וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תמונת ריבלין בכאפיה: המשטרה פתחה בבדיקה בחשד להסתה

20.11.2017 / 11:58

תמונתו של הנשיא חובש כאפיה הופצה ברשתות החברתיות אחרי החלטתו שלא להעניק חנינה לאלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל. ארדן: "מעשה דוחה אך לא פלילי". לפיד קרא לנתניהו לנזוף בשרים שמתחו ביקורת על ריבלין, בהם השרה רגב: "אובדן מוחלט של הממלכתיות"

צילום מתוך הרשתות החברתיות, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: אלאור אזריה ביום כניסתו לכלא, אוגוסט 2017)

המשטרה הודיעה הבוקר (שני) כי פתחה בבדיקה בעקבות הפצת תמונתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין חובש כאפיה ברשתות החברתיות, בחשד להסתה. הפצת התמונה באה לאחר שהנשיא החליט אתמול שלא להעניק חנינה לאלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון במרץ 2016.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בעקבות הפצת התמונה כי "אין מקום להתלהמות ולהתקפות על נשיא המדינה. זוהי סמכותו ואחריותו. ניתן לחלוק על עמדתו אולם אני מגנה את כל ההכפשות וההשתלחויות". הוא הוסיף כי "עם זאת יש לתמוה על הצורך בבדיקת משטרה את התמונות הדוחות המופצות ברשתות כיוון שאין לי ספק שהפרקליטות תקבע שזו לא עבירה פלילית. דוחה אך לא פלילי".

בעקבות החלטת הנשיא והפצת התמונה, קרא הבוקר יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת להגנתו של ריבלין ולנזוף בשרים שמתחו עליו ביקורת. "התמונה של הנשיא ריבלין עם כאפיה לא נעשתה בידי מי שאינו זוכר את התמונה של רבין עם כאפיה, אלא דווקא בידי מי שזוכר; זוהי התרת דם", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. 

לקריאה נוספת:
ריבלין דחה בקשת החנינה של אזריה; המשפחה: "גילינו מהתקשורת"
ליברמן ביקש מריבלין להעניק חנינה לאזריה: "שילם מחיר כבד"
אזריה הגיש בקשת חנינה לריבלין: "מבקש חמלה, לא זכיתי למשפט צדק"

נשיא המדינה רובי ראובן ריבלין עם כאפייה 20 בנובמבר 2017. פייסבוק, צילום מסך
המשטרה פתחה בבדיקה בחשד להסתה. תמונת הנשיא ראובן ריבלין בכפיה/צילום מסך, פייסבוק

לפיד הוסיף כי "כל המרכיבים שם: גורמי שלטון ששותפים להסתה הפרועה ונותנים לה לגיטמציה, כן מירי רגב, הכוונה אליך, רחוב שאיבד שליטה, אובדן מוחלט של הממלכתיות.  שתיקת ראש הממשלה היא תמוהה במקרה הטוב, ומסוכנת במקרה הרע. עליו לצאת בהבעת תמיכה נחרצת בנשיא מדינת ישראל ולנזוף בחומרה בשרים שתקפו אותו".

לפיד הפנה בין השאר לתגובתה התקיפה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, להחלטת הנשיא. רגב טענה אתמול כי לריבלין "הייתה לו הזדמנות לממש את התכלית הראויה ביותר של מוסד החנינה, ומצער מאוד שהוא נכנע ללחצים פסולים ובחר גם הוא להפקיר את אלאור".

הבוקר התייחס רגב בשנית לאירועים וכן לדבריו של לפיד, וטענה כי אמירותיה היו בגדר ביקורת לגיטימית. "אני מגנה כל פעילות של הסתה וגזענות נגד כל אדם ובתוך כך גם נגד נשיא המדינה", אמרה. "יחד עם זאת אנו חייבים להבין שלא ייתכן שבכל פעם שישנו דיון ענייני, נוקב ככל שיהיה, הופכים אותו להסתה. הגיע הזמן שיבינו כולם שביקורת עניינית נכונה וצריכה להישמע ולהיאמר. זו לא הסתה, זו הסטה".

רגב הוסיפה: "הביקורת על הנשיא היא עניינית ומוצדקת - דווקא מכח תפקידו המאחד והממלכתי הוא היה צריך לסיים את הפרשייה הזו בחנינה. מצער מאוד שהוא פחד לעשות זאת".

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
קרא לנתניהו לצאת להגנת ריבלין. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

דברים ברוח דומה אמר גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "אני מאמין שהיה צריך לאפשר לאלאור אזריה לשוב לביתו ולהעניק לו חנינה. נשיא המדינה חשב והחליט אחרת מתוקף סמכותו ושיקול הדעת. בדמוקרטיה מותר לחלוק ולמתוח ביקורת, אבל כל ההתקפות האישיות וההסתה החמורה נגד נשיא המדינה הן חרפה וחציית קו אדום. יש להפסיק אותן מיד".

יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, קרא להתנער מפרסום התמונה ולגנות את ההסתה. "כולם יודעים איך זה מתחיל וכולם יודעים איך זה נגמר", אמר. "אסור לתת לבית השלישי להיחרב על שנאת חינם. על כל אזרחית ואזרח, נבחרת ונבחר ציבור לצאת היום בקול רם כנגד ההסתה והשיסוי שהפכו לכלי שרת פוליטי לגיטימי".

מחוץ לכלא 4 בצריפין לקראת כניסתו של אלאור אזריה 9.8.17. ראובן קסטרו
אלאור אזריה ביום כניסתו לכלא, לפני כשלושה חודשים/ראובן קסטרו

עם פרסום החלטתו אתמול, נימק הנשיא כי החליט שלא לקבל את בקשתו של אזריה, מאחר שנימוקיו של האחרון נשקלו בעת מתן גזר דינו על ידי בתי הדין הצבאיים וכן משום שהרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט להפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר שהוטל עליו. "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה", נכתב בנוסח ההחלטה שהועבר לידי אזריה.

"מתוך כך סבור הנשיא כי במכלול השיקולים הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל", נטען. "ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

משפחת אזריה מסרה כי היא קיבלה את הבשורה "בצער ובאכזבה". "הנשיא יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה, לשים סוף לוויכוח שקורע את העם ולסיים את מאסרו המיותר של אלאור שלנו", נמסר. "היה מקום למידה רבה יותר של חמלה כאשר מדובר בלוחם מצטיין שפעל מול מחבל שבא לרצוח לוחמים ואזרחים בחברון. המשפחה זועמת על שאביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים לעוד בדיקת MRI - בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי. בשל האירוע ותוצאותיו צ'רלי לקה באירוע מוחי לפני כמה חודשים ובאחרונה חלה שוב הרעה במצבו.

"מצער שבבית הנשיא העדיפו להוציא הודעה לתקשורת עוד לפני שטרחו לפחות לעדכן את ההורים. המשפחה תמשיך לפעול על מנת להביא לשחרורו של אלאור מהכלא בנחישות ומאוכזבת מאוד מחוסר הרגישות של הנשיא".

(עדכון ראשון: 08:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully