וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתייגות בקואליציה מ"חוק ההמלצות": בכולנו דרשו שלא יחול על נתניהו

22.11.2017 / 11:28

ועדת הפנים החליטה לדחות את ההצבעה על הנוסח החדש של החוק שאוסר על המשטרה להגיש לפרקליטות המלצות בסיכומי חקירות. זאת, בשל חוסר יכולת להגיע להסכמה בין הסיעות. ח"כ פולקמן קרא לדחות את החוק בחצי שנה עד שנה

צלמי וואלה!NEWS

(דיון בוועדת הפנים בחוק, אתמול)

ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (רביעי) פעם נוספת בהצעת החוק שאוסרת על המשטרה לסכם חקירות ולהגיש את המלצותיה לפרקליטות המדינה - אך החליטה בסוף הדיון לדחות את ההצבעה בשל חוסר הסכמות בקואליציה. את ההצעה, שזכתה לכינוי "חוק ההמלצות", הגיש יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) והדיון סביבה ברקע חקירות המשטרה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצר בעבר מהומה במליאת הכנסת.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן אמר בדיון כי מפלגתו לא תסכים לחוק אלא אם הוא לא יחול על חקירות מתנהלות, כמו אלו הנוגעות לנתניהו בתיקים 1000 ו-2000. פולקמן הוסיף כי "החוק לא יכול להיות פרסונלי" והציע כי או "שהחקיקה תידחה בחצי שנה או שנה, או שזה לא יחול על חקירות מתנהלות. אם החוק נכון ציבורית, לא מפריע להצביע עליו בעוד חצי שנה". פולקמן טען בפני יו"ר הוועדה אמסלם כי הוא "רוצה לשנות את המצב בזמן אמת". על כך השיב אמסלם כי "אם ראש הממשלה לא היה בתמונה, לא היינו שומעים ממך את הטענה הזו".

רועי פולקמן יו"ר סייעת כולנו במהלך דיון על חוק ההמלצות 22 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"החוק לא יכול להיות פרסונלי". ח"כ פולקמן בדיון בוועדה, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

חבר סיעתו של אמסלם ח"כ בני בגין ביקש אף הוא לקבוע כי החוק לא יחול על חקירותיו של ראש הממשלה. "בנוסח הזה אין תאריך הגדרה של תאריך תחילת החוק", אמר "אני רוצה למלא את החסר. שהחוק יחול על חקירות שיתחילו לאחר פרסומו של החוק". גם בסיעת הבית היהודי השמיעו בשבועות האחרונים עמדה דומה, לפיה הצעת החוק לא תהיה פרסונלית ותחול רק על חקירות שיתחילו אחרי אישור החוק.

חברי הוועדה דנו בנוסח חדש של החוק, כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, לפיו בחקירות משטרה שיתנהלו בליווי פרקליט מלווה, לחומרים שיועברו לפרקליטות לא תתלווה המלצה. עוד קובע החוק כי בחקירות שינוהלו ללא ליווי פרקליט יהיה ניתן להעביר המלצה. בנוסף נקבע בנוסח החדש כי "שוטר, חוקר או פרקליט המפרסם המלצה או מוסר אותה לאדם שאינו מוסמך לכך על פי דין, דינו מאסר שנה".

היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, יואל הדר, הבהיר בדיון כי הוא מתנגד לחוק. זאת, לדבריו, מכיוון שהוא "לא יפתור בעיה אלא דווקא ייצור עיכוב הליכים מכיוון שהפרקליט בתיק יצטרך לשאול שאלות על דברים שהוא היה מקבל אותם מהמשטרה עד היום וזה יעכב את הכול. החוק הזה צפוי לגרום להרחבה של עינוי הדין, שזו לא המטרה של החוק וגם לא של יוזם החוק".

ח"כ דודי אמסלם במהלך דיון על חוק ההמלצות  כנסת, ירושלים 22 בנובמר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
יוזם ההצעה ויו"ר הוועדה. ח"כ אמסלם בדיון, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully