וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 מפגינים נעצרו במחאת החרדים; ברקת למשטרה: "לפעול ביד קשה"

26.11.2017 / 16:50

חברי הפלג הירושלמי שבו להפגין נגד גיוס תלמידי ישיבות, וחסמו את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל בבירה. עשרות נעצרו בהפרות סדר, ו-7 מתוכם הועברו לידי צה"ל לאחר שזוהו כעריקים. ראש העיר ביקש למנוע מחאות לא חוקיות: "לטפל בפורעי החוק"

צילום: מחאות החרדים הקיצונים ורוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

35 מפגינים מהפלג הירושלמי החרדי-קיצוני נעצרו היום (ראשון) בהפגנה שמתקיימת בשעה זו במרכז ירושלים, לאחר שחסמו את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל, וכן את תוואי הרכבת הקלה הסמוך. אחד ממפרי הסדר חש ברע ונזקק לטיפול במקום. שבעה מהעצורים שזוהו כעריקים הועברו לידי המשטרה הצבאית, ועצור נוסף שוחרר בשל הריח שנדף ממנו עקב שימוש השוטרים ב"בואש" - מכשיר לפיזור הפגנות באמצעות ריח רע. בעקבות ההפגנה, שנערכת נגד גיוס תלמידי ישיבות, נחסמו רחובות במרכז העיר ושובשה תנועת הרכבת הקלה.

המפגינים במקום חסמו את תנועת כלי הרכב בכבישים באזור הצומת ומנעו מאוטובוסים ומכוניות לעבור במקום. משטרת מחוז ירושלים שלחה שוטרים למטרת השבת הסדר במקום. כ-20 מחברי תנועת "התעוררות" הגיעו גם הם למקום. אחדים מהם צעקו קריאות כגון "חרדים וחילונים מסרבים להיות אויבים".

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים החרימו - נתניהו ביטל את ישיבת ראשי הסיעות
העוזרת של מילצ'ן: הוזעקתי לספק שמפניות לנתניהו בליל הסדר
מובילת מאבק דרום ת"א שנעצרה: "עלינו לנשיאת העליון על העצבים"

הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עשרות מפגינים חסמו את הכבישים. צומת שרי ישראל-יפו בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שוחח הערב עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות כלפי מחאות לא חוקיות בבירה. "הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים. זכות ההפגנה היא זכות מקודשת, כשהיא נעשית לפי החוק. כל מי שפורע חוק מכל סיבה צריך להיות מטופל ביד קשה ועל המשטרה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה לפזר הפגנות לא חוקיות", אמר ברקת.

ברקת הוסיף: "אני קורא למשטרה לאפשר את שגרת החיים בעיר, לצד מתן זכות המחאה כל עוד היא נעשית באופן חוקי. כמו כן בכוונתי לפנות לממשלה שתוביל את החרפת ענישה ומתן כלים יעילים למשטרה למנוע ממפגינים לפגוע בציבור".

עוד באותו נושא

מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ נגד מעצר עריקים; עשרות נעצרו

לכתבה המלאה
הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שוטרי מג"ב גוררים מפגין. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הפלג הירושלמי הוא זרם חרדי ליטאי שבראשו עומד הרב שמואל אוירבך. הקבוצה מובילה קו קיצוני במאבק נגד גיוס לצה"ל וחבריה אינם מתייצבים בלשכת גיוס לצורך דיחוי "תורתו אומנותו" כדי לא לשתף פעולה עם רשויות הצבא.

אנשי הפלג נמנעו מהפגין בימים האחרונים בשל מצבו הרפואי הירוד של הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג הזרם הליטאי המרכזי. אנשיו של אוירבך נחשבים אופזיציה לוחמנית לשטיינמן ותלמידיו, אך למרות זאת הם גילו רגישות למצבו. היום, לאחר כמה ימים שבהם נרשם שיפור במצבו, הם שבו להפגין במחאה על מעצר עריקים חרדים.

הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בצומת שרי ישראל, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר הפגינו חברי הפלג בכמה ערים ברחבי הארץ וחסמו כבישים באזור בני ברק, בית שמש, ירושלים ומודיעין. 28 מפגינים נעצרו במוקדים השונים, בחשד שהפרו את הסדר והתעמתו עם שוטרים.

"דבר לא ישבור את עוז רוחם של המפגינים שפועלים על פי הוראת רבותיהם", נמסר אז מהוועד למען הצלת התורה - העומד מאחורי ארגון ההפגנות. המפגינים טענו אז כי שני בני אדם נפצעו בעימותים עם שוטרים.

(עדכון ראשון: 15:40)

הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
משאיות "בואש" לפיזור הפגנות. ירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנת הפלג הירושלמי, צומת שרי ישראל- יפו, ירושלים 26 בנובמבר 2017. מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בצומת שרי ישראל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מחאות החרדים הקיצוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully