וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע

1.12.2017 / 20:00

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה מפי בכיר בבית הלבן כי טראמפ יישא נאום ביום רביעי שבו יכיר במעמדה של ירושלים. זאת, לאחר דיווחים כי הוא צפוי לסגת מההבטחה להעביר השגרירות לעיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לשאת נאום ביום רביעי הקרוב שבו יכיר בירושלים כבירת ישראל - כך מסר הערב (שישי) בכיר בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס". אתמול דווח כי גורמים רשמיים בבית הלבן העריכו שטראמפ צפוי לסגת מהבטחתו להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים. פקיד בכיר בבית הלבן אמר לוואלה! NEWS בעקבות הדיווח אמש כי "הנשיא אמר תמיד שלא מדובר בשאלה של 'אם' אלא 'מתי'. הנשיא עדיין בוחן אפשריות וכרגע אין לנו מה להכריז בנושא".

דברי הגורמים באים על רקע ההחלטה לה נדרש טראמפ בסוגיית השגרירות בתחילת השבוע הבא. טראמפ יצטרך להכריע אם הוא חותם שוב על הצו הנשיאותי המעכב את החקיקה מ-1995 הקובעת כי השגרירות תעבור לירושלים.

עוד בנושא
"טראמפ לא יעביר השגרירות לירושלים - אך יכיר בה כבירת ישראל"
טראמפ: לתת סיכוי לשלום עם הפלסטינים לפני העברת השגרירות לירושלים
המלך עבדאללה: "העברת השגרירות לירושלים בעלת השלכות מסוכנות"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה בבית הלבן, נובמבר 2017. רויטרס
יצטרך להחליט אם להאריך את הצו בחצי שנה נוספת לאחר הבטחותיו. טראמפ/רויטרס

החוק להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים אושר בקונגרס כבר ב-1995, אך יישומו בפועל נדחה מאז בעקבות החלטות עקביות של ממשלים שונים לחתום על צו הדוחה את יישומו, בעיקר בשל לחץ כבד ממדינות ערב. נשיאי ארצות הברית מאז ועד היום נמנעו מלחתום על יישומו של החוק בנימוק שמדובר בהתערבות של הקונגרס ביחסי החוץ של הממשל: הנשיאים לשעבר קלינטון, בוש הבן ואובמה חתמו מדי חצי שנה על דחיית יישומו של החוק. ב-1 ביוני השנה הצטרף גם טראמפ לחותמים, ודחה את יישום העברת השגרירות בחצי שנה - שתגיע לסיומה מחר. אם טראמפ לא יחתום על הדחייה, אמור הממשל להתחיל בתהליכים להעברתה.

במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות בשנה שעברה, התחייב טראמפ כי יעביר את השגרירות לירושלים, אך לאחר הבחירות מנהיגי ערב הסעודית וירדן לחצו עליו שלא ליישם את הבטחת הבחירות, ובתחילת יוני חתם על הצו הנשיאותי שדוחה את החוק בחצי שנה נוספת.

עוד באותו נושא

ההבטחה שנדחקה למען השלום: טראמפ למד את הקושי בהעברת השגרירות

לכתבה המלאה
שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
טראמפ התחייב להעבירה לירושלים. שגרירות ארצות הברית בתל אביב/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully