וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות על חוק ההמלצות בוועדה: "התנהלות בריונית של משפחות פשע"

ועדת הפנים של הכנסת דנה בחוק של היו"ר דוד אמסלם, לקראת העלאתו להצבעה בקריאה שניה ושלישית בכנסת. ח"כ כהן פארן תקפה בדיון: "נתניהו מעורב בחקיקה הזו, וזה ידוע". ח"כ זנדברג הוצאה מהדיון, חברי האופוזיציה יצאו בעקבותיה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ועדת הפנים התכנסה הבוקר (חמישי) לישיבת הכנה ראשונה של "חוק ההמלצות" לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי המשטרה לא תוכל לפרסם המלצות בתום חקירה, אולם בחקירות שבהן יש פרקליט מלווה יוכל היועץ המשפטי לממשלה לבקש חוות דעת מן המשטרה – מבלי שתפורסם.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ אמרה בדיון כי "מדובר בחוק מושחת לראש ממשלה מושחת, שנועד להציל את נתניהו מהחקירות שמתנהלות נגדו". בהמשך הוצאה זנדברג מהדיון, ובמחאה יצאו יתר חברי האופויזציה - למעט ח"כ מיקי לוי (יש עתיד).

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) טענה כי "תוצאות החוק רעות מאוד, רק בשביל שנתניהו ישרוד חודש נוסף בכהונתו. אתם מתייחסים לדמוקרטיה כעריצות של הרוב הפרלמנטרי". ח"כ מוסי רז (מרצ) האשים כי "בחוק ההמלצות חסרה רק מידת הנעליים של נתניהו".

יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון כתב על מסך המחשב שמולו "חוק רעיל", ואמר: "אני מסרב לדון עניינית בחוק הזה, אתה חושב שהוא יעזור לך בפריימריז. אנחנו לא נעניק קיזוזים והחוק לא יעלה בשבוע הבא".

ח"כ דודי אמסלם אפריל, 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה באמון הציבור". ח"כ אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

"נתניהו מעורב בחקיקה הזו, וזה ידוע", אמרה כהן פארן. "ההתנהלות מזכירה התנהלות בריונית של משפחות פשע". ח"כ אמסלם דרש ממנה לחזור בה מדבריה: "זה חמור מאוד, אבחן את המשפט הזה מול ועדת האתיקה, ואולי תיכנסי לטלוויזיה בגללו". כהן פארן ענתה ש"החוק הוא שיבוש הליכי חקירה. אני לא חוזרת בי".

ח"כ מיכל בירן האשימה כי "ההתנהלות הזו מזכירה משפחות פשע". ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי יוזמי החוק "רוצים שהוא ייפסל בבג"ץ כדי שגם בג"ץ ייכנס לרשימה השחורה".

ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני): "ראינו כבר בעבר דמוקרטיות שהתחילו באופן הזה, והיום הן משמשות כמשטרים אפלים. החוק הזה הוא חוק שמוליך את המדינה לכיוון של אותן מדינות. עדיין לא מאוחר להגיד טעינו, ולגנוז את החוק המסוכן הזה".

ח"כ יעל כהן פארן אמרה כי הדיון בחוק ההמלצות "מזכירה התנהלות בריונית של משפחות פשע". ערוץ הכנסת
"נתניהו מעורב בחקיקה הזו, וזה ידוע". ח"כ כהן פארן/ערוץ הכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד הכנסת, ועדות הפנים, חוק חוקה ומשפט וח"כ דודי אמסלם, בדרישה להעביר את הדיונים על "חוק ההמלצות" מוועדת הפנים, לבטל את החלטותיה של ועדת הפנים ולבטל את הקריאה הראשונה להצבעת החוק.

התנועה מבקשת מבית המשפט להורות על צו על תנאי לוועדת הכנסת להעביר את הדיונים על "חוק ההמלצות" מוועדת הפנים לוועדת החוקה או לוועדה מתאימה אחרת של הכנסת, בטענה שקיום דיון בוועדה בראשות יוזם החוק עומד בסתירה לתקנון הכנסת, ושההחלטה להעביר את הדיון לוועדת הפנים מקורו ב"שיקולים זרים" ומביא לפגיעה באמון הציבור.

בנוסף, ביקשה התנועה צו על תנאי לבטל את הקריאה הראשונה של הצעת החוק מיום שני לנוכח הפרת תקנון הכנסת, לביטול החלטותיה של ועדת הפנים בנוגע להצעת החוק ולחדול לדון בהצעת החוק. "הכנסת, הוועדות וח"כ אמסלם בחרו בדרך לא דרך ותוך התעלמות בוטה מהחוקים המחייבים והמנהל התקין, עשו שימוש פסול בכוחו על מנת להביא לפגיעה קשה בתפקידה הפרלמנטרי של הכנסת, ולפגיעה קשה בסדרי עבודתה התקינים", נכתב בעתירה.

(עדכון ראשון 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully