וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין וחייל נהרגו ועוד ארבעה חיילים נפצעו בתאונה בתרגיל בגולן

סג"ם אבשלום ערמוני, בן 22 מבית חורון, וסמל אבינעם דוד כהן, בן 22 מירושלים נהרגו בהתהפכות תותח מתנייע של חיל התותחנים בתרגיל ברמת הגולן. קצין בדרגת תא"ל מונה לחקור את המקרה, דובר צה"ל: "אירוע קשה וחמור"

צלמים זמניים מורשים

קצין צה"ל וחייל נהרגו הלילה (רביעי) בהתהפכות תותח מתנייע (תומ"ת) של חיל התותחנים במהלך תרגיל ברמת הגולן. ארבעה חיילים נוספים נפצעו בתקרית, אחד באורח קשה, חייל נוסף באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל. שלושה מהפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו שבצפת ופצוע באורח קל פונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

הקצין והחייל שנהרגו הם סג"ם אבשלום ערמוני, בן 22 מבית חורון, וסמל אבינעם דוד כהן, בן 22 מירושלים. מדובר צה"ל נמסר כי ערמוני הועלה מדרגת סג"ם לדרגת סגן ודוד כהן הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר. ערמוני היה בן דודה של נעמה הנקין, שנהרגה בפיגוע ירי ליד איתמר עם בעלה איתם לפני שנתיים. כהן היה בחופשת מחלה אחרי ששבר אצבעות, אך חזר לצבא בכל זאת.

התאונה אירעה סמוך לשעה 2:10 בלילה, במהלך תרגיל בקורס מ"פים-מג"דים. כוחות חילוץ הוזעקו למקום והחלו בפעולות לחילוץ הנפגעים, בהם אחד שנלכד ברכב המשוריין ופונה רק לאחר שעתיים של פעולות חילוץ של יחידת 669. הקצין שנהרג היה בדרגת סגן משנה, והמפקד השני בדרגת סמל. הפצוע קשה פונה באמצעות מסוק צבאי, ויתר הפצועים הסובלים מפגיעות קלות פונו באמצעות אמבולנסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן אבשלום ערמוני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמ"ר דוד כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל התאונה נחסם לתנועה כביש 978 בשני הכיוונים בין צומת השריון לצומת ווסט במהלך שעות הבוקר המוקדמות.

מתחקיר ראשוני של התאונה עולה כי במהלך סדרת השטח בקורס, תורגלה תנועה לילית של הכלים השונים בשטח על ציר עפר. כשהכלים חצו את הכביש באזור צומת נפח, נהג התומ"ת דיווח כי הוא מסונוור על ידי השיירה שחצתה לצד השני - והתהפך מיד לתהום בעומק של כשישה מטרים.

השאלות שייבדקו על ידי צוותי החקירה יעסקו בבדיקת הסיבה לכך היא למה הנהג לא המשיך על הציר כפי שהיה מתוכנן, אם הוא נסע על הנתיב המסומן, מה היה טיב הסימון על הכביש, ומדוע הרכב לא נעצר אם סונוור.

תאונת אימונים ברמת הגולן 26 בספטמבר 2017. ערן אליאני, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ערן אליאני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התאונה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר: "מדובר באירוע קשה וחמור, בו איבדנו שני לוחמים". הוא הוסיף כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט הנחה באופן חריג להציב בראש צוות חקירה קצין בדרגת תא"ל, ולמשימה מונה תא"ל מרדכי כהנא, קצין איסוף קרבי ראשי.

במקביל, יתקיימו תחקיר פיקודי בראשות מפקד אוגדה 36 תא"ל יעקב בנג'ו, תחקיר של מפקד קורס מ"פים-מג"דים תא"ל אבי גיל, וחקירת במשטרה הצבאית החוקרת. הרמטכ"ל הנחה לעצור את האימונים עד יום ראשון בצהריים והצגת פרטים החקירה. עוד הוחלט לעצור את כלל תרגולי הנסיעה ברק"מ בלילה.

תאונת אימונים ברמת הגולן 26 בספטמבר 2017. ערן אליאני, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ערן אליאני

לפני שבועיים נפצעו באורח קל שלושה חיילים בהתהפכות טנק מרכבה במהלך אימון בגולן. השלושה טופלו בשטח ופונו להמשך בדיקות בבית חולים. חקירה ראשונית של התקרית, שאירעה בגדוד 53 של חטיבה 188, העלתה כי החיילים פעלו כנדרש במסגרת התרגיל ולכן ספגו פציעות קלות בלבד.

שבוע קודם לכן נפצע חייל בחיל התותחנים באורח קשה במהלך תרגיל השלכת רימון בבסיס ההדרכה של החיל בשבטה. קצין ששהה עמו בעמדת התרגול נפצע באורח קל-בינוני, כתוצאה מפגיעת רסיסים. תחקיר ראשוני של התקרית העלה כי החייל עלה לעמדת השלכת הרימון יחד עם מפקד הפלגה שלו ונערך להשליכו, אך בטרם הספיק לעשות זאת התפוצץ הרימון בידו.

(עדכון ראשון: 8:29)

התהפכות טנק מרכבה בתרגיל צבאי ברמת הגולן, ישראל, 13 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
החיילים פעלו על פי הנהלים. זירת התהפכות הטנק בגולן, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
תותח צה"ל יורה לעבר רצועת עזה. baz ratner, AP
תומ"ת של צה"ל/AP, baz ratner

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully