וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נאם באו"ם: להביא לסיום האפרטהייד הישראלי בפלסטין

יו"ר הרשות הדגיש כי הפלסטינים מכירים בישראל בגבולות 1967, אך הוסיף כי פיתרון שתי המדינות נמצא בסכנה. הוא קרא למדינות הארגון להפסיק לקיים קשרים עסקיים עם ההתנחלויות. "יש להציב מסגרת זמן לסיום הכיבוש"

צילום: רויטרס

(בווידאו: נאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת, אתמול)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם אמש (רביעי) בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק וקרא למנהיגי העולם "לסיים את שלטון האפרטהייד של ישראל בפלסטין". לדבריו, על הארגון "לפעול להבאת סיום לכיבוש הישראלי בתוך מסגרת זמן קצובה". אבו מאזן הוסיף כי "אם פתרון שתי המדינות לא ייצא לפועל, לפלסטינים לא תהיה ברירה אלא להמשיך ולהיאבק למען זכויות מלאות לכל תושבי פלסטין ההיסטורית".

"מכיוון שפתרון שתי המדינות נמצא בסכנה, ניאלץ לנקוט בצעדים אחרים או לחפש אפשרויות נוספות לשימור קיומנו הלאומי", הוסיף אבו מאזן, והדגיש כי "הבעיה של הפלסטינים היא עם הכיבוש הישראלי ולא עם הדת היהודית. היהדות היא דת אברהמית, בדומה לאסלאם ולנצרות, ועל פי הקוראן אלוהים אומר שיש לכבד את שליחיו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
נאומו של אבו מאזן במטה האו"ם, אמש/רויטרס

אבו מאזן קרא לכל המדינות החברות בארגון לנתק את קשריהן הכלכליים עם ההתנחלויות הישראליות ביהודה ושומרון. "עלינו לגנות את ההתנחלויות. הרשימה השחורה של המדינות שמקיימות קשרים עם ההתנחלויות באופן לא חוקי צריכה להיחשף", אמר.

יו"ר הרשות אמר כי הפלסטינים מכירים בישראל בגבולות 1967, אך הוסיף כי "איננו יודעים מהם גבולותיה של ישראל. כיצד ניתן להכיר במדינה בלי לדעת את גבולותיה?". לדבריו, הפלסטינים מכבדים את זכויות האדם ומחויבים לאמנות הבינלאומיות שעליהן חתומה הרשות.

(עדכון ראשון: 20:55)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
אבו מאזן, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully