וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב התקיפה, נתניהו הבהיר: "לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה"

2.12.2017 / 19:30

בדברים שהוקלטו שלשום, לפני התקיפה המיוחסת לישראל, הבהיר ראש הממשלה כי לא יאפשר ל"משטר המבסס את עצמו על השמדת המדינה היהודית" להשיג נשק גרעיני ולהתבסס בסוריה. הדברים המלאים של נתניהו ישודרו מחר בפורום סבן בוושינגטון

צילום: יוטיוב

"לא ניתן למשטר המבסס את עצמו על השמדת המדינה היהודית להשיג נשק גרעיני, ולא נרשה למשטר הזה לבסס את עצמו צבאית בסוריה, כפי שהוא מבקש לעשות, במטרה להשמיד את מדינתנו", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שישודר מחר (ראשון) במסגרת פורום סבן בוושינגטון. הדברים הוקלטו שלשום, לפני התקיפה בסוריה המיוחסת לישראל, אך הם נוגעים לחשש הישראלי מהתבססות איראנית בסוריה.

הלילה דיווחה רשת סקיי ניוז בשפה הערבית כי חיל האוויר תקף בסיס שמקימה איראן בפאתי דמשק. לפי הדיווח, התקיפה אירעה מהמרחב האווירי של לבנון, ובמהלכה שוגרו טילי אוויר-קרקע אל המתקן באל-כיסווה, שנמצא כ-15 ק"מ מדרום לבירת סוריה. בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים, שמגיעים ברקע האיומים של ישראל כי לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
קו אדום בוהק: ישראל עברה משלב האיומים לשלב המעשים
דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק
נזהר מחיבוק דוב: אסד דחה הקמת בסיסים איראניים בסוריה

תקיפת בסיס איראני באזור דמשק, סוריה, 2 בדצמבר, 2017. טוויטר, צילום מסך
ישראל נדרשת לפעול מתחת לרדאר. התקיפה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

בטלוויזיה הסורית נטען כי ישראל שיגרה טילים לעמדות צבאיות בסמוך לדמשק וכי מערכות ההגנה האוויריות שלה הצליחו ליירט שניים מהם. "האויב הישראלי שיגר כמה טילי קרקע-קרקע לעבר עמדה צבאית ונגרם נזק", נטען בטלוויזיה הממלכתית, בהתאם לקו הקבוע של דמשק אחרי דיווחים על תקיפות ישראליות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, היעד שהותקף היה מחסן תחמושת של צבא סוריה או של בעלי בריתו באזור אל-כיסווה. עוד דווח כי במהלך התקיפה נשמעו פיצוצים עזים באזור וכי רשת החשמל קרסה בחלקים מאזור דמשק.

הדיווח על בנייתו של הבסיס פורסם לפני כשבועיים ברשת BBC. על פי הדיווח, שיוחס לגורם ביון מערבי, הבסיס נבנה באתר ששימש את צבא סוריה בפאתי אל-כיסווה, שנמצאת במרחק של כ-50 ק"מ מרמת הגולן, אך הוא עוד לא אויש. עוד דווח כי המקום אמור לשמש בסיס לכוחות קרקעיים ולכלי רכב, אם כי ייתכן שאלו יהיו מקרב המיליציות השיעיות שמפעילה טהראן על אדמת סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully