וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אסר על שרים להיעדר מהצבעות קריטיות - אך טס לחו"ל בעצמו

22.11.2017 / 13:40

למרות הדרישה להתייצבות מלאה של שרי הממשלה לקראת 11 בדצמבר, אז יועלו להצבעה חוק הלאום וחוק הפריימריז, מתברר כי ראש הממשלה ישהה בבלגיה ובצרפת. כפי הנראה, הוא ייעדר גם מההצבעה על חוק ההמלצות השנוי במחלוקת

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

בתחילת החודש, שרי הממשלה קיבלו התראת כוננות גבוהה לגבי ה-11 בדצמבר. פנייה ממזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, הודיעה כי במועד זה יתקיימו ההצבעות במליאת הכנסת על חוק הלאום וחוק הפריימריז, שני חוקים שמחייבים רוב של 61 חברי כנסת, ועל כן חל עליהם איסור לנסוע לחו"ל, זאת כדי להבטיח רוב קואליציוני. ואולם, מתברר כי האיסור לא חל על ראש הממשלה בנימין נתניהו. לזכותו יצוין כי ההזמנה לפריז התקבלה רק בשבוע שעבר, הרבה אחרי שיצאה ההנחיה לשרים, ובכל זאת, הוא הטיל על השרים עוצר יציאות ומפר אותו בעצמו.

"נדרשת התייצבות מלאה של השרים שהם חברי כנסת להצבעה, ולכן לא יאושרו נסיעות לחול ביום זה", נכתב במכתב. למרות זאת, השבוע הודיע נתניהו כי ייסע לצרפת ולבלגיה בתאריכים אלו ממש. בפריז נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ובבריסל לערוך ארוחת בוקר עם כל 28 שרי החוץ של האיחוד האירופי.

עוד בנושא
נתניהו נחקר בפעם השישית; שמרון קיבל הצעה להיות עד מדינה
ברקע המתיחות סביב החקירות: נתניהו ואלשיך חנכו תחנת משטרה
נתניהו: "לא נתקלתי בסאדאת פלסטיני"; הרצוג: "צריך גם בגין ישראלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. רויטרס, רויטרס
מקפיד להדגיש כי חוק ההמלצות אינו קשור לחקירותיו. נתניהו/רויטרס, רויטרס

יחד עם חוק הלאום, שנועד להגדיר בחוק את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית, וחוק הפריימריז, שקובע שהמדינה תממן את הוצאותיהם של חברי הכנסת בבחירות המקדימות, ולא תרומות פרטיות - שני חוקים נפיצים במיוחד שמעוררים מחלוקת גם בליכוד וגם בקואליציה - חוק נוסף שככל הנראה יעלה במועד הזה לקריאה שנייה ושלישית במליאה הוא חוק ההמלצות. החוק, שאוסר על פרסום המלצות המשטרה בחקירות של נבחרי ציבור, נידון בימים אלה בוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם (ליכוד).

נתניהו מקפיד בשבועות האחרונים להדגיש כי החוק אינו קשור אליו ואל החקירות הפליליות בעניינו ועושה מאמץ כדי להרחיק את עצמו מהחקיקה השנויה במחלוקת. הוא לא נכח בהצבעה על החוק בקריאה ראשונה בכנסת, וכעת מתברר כי גם במועד שבו מתוכננת ההצבעה הסופית על החוק הוא ייעדר מההצבעה. עם זאת, לפי ההערכה בקואליציה, ייתכן שחוק ההמלצות יגיע לקריאה השנייה והשלישית עוד לפני ה-11 בדצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מליאת הכנסת פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו נעדר גם באישור חוק ההסדר. מליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

זו לא הפעם הראשונה השנה שנתניהו נעדר מהצבעות דרמטיות של הקואליציה. כאשר הכנסת אישרה את חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית בפברואר האחרון, נתניהו שהה בלונדון, שם נפגש עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי. החוק, שמכשיר בדיעבד אלפי בתים ועשרות מאחזים בהתנחלויות, קודם בממשלה למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, ונתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן ניסו במשך שבועות לדחות את קידומו. בסופו של דבר, נתניהו נעדר מההצבעה על החוק. נתניהו לא נכח גם בהצבעה על החוק לפיצול תאגיד השידור הציבורי במאי האחרון, לאחר שכמעט הוביל את המדינה לבחירות במאמץ למנוע את עליית התאגיד לשידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully