וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף מאמצי ישראל: האינטרפול הצביע בעד צירוף הפלסטינים לארגון

27.9.2017 / 12:47

133 מדינות השתתפו בהצבעה החשאית שנערכה בבייג'ינג. 75 הצביעו בעד הבקשה, 24 מדינות התנגדו ו-34 נמנעו. ההצבעה נערכה למרות ניסיונות ירושלים לשכנע שהפלסטינים אינם עומדים בקריטריונים לקבלה לארגון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

העצרת הכללית של האינטרפול, ארגון המשטרה הבינלאומי, קיבלה היום (רביעי) את בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לארגון כחברה מן המניין, במפלה דיפלומטית למאמצי ישראל למנוע את קבלת הפלסטינים לארגון.

הפלסטינים הצליחו לזכות ברוב הדרוש של למעלה משני שלישים ממדינות העצרת,שהתכנסה השבוע למליאתה השנתית בבייג'ינג, ומתוך 133 מדינות שהשתתפו בהצבעה, 75 מדינות תמכו בבקשת הפלסטינים, 24 התנגדו ו-34 נמנעו.

האינטרפול – בשמו הרשמי הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי – הוא הארגון הבינלאומי השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. הוא מאפשר חילופי מידע ושיתופי פעולה מודיעיניים בין המדינות החברות בו ופלטפורמה להתמודדות עם פשיעה בינלאומית. הארגון מתמקד בטרור, פשע מאורגן, סחר בבני אדם, נשק וסמים, הלבנת הון ופשיעת סייבר ומחשבים. הוא אוסף, מעבד ומשתף מודיעין בינלאומי לשימוש המשטרות במדינות השונות.

צירופם של הפלסטינים יאפשר להם לקבל גישה למאגרי מידע בינלאומיים בנושאי טרור ופשיעה ולהוציא דרישות הסגרה נגד עבריינים פלסטינים בחו"ל. בישראל טוענים כי קבלתם של הפלסטינים תוביל לפוליטיזציה של ההחלטות וההצבעות של הארגון אך גם חוששים מזליגת מידע מודיעיני משטרתי לידי ארגוני טרור. פקיד ישראלי אמר לוואלה כי "יש למהלך גם השלכות אופרטיביות והוא עשוי לפגוע בביטחונה של ישראל – זה יתן לפלסטינים נגישןות למידע על חוליות טרור בעולם, מידע שיכול להתגלגל לידיים לא נכונות".

לקריאה נוספת:
ישראל מנהלת קרב לבלימת הצטרפותה של הרשות הפלסטינית לאינטרפול
אבו מאזן נאם באו"ם: להביא לסיום האפרטהייד הישראלי בפלסטין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן נואם באו"ם, בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות המהלך הפלסטיני, השר להגנת הסביבה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני זאב אלקין, קרא לבטל את שורת ההקלות לפלסטינים עליהן הוחלט בישיבות הקבינט. "מדינת ישראל לא יכולה להבליג על מלחמה דיפלומטית שמנהלת מולנו ההנהגה של רשות פלסטינית בניגוד מוחלט להתחייבויות שהיא קיבלה על עצמה", אמר אלקין. "עלינו לבטל באופן מיידי את כל החלטות הקבינט על המחוות לרשות פלסטינית שהתקבלו בשנתיים האחרונות.

השר אלקין אף קרא לבטל את כל אישורי המעבר המיוחדים שנהנים מהם מנהיגי הרשות הפלסטינית. "אי אפשר לנהל מולנו מלחמה ולהסית נגדנו כאן ובעולם ובמקביל ליהנות ממחוות ממדינת ישראל", טען השר. "ראש הממשלה כבר קבע בעבר: לא יתנו לא יקבלו".

זו השנה השלישית שהפלסטינים מנסים להתקבל לארגון, ובימים האחרונים ניהלו נציגי המשטרה ודיפלומטים של משרד החוץ קרב בלימה בניסיון למנוע את העלאת בקשת הפלסטינים לסדר היום של העצרת הכללית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זאב אלקין בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
קרא לביטול ההקלות. השר זאב אלקין/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

המהלך הפלסטיני כלל מספר שלבים שהסתיים בקבלה לארגון. בתחילה, המאמץ התמקד בוועד המנהל של הארגון, שמורכב מ-13 חברות, וניסיון לשכנע אותם כי הפלסטינים אינם עומדים בקריטריונים לקבלה כמדינה. הוועד המנהל החליט בכל זאת להוסיף את ההצעה הפלסטינית לסדר היום, וישראל ניסתה הבוקר לדחות את ההצבעה בעצרת הכללית של הארגון, אך גם הצעה זו נדחתה.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה בטוויטר בעקבות ההצבעה: "החלטה רעה - רע לישראל, רע למאבק בטרור!".

שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל-מאלכי בירך היום על תוצאות הבחירות להצטרפות הרשות לאינטרפול, ואמר כי ההצבעה הגורפת היא השתקפות לאמון ביכולותה של הרשות לאכוף את החוק, והוסיף כי "ניצחון זה הושג בגלל עמדתם של רוב חברי הרגון שהגנו על זכות קיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully