וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההסתה נגד ריבלין: אפשר לבקר - אבל בלי כאפיות

20.11.2017 / 15:36

ראש הממשלה אמר לאחר פרסום התמונה של הנשיא כי "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד – אבל על הביקורת להיות מכובדת". זאת אחרי שבאופוזיציה תקפו אותו על כך שהוא "שותק כמו דג" לנוכח המתקפות נגד ריבלין שלא חנן את אזריה

צילום מתוך הרשתות החברתיות, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (שני) את פרסום התמונה של נשיא המדינה ראובן ריבלין כשהוא חובש כאפיה, ואמר: "בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת, אבל הבקשה שלי היא שהביקורת תיעשה בצורה מכובדת - בלי כאפיות, בלי חבל תליה ובלי מדים נאציים", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "זה פסול כשזה מופנה כלפי הנשיא וכלפי כל אחד אחר".

נתניהו הוסיף על רקע תמיכתו במתן חנינה לאלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל ושבקשתו נדחתה על ידי ריבלין: "ביקורת עניינית - היא לא רק מותרת, היא הכרחית. זאת נשמת אפה של הדמוקרטיה. אי אפשר להגדיר ביקורת עניינית מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל תמיד כחופש ביטוי".

הבוקר הופצו תמונות של ריבלין חובש כאפיה, על רקע החלטתו שלא לחנון את אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. המשטרה הודיעה על בדיקת התמונות בחשד להסתה. ריבלין נימק את החלטתו לדחות את הערעור בכך ש"הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל".

ישיבת סיעת הליכוד, כנסת 6 בנובמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
"הביקורת היא נשמת אפה של הדמוקרטיה". נתניהו בסיעת הליכוד/מערכת וואלה! NEWS, -

מוקדם יותר מתחו באופוזיציה ביקורת על נתניהו, על רקע הדברים של חברי מפלגתו נגד ריבלין. "ראש הממשלה שותק למתקפות על הנשיא, כי זו התרבות הפוליטית שהוא מנחיל", אמר יו"ר העבודה אבי גבאי, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד האשים: "ראש הממשלה שותק כמו דג כאילו זה לא עניינו". השניים דיברו בפתח ישיבות הסיעה של מפלגותיהם בכנסת.

גבאי אמר בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני: " פוליטיקאים לא אמורים לעסוק בנושאי חנינה, זו תפקידה של המערכת המשפטית ולא של המערכת הפוליטית. אנחנו שומעים את המתקפות המבישות של פוליטיקאים מהליכוד וראש הממשלה שותק כי זו התרבות הפוליטית שהוא מנחיל. מי שתוקף הם השליחים שלו ולא צריך לקרוא אותם לסדר".

לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "מאתמול ראש הממשלה לא מצא לנכון לקום ולגנות את כל ההתקפות על נשיא המדינה. יש בשלוש ישיבת סיעה לליכוד וזה כבר אחרי הזמן, אבל שלפחות יקרא אותם לסדר. שיגלה בשם אלוהים מנהיגות, יגיד למירי רגב, יגיד לדוד ביטן, תחזרו בכם פה מיד מול כולם, פומבית. איך יכול להיות שככה מתנהגת ממשלה, שככה מתנהגת קואליציה? ממתי שברו את כל הכלים. מתי הוחלט שאין יותר ממלכתיות ושראש ממשלת החמוצים הוא זה שמוביל את זה.

"צריך לדעת לפני שנכניס את עצמנו לפאניקה זה מיעוט בעם. חובבי הכאפיות וסמלי הנאצים והדיבורים מן הסוג הזה הם מיעוט בעם. עדיף שראש ממשלת ישראל לא יחליט שהוא חלק מהמיעוט הזה. כי כל פעם נדמה לנו שהגענו לתחתית ואז אנחנו מגיעים עוד יותר למטה".

נשיא המדינה רובי ראובן ריבלין עם כאפייה 20 בנובמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
לפיד: "רה"מ מכניס את עצמו למיעוט בעם של חובבי הכאפיות". התמונה שהופצה הבוקר/צילום מסך, פייסבוק
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם שר האוצר יאיר לפיד בהגשת תקציב המדינה לשנת 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"ככה מתנהגת קואליציה?". לפיד עם ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בריאיון להילה קובו במהדורת וואלה! NEWS: "התמונה נועדה להפחיד את הנשיא ולאיים על כל מי שחושב אחרת. אנחנו מתעסקים עם מחתרת, עם כוחות פאשיסטיים ולאומנים שמוכנים לערער את כל היסודות.

"מותר למתוח ביקורת על החלטת הנשיא, ויש מי שאמר את זה שהוא חולק על דעתו בצורה מכבדת, אבל מה שעשתה השרה רגב זו התנפלות חסרת תרבות לאור יום, והגיע הזמן לעצור את זה.

"אני תובע מראש הממשלה לא להיות צבוע. הוא פנה ליובל רבין באזכרה ליצחק רבין ואמר שהוא מרים את הכפפה וקורא לאחווה ופיוס. למעלה מחצי יממה עברה ועוד לא שמעתי את ראש הממשלה בדברים של פיוס ואחווה, מגבה את הנשיא, אומר אמירה ערכית ומוסרית כלפי המחתרת הזאת או הקיצונים והאלימים הללו".

(עדכון ראשון: 14:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully