וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבינעם התאמן פצוע, אבשלום איבד בת דודה בפיגוע: הרוגי התאונה

27.9.2017 / 13:36

סגן אבשלום ערמוני שנהרג בתאונה ברמת הגולן הוא בן דודה של נעמה הנקין שנרצחה בפיגוע ירי בשומרון ב-2015. ראש הישיבה שבה למד: "הוא רצה לשפר את איכות הפיקוד". סמ"ר אבינעם כהן נפצע לפני שבועיים באימון, "אבל למרות זאת חזר לצבא"

צלמים זמניים מורשים

סגן אבשלום ערמוני וסמל ראשון אבינעם דוד כהן שנהרגו הלילה (רביעי) בהתהפכות תותח מתנייע (תומ"ת) של חיל התותחנים במהלך תרגיל ברמת הגולן שירתו בצבא במסגרת מסלול ה"הסדר". ערמוני הוא בן דודה של נעמה הנקין שנרצחה עם בן זוגה בפיגוע ירי שאירע בשומרון באוקטובר 2015. ערמוני, בן 22 מבית חורון, למד בישיבת ההסדר בעתניאל. הוא הותיר אחריו ארבעה אחים, אחד מהם חייל. כהן, בן 22 מירושלים, למד בישיבת אלון מורה. כהן יובא למנוחות היום בצהריים בהר הרצל. מועד הלווייתו של ערמוני טרם נקבע.

הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת ההסדר בעתניאל, סיפר לוואלה! NEWS כי ערמוני התלבט האם לצאת לקורס קצינים או להישאר בישיבה. "הוא רצה לשפר את איכות הפיקוד בצבא. זו הייתה התלבטות קשה, ובסופה הוא בחר לצאת לקורס קצינים. אנחנו כמובן עודדנו אותו בהחלטתו זו", אמר. לדבריו, כשערמוני עזב את הישיבה, "חבריו הרגישו בחסרונו. הוא היה בעל חוש הומור, עם חיוך. ומצד שני, תלמיד רציני מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
"זה רעיון מטורף": האזינו לשיחות הסודיות של מלחמת יום כיפור
נשיאת העליון: באירוע לציון יובל להתנחלויות הבמה מסורה לצד אחד
חרף מאמצי ישראל: האינטרפול הצביע בעד צירוף הפלסטינים לארגון

תאונת אימונים ברמת הגולן 26 בספטמבר 2017. ערן אליאני, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ערן אליאני

תמר פוטש, חברתו של ערמוני סיפרה לוואלה! NEWS בשיחה מחו"ל כי "השנתיים האחרונות היו לא קלות בשביל אבשלום. הוא איבד את בת דודתו, נעמה הנקין וגם את שלומית קריגמן (שכנה של ערמוני - א"ס) שנרצחה בפיגוע בבית חורון. אבל למרות זאת הוא תמיד היה בחור יציב. עוגן בחיים של הרבה אנשים". היא הוסיפה כי "הוא היה אדם מבריק ושנון עם הומור שחור נוראי וציני, ולצד זה, גם אדם שיודע להקשיב ולהכיל. דווקא בגלל שלא היה לו אופי של קצין ידענו שהוא יהיה קצין מעולה".

מישיבת ההסדר בעתניאל נמסר: "אבשלום היה מתלמידינו המובחרים. היה מנהיג ומוביל בכל תחום: בהתמדתו בתורת ישראל ובאהבתו ומסירותו למדינת ישראל. אבשלום בחר להיות קצין קרבי למרות אהבתו לתורה - בגלל אהבתו ומסירותו לעם לארץ ולמדינה. הישיבה, רבניה ותלמידיה מכירים את המשפחה, מעריצים אותה, ומתפללים לשלומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבריו הרגישו בחסרונו". אבשלום ערמוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלל שחור שהיה מפקדו של כהן בטירונות סיפר: "הייתי המפקד הישיר שלו, הוא היה חייל מדהים. גדל בסנהדריה בירושלים, בן לשמעון וגילה. חייל מהטובים ביותר שהיו. הוא היה איש מאמין ואחד של עשייה. תמיד היה לו רצון לעשות. הוא היה לוחם מעולה ורוצה להיות טען (תפקיד בחיל התותחנים – א"ס). הוא ממש רצה את התפקיד הזה אבל אני הייתי צריך אותו כי סמכתי עליו, ולכן שיבצתי אותו בתפקיד עם יותר אחריות".

שחור הוסיף כי "כשהיינו בקו בסוסיא הוא בקושי אכל ותמיד חיפש משהו לעשות. הוא יצא לקורס מ"כים ואז לקורס קצינים אבל לא סיים אותו. אחרי זה הוא החליט לחזור לישיבה. הוא היה מפקד הגדוד והחיילים שלו אהבו אותו. הקשר שלו עם הישיבה היה חשוב לו". לדבריו, "הוא לא היה אמור להיות בצבא. לפני שבועיים הוא שבר שתי אצבעות בתאונת אימונים וקיבל גימלים אבל למרות זאת חזר לצבא. הוא היה אמור להתארס עוד שבועיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החיילים שלו אהבו אותו". אבינעם כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה סמוך לשעה 2:10 בלילה, במהלך תרגיל בקורס מ"פים-מג"דים. כוחות חילוץ הוזעקו למקום והחלו בפעולות לחילוץ הנפגעים, בהם אחד שנלכד ברכב המשוריין ופונה רק לאחר שעתיים של פעולות חילוץ של יחידת 669. הפצוע קשה פונה באמצעות מסוק צבאי, ויתר הפצועים הסובלים מפגיעות קלות פונו באמצעות אמבולנסים.

מתחקיר ראשוני של התאונה עולה כי במהלך סדרת השטח בקורס, תורגלה תנועה לילית של הכלים השונים בשטח על ציר עפר. כשהכלים חצו את הכביש באזור צומת נפח, נהג התומ"ת דיווח כי הוא מסונוור על ידי השיירה שחצתה לצד השני - והתהפך מיד לתהום בעומק של כשישה מטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקשר שלו עם הישיבה היה חשוב לו". כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר: "מדובר באירוע קשה וחמור, בו איבדנו שני לוחמים". הוא הוסיף כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט הנחה באופן חריג להציב בראש צוות חקירה קצין בדרגת תא"ל, ולמשימה מונה תא"ל מרדכי כהנא, קצין איסוף קרבי ראשי.

במקביל, יתקיימו תחקיר פיקודי בראשות מפקד אוגדה 36 תא"ל יעקב בנג'ו, תחקיר של מפקד קורס מ"פים-מג"דים תא"ל אבי גיל, וחקירת במשטרה הצבאית החוקרת. הרמטכ"ל הנחה לעצור את האימונים עד יום ראשון בצהריים והצגת פרטים החקירה. עוד הוחלט לעצור את כלל תרגולי הנסיעה ברק"מ בלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערמוני עם חבריו לאחר הגיוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully