וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ להמלצות המשטרה: חקיקת הבזק שמתחרה בקצב חקירות נתניהו

גורמים במערכת אכיפת החוק הבהירו כי ייתכן שיסכמו את התיקים בתום החודש הצפוי עד להעברת החוק במלואו. ביטן: "אנחנו לא בתחרות עם המשטרה, רק רוצים לגמור עם זה". ייתכן שבג"ץ יפסול את החוק מאחר שהוא רטרואקטיבי ופרסונלי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו עשויות להסתיים עוד לפני שחוק ההמלצות יכנס לתוקף – כך אמרו גורמים במערכת אכיפת החוק. "אנחנו לא במרוץ זמנים". במשטרה אומרים כי הליכי החקיקה לא ימריצו את החקירה. "ברגע שנסיים את החקירה נעביר את החומרים בלי קשר להליך. בטווח הזה יש סיכוי שנצליח לסכם. החוק צריך לעבור לוועדה לקריאה שנייה ושלישית, ואחר כך החוק חייב להיכנס לרשומות במשך כחודש בטרם יכנס לתוקפו", אמר גורם במשטרה.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן, אמר היום לוואלה! NEWS: "אנחנו לא בתחרות עם המשטרה, זה לא נכון. אין קשר בין החוק המוצע לראש הממשלה. כל היום מדברים על החוק, אז אנחנו רוצים לגמור עם זה כמה שיותר כדי לעבור הלאה".

עוד בנושא:
"חוק ההמלצות" החדש: לא יפורסמו המלצות המשטרה על נתניהו
בשל התנגדותו לחוק ההמלצות: ח"כ בגין הודח מוועדת הפנים; ביטן יחליפו
ח"כ בגין בתגובה ראשונה להדחתו: "ביטן מילא תפקידו, זו הפוליטיקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017. רויטרס
"ברגע שנסיים את החקירה בתיק נתניהו נעביר את החומרים". נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר דחה היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, את טענותיהם של חברי הכנסת מהאופוזיציה בעניין ניסיון לזרז את הליך החקיקה. "לא מצאתי כי נפלו פגמים המצדיקים התערבות", מסר.

בכירים בכולנו אמרו הערב כי ביטן וח"כ דוד אמסלם (הליכוד), איימו עליהם שאם הסיעה לא תתמוך בחוק, ראש הממשלה יפרק את הקואליציה וילך לבחירות. "הם הבהירו שזה כמו חוק ישראל היום בכנסת הקודמת", אמרו הגורמים, בהתייחס לחקיקה שעברה בכנסת הקודמת בקריאה טרומית ושלאחריה נתניהו החליט ללכת לבחירות 2015.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בליכוד מתכננים: בתוך חודש החוק ייכנס לתוקף

לאחר שעבר חוק ההמלצות בקריאה ראשונה במליאה, תידרש ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם להכין את החוק לקריאה שניה ושלישית. הליך כזה עשוי להסתיים בישיבה בודדת בלבד. עם זאת, לפני שיובא להצבעה נוספת, הוא יובא לאישור ועדת השרים לחקיקה שמתכנסת מדי יום ראשון, כך על פי סיכום עם שרת המשפטים איילת שקד. לשקד ולשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, יש גם זכות וטו על המשך קידומו, אך ההערכה כי לאחר שהושגה הסכמה עם סיעות הקואליציה, הם לא יהיו אלה שיחסמו אותו.

אחרי שהוועדה תאשר את החוק, ניתן יהיה להביא אותו להצבעה בקריאה שניה ושלישית. אחרי אישורו הסופי הוא צפוי להתפרסם בספר החוקים וייכנס לתוקף מיד - עד עשרה ימים. בליכוד אמרו אתמול כי הם נחושים לסיים את החקיקה ב"תוך שבועיים", וההערכה, לדבריהם כי בתוך חודש לכל היותר ייכנס החוק לתוקפו.

עם זאת, אישור החוק הוא לא סוף פסוק. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר אתמול כי עם אישור החוק סיעתו תפנה לבג"ץ. אף שבמהלך הדיונים אמרו בכירים במערכת המשפט בישראל כי החוק חוקתי, סיכויים גדולים כי בג"ץ יפסול אותו לאור העובדה שהוא רטרואקטיבי ופרסונלי. הוא גם מעורר קשיים היות שהוא מפריד בין תיקי חקירה רגישים לתיקים אחרים.

ישיבת סיעת יש עתיד 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
סיעתו תפננה לבג"ץ עם אישור החוק. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully