וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אזהרות יועציו: האפיפיור קרא לבני הרוהינגיה בשם מעורר המחלוקת

פרנציסקוס עורך מסע במזרח אסיה ונפגש עם פליטים מוסלמים בבנגלדש, שם התייחס בשם המבטא את היותם מיעוט אתני מוכר, בניגוד לטענות מיאנמר. כ-620 אלף מבני המיעוט הנרדף נמלטו, במה שהוגדר על ידי אמנסטי "פשע נגד האנושות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס נפגש אתמול (שישי) עם קבוצה של פליטים מוסלמים בבנגלדש שנמלטו ממיאנמר וקרא להם לראשונה בשם "רוהינגיה". פרנציסקוס עורך ביקור במדינות אסיה ונמנע משימוש במילה בעת ביקורו במיאנמר. המדינה הבודהיסטית אינה מתייחסת לבני הרוהינגיה כמיעוט אתני באופן רשמי, ומואשמת על ידי ארצות הברית, האו"ם וארגוני זכויות אדם ב"טיהור אתני" של מיעוט הרוהינגיה המוסלמי.

לבנגלדש השכנה נמלטו כ-620 אלף מבני המיעוט הנרדף, במה שהוגדר על ידי אמנסטי "פשע נגד האנושות". צבא מיאנמר מכחיש את הטענות נגדו, הכוללות האשמות לרצח, אונס, עינויים ועקירה כפויה שיטתיים. ביקורו במיאנמר אמר כי העימותים הפנימיים במדינה "נמשכו זמן רב מדי ויצרו פילוג עמוק". עוד הוסיף כי "התהליך המפרך של בניית שלום ופיוס לאומי יכול להתקדם רק דרך מחויבות לצדק וכבוד לזכויות אדם".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע
עסקאות אסורות עם איראן: סוחר הזהב הטורקי שמסבך את ארודאן
חשד לרצח: גבר כבן 30 נמצא ירוי בראשו ברכב בגליל העליון

האפיפיור פרנציסקוס בפגישה עם בני הרוהינגיה בבנגלדש. רויטרס
האפיפיור בתפילה משותפת עם בני הרוהינגיה בבנגלדש/רויטרס

האפיפיור נפגש עם 16 פליטים מוסלמים בבירה דאקה והשתמש במילה "רוהינגיה" כחלק משיחתו עמם ולא בנאום רשמי. הביקור הוא כה רגיש עד כדי כך שכמה מיועציו של האפיפיור הזהירו אותו שלא להזכיר את המילה "רוהינגיה", מחשש שהתקרית הדיפלומטית תסית את הצבא ואת הממשלה נגד המיעוט הנוצרי. האפיפיור כבר השתמש במונח בשני נאומים שנשא מוקדם יותר השנה.

עוד באותו נושא

ביקור נדיר של האפיפיור במיאנמר עלול רק להחריף את המשבר

לכתבה המלאה
האפיפיור פרנציסקוס בפגישה עם בני הרוהינגיה בבנגלדש. רויטרס
האפיפיור בתפילה משותפת עם בני הרוהינגיה בבנגלדש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully