות וואלה!

"גם ראש הממשלה נתניהו שאמר אתמול בישיבת הסיעה שצריך להעניק לו חנינה - צריך לתמוך בה. התחייבתי לכך ואעשה כל שנדרש כדי שהצעת-החוק הזו תכנס לספר החוקים", הסביר. "הצעת חוק זו תחזיר את האמון בממסד בישראל של הלוחמים והלוחמות, שעליהם חל חוק השיפוט הצבאי, ותקיים הלכה למעשה את האמירה 'לעולם לא תצעדו לבד'", הוסיף ח"כ חזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully