וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הכחיש את הדיווח על רצונו להדיח את טילרסון: "פייק ניוז"

2.12.2017 / 4:47

לאחר שגורמים רשמיים מסרו כי הנשיא שוקל להחלף את שר החוץ בראש ה-CIA פומפאו, צייץ הנשיא מסר הרגעה "אנו עובדים טוב ביחד". באוקטובר דווח בכלי תקשורת בארצות הברית כי טילרסון כינה את טראמפ "אדיוט" וכי הוא שקל להתפטר

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ אמש (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הדיווחים על פיטורי שר החוץ רקס טילרסון הם "פייק ניוז". טראמפ צירף תמונה מהשבעתו של טילרסון והוסיף כי "אנו עובדים טוב ביחד ואמריקה שוב מוערכת ביותר". מוקדם יותר השבוע מסרו גורמים רשמיים בארצות הברית כי טראמפ שוקל להחליף את טילרסון בראש ה-CIA מייק פומפאו. בבית הלבן מסרו כי "אין הכרזות בשלב הזה וכי טילרסון ממשיך להוביל את מחלקת המדינה".

עזיבתו האפשרית של טילרסון דווחה בחודשים האחרונים, כשתשומת הלב הייתה נתונה לשגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כמחליפתו האפשרית. עם זאת, פומפאו הפך למועמד המוביל לנוכח האמון שרוחש לו טראמפ בסוגיות הביטחון הלאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע
פרשת המתנות: המיליארדר ג'יימס פאקר נחקר באוסטרליה בחשד לשוחד
עסקאות אסורות עם איראן: סוחר הזהב הטורקי שמסבך את ארודאן

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
הכחיש את הדיווח על הפיטורים. טראמפ וטילרסון/רויטרס

עזיבתו של טילרסון תסיים את הקדנציה הקצרה של לשעבר מנכ"ל תאגיד הנפט "אקסון מובייל", שמצא את עצמו יותר ויותר נקלע למחלוקת עם טראמפ סביב סוגיות בינלאומיות, כמו המשבר עם קוריאה הצפונית והקיצוצים שהוא מתכנן במחלקת המדינה.

באוקטובר דווח בכלי תקשורת בארצות הברית כי טילרסון כינה את טראמפ "אדיוט" וכי הוא שקל להתפטר. הוא מיהר להכחיש כי התכוון לעזוב את תפקידו, אך לא דחה את הדיווחים על כך שהוא לעג לנשיא. הנשיא הגן בתחילה על שר החוץ שלו, אך אמר כעבור כמה ימים כי ייתכן שהוא לא יישאר בתפקידו עד סוף הקדנציה שלו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully