וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים שוב על קים: רק דבר אחד יעבוד מול קוריאה הצפונית

נשיא ארה"ב שב לתקוף מעל חשבון הטוויטר שלו את הניסיונות לשאת ולתת עם משטרו של קים ג'ונג און. "נשיאים וממשלים מדברים עם קוריאה הצפונית מזה 25 שנים, אך זה לא עזר", כתב. לדבריו שר החוץ טילרסון "יכול להיות קשוח יותר"

צילום: רויטרס

(טראמפ חותם על הרחבת סנקציות נגד קוריאה הצפונית, לפני שבועיים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב והעלה אמש (שבת) את סוגיית המתיחות עם קוריאה הצפונית בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, שאחריו עוקבים יותר מ-40 מיליון בני אדם. "נשיאים וממשלים מדברים עם קוריאה הצפונית מזה 25 שנים. הסכמים נחתמו וכמויות עצומות של כסף הועברו אך זה לא עזר", כתב. "בעבר הופרו הסכמים לאחר שהדיו יבש ונציגי המשא ומתן של ארצות הברית הוצגו כטיפשים. מצטער, אבל רק דבר אחד יעבוד!". טראמפ לא הוסיף פרטים על מהו אותו דבר שיכול לעבוד בנושא.

בשבוע שעבר יצא טראמפ בהצהרה דומה כשכינה את הניסיונות לפתוח במשא ומתן עם משטרו של קים ג'ונג און על פירוק תכנית הגרעין של ארצו "בזבוז זמן". טראמפ פתח גם אז בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו בעקבות דברים שאמר שר החוץ בממשלו רקס טילרסון על אודות קיום ערוץ תקשורת ישיר מול קוריאה הצפונית.

עוד בנושא:
ה-CIA מעריך: בניגוד לדברי טראמפ, שליט קוריאה הצפונית "לא משוגע"
דיווח: יועצי טראמפ הציעו לו להחליף את טילרסון בראש ה-CIA
ארה"ב חושפת: מקיימים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית

דונלד טראמפ חתם על צו נגד קשרי מסחר עם קוריאה הצפונית. רויטרס
מתקפה שנייה בתוך שבוע על מאמצי המו"מ עם פיונגיאנג. טראמפ/רויטרס

"אמרתי לרקס טילרסון, שר החוץ הנפלא שלנו, שהוא מבזבז את הזמן בניסיון לשאת ולתת עם איש הטילים הקטן... שמור את האנרגיה רקס, נעשה מה שצריך לעשות", כתב אז טראמפ - כשהוא משתמש בכינוי מזלזל כדי לציין את קים. כעבור כמה שעות הוסיף: "להיות נחמדים לאיש הטילים לא עזר במשך 25 שנה, מדוע שזה יעבוד עכשיו? קלינטון נכשל, בוש נכשל ואובמה נכשל. אני לא אכשל". זאת, אף על פי שקים נמצא בשלטון רק משנת 2011.

הלילה שוחח טראמפ עם כתבים בבית הלבן ואמר כי יחסיו עם טילרסון טובים, אך הוא יכול להיות קשוח יותר. טראמפ לא הרחיב מעבר לכך בדבריו ולא התייחס לדבריו בטוויטר הלילה. הערתו בנושא שר החוץ מגיעה ברקע דיווחה של רשת NBC השבוע לפיו טילרסון שקל בקיץ האחרון להתפטר ואף כינה את טראמפ "אהבל" במהלך פגישה עם בכירי ממשל נוספים. טילרסון עצמו מסר הצהרה לעיתונות לאחר הדיווח שבה הכחיש כי התכוון להתפטר ואמר כי יחסיו עם טראמפ תקינים.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בתדרוך לעיתונאים בנושא אפגניסטן ופקיסטן, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הכחיש כי בכוונתו להתפטר. טילרסון/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully