וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לתת סיכוי לשלום עם הפלסטינים לפני העברת השגרירות לירושלים

8.10.2017 / 6:30

בריאיון טלוויזיוני אמר הנשיא האמריקני כי הוא מעוניין לבדוק אפשרויות של השגת שלום בין ישראל לפלסטינים לפני שיקבל החלטה לגבי מיקום השגרירות. "שלום בין ישראל והפלסטינים זה כל כך חשוב, זה יוכל להוביל לשלום בכל המזרח התיכון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (ראשון) לאפשרות של העברת שגרירות ארצו בישראל מתל אביב לירושלים, ואמר כי לפני שיכריע בסוגיה הוא מעוניין "לתת הזדמנות" לתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים.

בראיון למייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר ואביה של דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס, ברשת TBN האוונגליסטית, אמר טראמפ כי "נקבל החלטה בנושא בעתיד הלא יותר מדי רחוק". לדבריו, "כרגע, אנחנו עובדים על תכנית שכולם אמרו שלא נעבוד עליה כי במשך שנים זה לא הצליח. נעבוד על זה, ואם זה לא יעבוד, בכנות, יכול להיות שזה לא יעבוד".

עוד אמר הנשיא כי "הרבה אומרים שזה לא אפשרי. אבל אני לא חושב שזה לא אפשרי. אני חושב שזה משהו שיכול לקרות. אני לא רוצה לתת תחזיות, אבל אני רוצה לתת לזה הזדמנות לפני שאני חושב על להעביר את השגרירות לירושלים, וכמו שאתה יודע אני מאוד חזק בנוגע לישראל".

בהמשך דבריו הוסיף הנשיא כי הוא מעוניין "לראות אם נוכל לעשות שלום בין הפלסטינים וישראל, זה דבר שיוכל להוביל לשלום במזרח התיכון. שלום בין ישראל והפלסטינים זה כל כך חשוב, זה יוכל להוביל לשלום בכל המזרח התיכון, אז נראה מה יקרה".

עוד בוואלה! NEWS:
12 שנה אחרי טראומת קתרינה: ניו אורלינס נערכת להוריקן "נייט"
רוכב אופניים בן 15 נפגע מכלי רכב בסמוך לגבעת עדה; מצבו קשה
טראמפ מאיים שוב על קים: רק דבר אחד יעבוד מול צפון קוריאה

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
נתניהו וטראמפ בירושלים, בחודש מאי/רויטרס

כשנשאל האם יבטל את הסכם הגרעין עם איראן סירב טראמפ להשיב מפורשות. "אני לא אגיד את זה, בעוד כמה ימים, אתה תראה בדיוק", אמר. "אני יכול רק לומר שאני מאוד לא מרוצה מהעסקה. הם גורמים לצרות בכל מקום. בעיקר במזרח התיכון. אני מאמין שהם מממנים את קוריאה הצפונית ועושים איתם עסקאות".

המראיין האקבי, שאף התמודד מול טראמפ בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית לפני כשנה, פתח את הריאיון בשאלה על בתו, דוברת הבית הלבן ופנה לטראמפ בחיוך: "השאלה הכי חשובה היא עד כמה טובה היא הדוברת שלך". על כך השיב טראמפ: "הבת שלך היא אחת הטובות שהכרתי, היא בנאדם נפלא וזה לא קל. יש שם הרבה 'הייטרים', אבל היא עשתה זאת בצורה מבריקה".

עוד באותו נושא

ספייסר על העברת השגרירות לירושלים: "לא שאלה של אם, אלא מתי"

לכתבה המלאה
שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
עד שיגיע השלום. שגרירות ארה"ב בתל אביב/AP

בחודש יוני האחרון חתם טראמפ על צו המעכב בחצי שנה נוספת את העברת השגרירות לירושלים – אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות בקמפיין הבחירות שלו. זאת, שעות ספורות לפני תום המועד הקבוע בחוק; אלמלא חתימתו של הנשיא היה על מחלקת המדינה לפתוח בהליכים להעברת השגרירות.

דובר הבית הלבן דאז שון ספייסר אמר כי טראמפ לא נסוג ממחויבותו לישראל וכי "עשה זאת כדי למקסם את הסיכויים להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים ולהגן על אינטרסים ביטחוניים אמריקניים". ספייסר הוסיף עוד כי "השאלה היא לא אם זה יקרה, אלא מתי. מטרתו של הנשיא היא להשיג שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully