וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ביקש מריבלין להעניק חנינה לאזריה: "שילם מחיר כבד"

5.11.2017 / 10:41

במכתב ששיגר שר הביטחון לנשיא המדינה כתב כי עמד לצד מערכת המשפט, על אף הביקורת. "הצהרתי כי במדינת חוק אנו חיים ויש לכבד את פסיקות בית הדין הצבאי", כתב והוסיף: "יש לשים קץ לפרשה שטלטלה את החברה הישראלית"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם, עריכה: יוסי אלטר

שר הביטחון אביגדור ליברמן שלח הבוקר (ראשון) לנשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, את המלצתו להעניק חנינה לאלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. במכתבו לנשיא כתב שר הביטחון כי "הייתי מקרב הרבים שסברו כי נוכח הנסיבות אין מקום להעמיד לדין פלילי את החייל. מדובר בחייל מצטיין ובמחבל שבא להרוג. אולם משעה שעמד למשפט, ומשעה שפסק בית הדין את פסיקתו, עמדתי לצדה של מערכת המשפט הצבאית ועל אף ביקורת חריפה שהוטחה בי הצהרתי כי במדינת חוק אנו חיים ויש לכבד את פסיקות בית הדין הצבאי".

לדברי ליברמן, "אלאור ומשפחתו שילמו מחיר אישי ומשפחתי כבד בהתמודדות עם משפטו של אלאור ובחשיפה ציבורית ארוכה וחסרת תקדים, שדומה כי אף תבעה מהם מחיר בריאותי קשה". לדבריו, "יש לשקול במקרה ייחודי זה גם את האינטרס הציבורי, את הצורך באיחוי הקרעים בחברה ואת השפעת האירוע והמשפט על אזרחי המדינה ועל חיילי צה"ל נוכח פני האויב. אנו שולחים את בנותינו ובנינו להגן כלוחמים על ביטחון המדינה ועל שלום הציבור, מעמידים אותם בסיטואציות מורכבות שאין דומה להן בעולם כולו, ודורשים מהם - ונוסיף לדרוש - כי יפעלו באומץ, בנחישות, במקצועיות ובמוסריות".

לקריאה נוספת:
אזריה הגיש בקשת חנינה לריבלין: "מבקש חמלה, לא זכיתי למשפט צדק"
הרמטכ"ל איזנקוט הכריע: עונשו של אלאור אזריה יקוצר בארבעה חודשים
חוגג עם המשפחה: אלאור אזריה יצא לחופשה מהכלא לרגל ראש השנה

מחוץ לכלא 4 בצריפין לקראת כניסתו של אלאור אזריה 9.8.17. ראובן קסטרו
אזריה לפני כניסתו לכלא 4 בצריפין, באוגוסט/ראובן קסטרו

שר הביטחון הוסיף כי הוא סבור שמתן חנינה לאזריה "לא תגרע מדרישות אלה ותאזן נכונה בין חשיבותו הרבה של שלטון החוק לבין השיקולים הציבוריים והאישיים הנוגעים לעניין. לאור כל אלה, ואף לאור היותנו חודשים ספורים לפני יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, אני סבור כי יש לשים קץ לפרשה זו אשר טלטלה את החברה הישראלית, לנהוג בעת הזו עם החייל ועם משפחתו במידת החסד והרחמים ולהיעתר בחיוב לבקשת החנינה של אלאור אזריה".

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "נשיא המדינה, העושה את דרכו בשעות אלה אל ביקור ממלכתי בספרד, קיבל את חוות הדעת הרלוונטיות להמשך בחינת בקשת החנינה של החייל אלאור אזריה. הוא עתיד לבחון את חוות הדעת שהוגשו לו, לצד כל החומרים המצויים בתיק, עם שובו מחו"ל אז ידון בדברים יחד עם גורמי המקצוע כמקובל".

עוד באותו נושא

הרמטכ"ל הצליח לאזן: כבוד לשיפוט הצבאי - לצד גיבוי ללוחמים

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
"יש לשקול גם את האינטרס הציבורי". ליברמן/ראובן קסטרו

בחודש שעבר הגיש אזריה בקשת חנינה לנשיא ריבלין. "לא זכיתי למשפט צדק, זאת תחושתי ושום דבר לא ישנה זאת", טען אזריה בבקשתו. "אני מבקש מהנשיא את מידת הצדק והרחמים". אזריה הוסיף במכתבו כי "אני שומע את התגובות בקשר להחלטתי שלא להביע חרטה על הירי במחבל. זה לא מדויק: אילו הייתי יודע בוודאות באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל לא ממולכד, לא הייתי יורה. לכן, בדיעבד הירי במחבל היה טעות מבצעית".

אזריה הוסיף למכתב הבקשה המלצות ממפקדיו בעבר וכתב כי "קיבלתי את הדין, אני יושב בכלא, רחוק מהמשפחה ומבודד מהעולם. האמן לי, אני יושב וחושב הרבה על הנסיבות: חייל ישראלי שחירותו נשללה ממנו כי פעל נגד בני עוולה אשר באו לשפוך דם יהודי.אני מבקש לשוב אל חיק משפחתי ולסייע באיחוי השברים, כבר לא נהייה לעולם אותה משפחת אזריה מרמלה".

טקס הענקת תעודות הצטיינות למצטייני שב"כ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אזריה החל לשאת עונש מאסר של שנה וחצי ב-8 באוגוסט, לאחר משפט ארוך ומתוקשר שכלל הגשת ערעור הן מצד פרקליטיו של אזריה והן מצד התביעה הצבאית. בחודש ספטמבר החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לקצר את עונשו של אזריה בארבעה חודשים. במכתב שהועבר לידי אזריה צוין כי איזנקוט נימק את החלטתו בכך ש"מצא לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים, המביאים בחשבון את עברו כחייל לוחם בזירה מבצעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully