וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנהלת קרב לבלימת הצטרפותה של הרשות הפלסטינית לאינטרפול

25.9.2017 / 8:19

הרשות הפלסטינית מנסה להצטרף בפעם השלישית לארגון שיכריע אם להכליל את בקשת ההצטרפות בסדר היום של העצרת הכללית. ישראל מתנגדת להצטרפות מחשש שמידע מודיעני ייחשף בפני ארגוני טרור. גורם ישראלי: "המהלך יפגע בביטחונה של ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
הרשות הפלסטינית מנסה להצטרף לארגון בפעם השלישית. אבו מאזן באו"ם, בשבוע שעבר/רויטרס

הוועד המנהל של ארגון המשטרה הבינלאומית צפוי להכריע היום (שני) אם להכליל את בקשת ההצטרפות של הפלסטינים בסדר היום של העצרת הכללית של הארגון, שתתכנס החל מיום שלישי הקרוב. לדברי גורמים מדיניים, ישראל מנהלת קרב בלימה נגד כוונת הרשות הפלסטינית להצטרף לארגון בו חברים נציגים מכ-190 מדינות.

נציגי משטרת ישראל ודיפלומטים של משרד החוץ מנהלים מגעים מול 13 המדינות החברות בוועד המנהל ומול נציגי המשטרות השונות בארגון, על מנת לשכנע אותם שהפלסטינים לא עומדים בקריטריונים להצטרפות לארגון, ולמנוע את העלאת הבקשה להצבעה. במקביל, מתנהלים מגעים מול המדינות החברות בעצרת הכללית כדי למנוע מהרשות הפלסטינית להשיג את הרוב הדרוש של שני שליש מהקולות, במידה וההצעה תועלה בסופו של דבר.

עוד בוואלה! NEWS:
רגיעה זמנית או תום המומנטום? המחאה נגד היועמ"ש מאבדת גובה
גבר בן 52 חשוד שאנס צעירה עם מוגבלות בפתח תקווה
איראן וטורקיה לכורדים בעיראק: "משאל העם יגרום לכאוס אזורי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבקשה נדחתה בשנים האחרונות, תוצאות ההצבעה בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האינטרפול – בשמו הרשמי הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי – הוא הארגון הבינלאומי השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. הוא מאפשר חילופי מידע ושיתופי פעולה מודיעיניים בין המדינות החברות בו ופלטפורמה להתמודדות עם פשיעה בינלאומית.
הארגון מתמקד בטרור, פשע מאורגן, סחר בבני אדם, נשק וסמים, הלבנת הון ופשיעת סייבר ומחשבים. הוא אוסף, מעבד ומשתף מודיעין בינלאומי לשימוש המשטרות במדינות השונות. צירופם של הפלסטינים יאפשר להם לקבל גישה למאגרי מידע בינלאומיים בנושאי טרור ופשיעה ולהוציא דרישות הסגרה נגד עבריינים פלסטינים בחול.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארגון השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. טקס הפתיחה של הארגון בתל אביב ב-2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל טוענים כי קבלתם של הפלסטינים, שאינם מדינה, מבלי שהם עומדים בקריטריונים הנוכחיים של אינטרפול, תוביל לפוליטיזציה של ההחלטות וההצבעות של הארגון. ההתנגדות לצירופם היא בעיקר מחשש של זליגה של מידע מודיעיני משטרתי לידי ארגוני טרור. גורם ישראלי אמר לוואלה! NEWS כי "יש למהלך השלכות אופרטיביות והוא עשוי לפגוע בביטחונה של ישראל – זה ייתן לפלסטינים נגישות למידע על חוליות טרור בעולם, מידע שיכול להתגלגל לידיים לא נכונות".

זהו הניסיון השלישי של הפלסטינים להתקבל לאינטרפול בשנים האחרונות, ועד כה ישראל הצליחה לדחות את המהלך בעיכובים ביורוקרטיים וטכניים. בירושלים מקווים כי ארה"ב וקנדה, שתומכות בעמדת ישראל, יצליחו לשכנע את הוועד המנהל לדחות שוב את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully