וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג: הגנרל הקרואטי שהתאבד במהלך דיון שתה ציאניד

התביעה בהלונד מסרה את תוצאות החקירה הראשונית שבדקה את נסיבות מותו של פושע המלחמה בן ה-72 ובדמו נמצא הרעל שבעקבותיו לקה בליבו. פרליאק נשלח ל-20 שנות מאסר ב-2013 וערער על עונשו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הגנרל קרואטי-בוסני שהורשע בפשעי מלחמה והתאבד אחרי ששתה רעל במהלך דיון בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בערעור על עונש המאסר שלו מת לאחר שלקה בליבו בעקבות שימוש בציאניד – כך נמסר אמש (שישי) מהתביעה בהולנד. סלובודאן פרליאק היה אחד משישה מנהיגים פוליטיים וצבאיים קרואטים-בוסנים שהופיעו בפני בית המשפט. הוא נשלח ל-20 שנות מאסר ב-2013 וערער על עונשו. "הבדיקה הראשונית העלתה שאריות של רעל מסוג ציאניד בדמו", נמסר.

"שתיתי זה הרגע רעל", אמר, פרליאק בן ה-72, כשהוא הטה את ראשו ושתה מכוס עם הודעת השופט כי הוא דוחה את ערעורו. "אני לא פושע מלחמה. אני מתנגד להרשעה הזאת". השופט המבולבל, שקרא לפרליאק לשבת, עצר את הדיון וקרא לרופא. חובשים הוזעקו לאולם ופרליאק פונה לבית החולים, שם נקבע מותו כעבור כמה שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת המתנות: המיליארדר ג'יימס פאקר נחקר באוסטרליה בחשד לשוחד
בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע
חשד לרצח: גבר כבן 30 נמצא ירוי בראשו ברכב בגליל העליון

הגנרל הקרואטי לשעבר סלובודן פרליאק שותה רעל במהלך דיון בעונשו בהאג, 29 בנובמבר 2017. רויטרס
פרליאק שותה את הציאניד במהלך הדיון בבית הדין/רויטרס

הבוסנים הקרואטים שיתפו פעולה עם הבוסנים המוסלמים נגד הסרבים הבוסנים למשך פרק זמן מסוים במלחמות יוגוסלביה, אך פנו אלו נגד אלו במלחמת אזרחים שהתחוללה בין 1993 ל-1994. הקבוצה עומדת לדין על חלקה בלחימה בעיר מוסטר, שהייתה אחד ממוקדי הלחימה העזים ביותר.

בית הדין הפלילי המיוחד לפשעי יוגוסלביה קבע כי הוא לא ניסה לעצור את המעצר ההמוני של מוסלמים בעיירה פרוזור בקיץ 1993 על אף שהוא ידע על כך. הוא גם לא פעל כשקיבל מידע על מעשי הטבח המתוכננים, כמו גם על תקיפות של ארגונים בינלאומיים ומבנים במזרח מוסטר, כמו מסגדים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully