וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדותו לחוק ההמלצות: ח"כ בגין הודח מוועדת הפנים; ביטן יחליפו

22.11.2017 / 15:56

בגין הביע היום בוועדה את התנגדותו להצעת החוק, שמטרתה לאסור על המשטרה לסכם חקירות ולהגיש את המלצותיה לפרקליטות. בגין בתגובה: "החילוף אינו על דעתי". ח"כ פולקמן: "בושה לליכוד"

צלמי וואלה!NEWS

ח"כ בני בגין (הליכוד) הודח היום (רביעי) מוועדת הפנים של הכנסת עקב התנגדותו לחוק ההמלצות, שמטרתו לאסור על המשטרה לסכם חקירות ולהגיש את המלצותיה לפרקליטות המדינה. בדיון בוועדה הבוקר ביקש בגין לקבוע כי החוק לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה. "בנוסח הזה אין תאריך הגדרה של תאריך תחילת החוק", אמר. "אני רוצה למלא את החסר. שהחוק יחול על חקירות שיתחילו לאחר פרסומו של החוק", הוסיף.

חברי הכנסת דוד ביטן ודוד אמסלם ממפלגתו ניסו לגרום לו לחזור בו מדבריו, במסגרת שיחות שקיימו איתו במליאה, אך הדבר לא צלח. את ההודעה על הדחתו של בגין מסר במליאה יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש.

את תפקידו של בגין בוועדה ימלא מעתה ח"כ ביטן. בתגובה אמר בגין במליאה: "החילוף אינו על דעתי". ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר בתגובה כי מדובר ב"בושה לליכוד". ביטן אמר כי "עמדת הסיעה היא החשובה. אני מעריך ומכבד את בני בגין, הוא חשוב למפלגת הליכוד, אך לא נאפשר לו להצביע נגד עמדת הסיעה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו אסר על שרים להיעדר מהצבעות קריטיות - אך טס לחו"ל בעצמו
הסתייגות בקואליציה מ"חוק ההמלצות": בכולנו דרשו שלא יחול על נתניהו
"קיבלתי את טראמפ", "גר בשדרות": הח"כים שנקנסו כי נעדרו מהמליאות

בני בגין, הכנסת, יוני 2015. מור שאולי
בגין עם ח"כ מיקי זוהר/מור שאולי

הבוקר דנה ועדת הפנים פעם נוספת בהצעת חוק ההמלצות – אך החליטה בסוף הדיון לדחות את ההצבעה בשל חוסר הסכמות בקואליציה. את ההצעה הקגיש יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם, והדיון סביבה ברקע חקירות המשטרה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצר בעבר מהומה במליאת הכנסת.

ח"כ פולקמן אמר בדיון כי מפלגתו לא תסכים לחוק אלא אם הוא לא יחול על חקירות מתנהלות, כמו אלו הנוגעות לנתניהו בתיקים 1000 ו-2000. פולקמן הוסיף כי "החוק לא יכול להיות פרסונלי" והציע כי או "שהחקיקה תידחה בחצי שנה או שנה, או שזה לא יחול על חקירות מתנהלות. אם החוק נכון ציבורית, לא מפריע להצביע עליו בעוד חצי שנה". פולקמן טען בפני אמסלם כי הוא "רוצה לשנות את המצב בזמן אמת". על כך השיב אמסלם כי "אם ראש הממשלה לא היה בתמונה, לא היינו שומעים ממך את הטענה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully