וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספייסר על העברת השגרירות לירושלים: "לא שאלה של אם, אלא מתי"

3.6.2017 / 0:16

דובר הבית הלבן הגיב על החלטת הנשיא להשאיר את שגרירות ארצות הברית בתל אביב גם בחצי השנה הקרובה, בניגוד להבטחותיו בקמפיין, ואמר כי "הוא עשה זאת כדי להגדיל את הסיכויים להשגת שלום עם הפלסטינים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

דובר הבית הלבן שון ספייסר הגיב אמש (שישי) על דחיית העברת השגרירות לירושלים, ואמר כי אמנם הנשיא דונלד טרמאפ חתם על הדחייה, אך "אי אפשר להחשיב זאת כנסיגה ממחויבותו לישראל". לדבריו, "הוא עשה זאת כדי למקסם את הסיכויים להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים ולהגן על אינטרסים ביטחוניים אמריקניים. אבל השאלה היא לא אם זה יקרה, אלא מתי. מטרתו היא להשיג שלום".

אתמול חתם טראמפ על הצו המעכב בחצי שנה נוספת את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, על אף שזאת הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. החתימה על הצו הגיעה שעות ספורות לפני תום המועד הקבוע בחוק, ולולא חתם טראמפ על הצו, על מחלקת המדינה היה לפתוח בהליכים להעברת השגרירות.

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
"לא נסוג ממחויבותו לישראל". ספייסר/רויטרס

במערכת הפוליטית הביעו אכזבה מהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשאיר את השגרירות בישראל בתל אביב. מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטוען כי העברת השגרירות דווקא תקדם את השלום, נמסר כי "עמדתה העקבית של ישראל היא שהשגרירות האמריקנית כמו שאר השגרירויות צריכה להיות בירושלים, בירתנו הנצחית".

עוד נמסר כי "קיום שגרירויות מחוץ לבירה מרחיק את השלום מכיוון שהוא תורם להחייאת האשליה הפלסטינית, שלעם היהודי ולמדינתו אין קשר לירושלים". עם זאת, בלשכתו של ראש הממשלה הדגישו כי על אף האכזבה מאי-העברת השגרירות בעת הזאת, "ישראל מעריכה את דברי הידידות של הנשיא טראמפ ומחויבותו להעברת השגרירות בהמשך".

(עדכון ראשון: 21:44)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הביע אכזבה מההחלטה. ראש הממשלה נתניהו עם טראמפ/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully