וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל איזנקוט הכריע: עונשו של אלאור אזריה יקוצר בארבעה חודשים

איזנקוט החליט לקצר את עונשו של החייל, שהורשע בהריגת מחבל ירוי בחברון אך לא הביע חרטה על מעשיו, ל-14 חודשי מאסר. במכתב שנמסר לאזריה צוין כי הרמטכ"ל רואה במעשיו "התנהגות פסולה המנוגדת לערכי צה"ל". אזריה: "מודה לרמטכ"ל על החלטתו"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, בצלם, עריכה: יוסי אלטר

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט היום (רביעי) לקצר את עונשו של אלאור אזריה בארבעה חודשים, זאת לאחר שנגזרו עליו 18חודשי מאסר בגין הריגת המחבל הירוי בחברון. במכתב שהועבר לידי אזריה צוין כי רב-אלוף איזנקוט נימק את החלטתו בכך ש"מצא לנכון לשקול שיקולי חסד ורחמים, המביאים בחשבון את עברו כחייל לוחם בזירה מבצעית".

במכתב שהועבר לידי אזריה על ידי עוזר הרמטכ"ל, אלוף-משנה דניאל הגרי, נכתב כי איזנקוט דן בבקשתו של אזריה בהתאם לבקשתו של האחרון לקצר את עונשו לפי סמכותו בחוק השיפוט הצבאי. אם בהמשך ינוכה שליש מתקופת ריצוי העונש, אזריה ישתחרר מהכלא כבר בחודש מאי הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיאת העליון: באירוע לציון יובל להתנחלויות הבמה מסורה לצד אחד
אבינעם התאמן פצוע, אבשלום איבד בת דודה בפיגוע: הרוגי התאונה
"המשטרה הייתה יכולה למנוע רצח": עדות מה"מערב הפרוע" של ישראל

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
אזריה במהלך משפטו/ניב אהרונסון

"בפתח הדברים יודגש באופן ברור וחד משמעי, כי בראיית הרמטכ"ל התנהגותך הייתה פסולה וסתרה את פקודות הצבא ואת ערכי צה"ל", צוין במכתב המנמק את החלטתו של איזנקוט. "הרמטכ"ל רואה בחומרה את הכשלים שנפלו במעשיך והסטייה שהייתה בהם מערכי צה"ל כפי שבאו לידי ביטוי גם בפסקי הדין, ורואה חשיבות רבה במסר הנחרץ שיצא מהם ומהטיפול הפיקודי באירוע".

אחר כך הדגיש עוזרו של איזנקוט כי הרמטכ"ל לא התעלם בשיקוליו מהעובדה שאזריה לא הביע מעולם חרטה על מעשיו בחודש מרץ 2016 שהובילו להרשעתו. "לנגד עיניו של הרמטכ"ל עמדה העובדה שלא קיבלת אחריות על המעשה ועל שלא הבעת חרטה עליו", נכתב.

עוד באותו נושא

הרמטכ"ל יכריע בבקשת החנינה לאזריה בתוך שבוע; צפוי להקל בעונשו

לכתבה המלאה
אלאור אזריה בחופשת ראש השנה מהכלא, 20 בספטמבר 2017. מגד גוזני, מגד גוזני
אלאור אזריה בחופשת ראש השנה בביתו, ביחד עם אביו צ'ארלי/מגד גוזני, מגד גוזני

איש התקשורת שרון גל, שליווה את משפחת החייל במהלך משפטו, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי אזריה קיבל את ההודעה על החלטת הרמטכ"ל בזמן שבני משפחתו ביקרו אותו בכלא, וכי הוא מודה לו על החלטתו. "הרטמכ"ל טען כי החליט על כך במידת החסד והרחמים, מידה שהקדוש ברוך הוא נתן בכל אחד ואחת מאיתנו", אמר אזריה. "עם זאת, אני מצר על כך שהפרקליטות הצבאית המליצה לרמטכ"ל שלא לקצר את עונשי ולו ביום אחד".

אזריה הוסיף: "באויבינו, יש לזכור, אין שום חסד ושום רחמים, הם תאבי רצח ומלאי שנאה. אני שב ואומר כי פעלתי מתוך תחושת סכנה בזירת הפיגוע בחברון, מול מחבל שפל שבא לרצוח - והבא להורגך השכם להורגו. בהר אדר אתמול, בהר הבית לפני כמה חודשים - ובמקומות רבים נוספים בארצנו, חווינו עוד ועוד אירועים הממחישים עד כמה הציווי הזה מדויק, כשמרצחים שפלים גדעו חיי ישראלים, רק בגלל אידיאולוגיה של שנאה".

"אנו מלאי חמלה, מקדשים את החיים ורודפי שלום - ואויבינו תאבי דם יהודי, זאת המציאות", ציין אלאור. "ואחרי הכול אמשיך לרצות את עונשי בראש מורם ואתפלל לבורא עולם, מתיר האסורים, שאשוב הביתה במהרה לחיק משפחתי האהובה. אני שב ומודה לעם ישראל על התמיכה לאורך כל הדרך".

מחוץ לכלא 4 בצריפין לקראת כניסתו של אלאור אזריה 9.8.17. ראובן קסטרו
אזריה ביום כניסתו לכלא/ראובן קסטרו

עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, חברי צוות ההגנה שליווה את אזריה עד לערעורו על החלטת בית הדין הצבאי, אמרו כי התוצאה המדברת בעד עצמה, וכי הם סבורים שיש מקום לקיצור העונש לנוכח נסיבות המקרה והסבל הרב שעברה המשפחה.

עורכי הדין אמרו כי הרמטכ"ל ראוי להערכה על ההחלטתו, ולמרות שהושמץ לגופו של אדם על ידי עו"ד שפטל שייצג את אזריה לאחר מכן, הוא החליט החלטה עניינית. "אין לנו כל ספק כי לולא היה מוגש ערעור במבחן התוצאה כליאתו של אלאור אף היתה מתקצרת יותר", אמרו. "אנו מאחלים לאלאור הצלחה ומי יתן והפרשה תהיה מאחוריו בהקדם".

(עדכון ראשון 14:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully