וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA מעריך: בניגוד לדברי טראמפ, שליט קוריאה הצפונית "לא משוגע"

גורמים בכירים בסוכנות הביון העריכו כי למרות התקדמותו של קים ג'ונג און בתוכנית הגרעין, הוא מעוניין להבטיח את שליטתו במדינה לזמן רב. "לא צפוי שהוא יתעורר בוקר אחד ויחליט לשגר פצצה גרעינית לעבר לוס אנג'לס"

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מנציח את העימות עם ארצות הברית כדי לחזק את אחיזתו בשלטון. קים/רויטרס

ההוצאות להורג האכזריות של לפחות 140 פקידי ממשל בכירים, איומים בהשמדה גרעינית ותרגילי טילים הם רק חלק ממעשיו של נשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שהובילו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לכנותו "מטורף במשימת התאבדות". אך בניגוד לדבריו, גורמים בכירים בסוכנות הביון המרכזית בארצות הברית (CIA) העריכו השבוע בוועידה שדנה במתיחות בשתי המדינות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, כי קים כלל "אינו משוגע". סגן עוזר מנהל מרכז המשימה של קוריאה יונג סו לי, העריך כי קים מונע על ידי מטרות רציונליות ארוכות טווח בניסיון להבטיח את המשך שליטתו במדינה לזמן רב "ולמות בשקט במיטתו".

בסוכנות הביון העריכו כי קים לא צפוי "להתעורר בוקר אחד ולהחליט לשגר פצצה גרעינית לעבר לוס אנג'לס". לפי גורמים בכירים ב-CIA, הפנמת הערכה זו על-ידי דיפלומטים ומחוקקים עשויה להוביל להימנעות מסכסוך צבאי הרסני. בתוך כך, בחודשים האחרונים ארצות הברית מנסה להפעיל לחצים דיפלומטיים רבים יותר על פיונגיאנג בעקבות התקדמותה בתוכנית הגרעין.

עוד באותו נושא:
תחקיר: ארה"ב מייבאת מצפון קוריאה דגים ממפעלים שמממנים את הגרעין
ארה"ב לחצה, מצרים נסוגה: כך סוכלה עסקת הנשק הענקית של צפון קוריאה
טראמפ: אמרתי לשר החוץ שהוא מבזבז זמן במו"מ עם "איש הטילים"

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
"לא נרשה איומים באובדן חיים". טראמפ בעצרת האו"ם בחודש שעבר/רויטרס

טראמפ, שאיים בשבועות האחרונים "להשמיד לחלוטין" את קוריאה הצפונית, אמר אתמול בפני קציני צבא בכירים כי לא ירשה "לדיקטטורה הזו לאיים על האומה או על בנות בריתה עם אובדן חיים בלתי נתפס". בזמן שטראמפ ממשיך לצייר את קים כדיקטטור, ב-CIA העריכו כי גישתה של קהילת המודיעין למעשיו של קים שונה. לדברי לי, "באמריקה ובמקומות אחרים יש לנו נטייה להמעיט בערך השמרנות שקיים במשטרים הרודניים וקים הוא האדם האחרון שמעוניין בסכסוך בחצי האי הקוריאני".

מייקל קולינס, סגן עוזר מנהל מרכז המשימה של מזרח אסיה והפסיפיק ב-CIA, העריך כי קים אולי לא מעוניין במלחמה עם ארצות הברית, אבל הנצחת העימות תורמת לו לשמור על האחיזה בשלטון. "קוריאה הצפונית היא כמו אורגניזם פוליטי שמשגשג מהעימות", הוסיף לי. לדבריו, קים מעוניין להוציא את הנוכחות הצבאית האמריקנית מחצי האי הקוריאני, ומעשיו של קים בתקופה האחרונה הוכיחו שהוא לא חושש שסין תפסיק לתמוך במשטרו ותתמוך באינטרסים האמריקניים, ואף לא מתקיפה צבאית אמריקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
המתיחות בין שתי המדינות צפויה להחריף. קים לאחר שיגור טיל בליסטי בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully