וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני בכיר: כל שינוי שקשור לירושלים יקבור את המו"מ

יועצו של אבו מאזן התייחס לדיווחים לפיהם טראמפ עתיד להכיר בירושלים כבירתה של ישראל, והבהיר כי "העולם ישלם מחיר על פגיעה בירושלים". שר הביטחון ליברמן על העברת השגרירות לבירה: מקווה שנחגוג את ההודעה הרשמית לקראת חג החנוכה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל הבאש, אמר היום (שבת) כי "כל שינוי בסטטוס קוו הקשור לירושלים, משמעו שלא יהיה הסדר שלום ותהליך שלום". עוד הוסיף כי "העולם כולו ישלם מחיר על כל שטות שתפגע בירושלים", וציין כי אבו מאזן פועל בנושא. "מדינות ערב עומדות לצדנו, ובמיוחד ערב הסעודית ומצרים. כל האומה הערבית-אסלאמית נמצאת בעמדה אחת", הוסיף אל הבאש.

הדברים מגיעים על רקע דיווחים לפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יכריז ביום רביעי על ירושלים כבירת ישראל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב להודעתו הצפויה של טראמפ בנוגע להעברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים, ואמר כי "אני מקווה שנזכה לחגוג את ההודעה הרשמית לקראת חג החנוכה". בטוויטר שיתף השר דברים שאמר טראמפ אשתקד, וכתב: "שימו לב לדברי הנשיא משנת 2016 – דברים שיוצאים מן הלב ונכנסים אל הלב".

עוד בוואלה! NEWS:
35 מפגינים נעצרו במחאת החרדים; ברקת למשטרה: "לפעול ביד קשה"
ערב התקיפה, נתניהו הבהיר: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"
אולי פדופיל, אבל משלנו: רעל הניצחון האמריקני יוצא מהבית הלבן

הציוץ של שר הביטחון ליברמן

גורמים רשמיים בבית הלבן אמרו שלשום כי טראמפ צפוי לסגת מההבטחה להעביר את השגרירות לירושלים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP. יחד עם זאת, הגורמים ציינו כי טראמפ עשוי להכיר בירושלים כבירת ישראל. בעקבות הדיווח, פקיד בכיר בבית הלבן אמר לוואלה! NEWS כי "הנשיא אמר תמיד שלא מדובר בשאלה של 'אם' אלא 'מתי'. הנשיא עדיין בוחן אפשרויות וכרגע אין לנו מה להכריז בנושא".

דברי הגורמים באים על רקע ההחלטה לה נדרש טראמפ בסוגיית השגרירות בתחילת השבוע הבא. טראמפ יצטרך להכריע אם הוא חותם שוב על הצו הנשיאותי המעכב את החקיקה מ-1995 הקובעת כי השגרירות תעבור לירושלים.

החוק להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים אושר בקונגרס כבר ב-1995, אך יישומו בפועל נדחה מאז בעקבות החלטות עקביות של ממשלים שונים לחתום על צו הדוחה את יישומו, בעיקר בשל לחץ כבד ממדינות ערב. נשיאי ארצות הברית מאז ועד היום נמנעו מלחתום על יישומו של החוק בנימוק שמדובר בהתערבות של הקונגרס ביחסי החוץ של הממשל: הנשיאים לשעבר קלינטון, בוש הבן ואובמה חתמו מדי חצי שנה על דחיית יישומו של החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר הביטחון אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מחכה לחגיגה להעברת השגרירות. ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

ב-1 ביוני השנה הצטרף גם טראמפ לחותמים, ודחה את יישום העברת השגרירות בחצי שנה - שתגיע לסיומה מחר. אם טראמפ לא יחתום על הדחייה, אמור הממשל להתחיל בתהליכים להעברתה.

במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנה שעברה, התחייב טראמפ כי יעביר את השגרירות לירושלים, אך לאחר הבחירות מנהיגי ערב הסעודית וירדן לחצו עליו שלא ליישם את הבטחת הבחירות, ובתחילת יוני חתם על הצו הנשיאותי שדוחה את החוק בחצי שנה נוספת.

(עדכון ראשון 19:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully