וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת על סגירת נגב קרמיקה: "ההנהלה - גנבים ורמאים"

29.11.2017 / 12:28

לאחר ההחלטה לסגור את המפעל ולפטר את עובדיו, ועדות העבודה והכלכלה דנו בהליך וזעמו על נציגי ההנהלה שלא הופיעו. "חוצפה גדולה", אמר ח"כ כבל. ראש עיריית דימונה: "להשבית את הנגב"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ועדות העבודה והכלכלה בכנסת קיימו היום (רביעי) דיון סוער על סגירת מפעל "נגב קרמיקה", שמנהליה כלל לא הגיעו אליו. חברי הכנסת ביקרו אותם בחריפות, וראשי הרשויות בדרום קראו לנקוט צעדים נגד הנהלה.

"אי אפשר לעבור לסדר היום על כך שהנהלת המפעל בחרה לא להגיע לדיון", אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני). "יש להרים מסך מעל המשקיעים. אנחנו רוצים לדעת מיהם האנשים האלה, שנתנו ידם בחוצפה כל כך גדולה, לא להתחשב בעובדים ולא להתחשב בכנסת. יש גורם, רב בריח, שרוצה להיכנס למשא ומתן. ההנהלה הנוכחית איננה טורחת אפילו להיפגש אותו. הם לקחו איתם את השמנת בדמות מחיקת החובות".

סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז אמר כי "הנהלת המפעל התרשלה והעובדים הם שמשלמים את המחיר. זו הפכה להיות שיטה, סגירת מפעלים. המדינה צריכה לתת רנטה חודשית לתושבים בפריפריה, ויש מספיק כסף באוצר". ח"כ אילן גילאון (מרצ), התפרץ לדבריו: "אבל אתה הממשלה, ואני מצפה ממך לפתרונות". גילאון הוסיף: "איך קוראים לבנאדם שקונה מקום כדי לסגור אותו? מחבל. כל פעם מחדש יוכלו ספקולנטים יוכלו לסגור מפעלים פה? אני לא מבין את החלטת בית המשפט".

לקריאה נוספת:
"זנחו אותנו, נלחמים על כבודנו": עובדי "נגב קרמיקה" מפגינים בנגב
140 עובדי "נגב קרמיקה" בדרך לפיטורים: "זה חורבן הבית"
בית הדין האזורי לעבודה אישר: "נגב קרמיקה" ייסגר - העובדים יפוטרו

"שבוע להציל מפעל" -ראש עיריית ירוחם בדיון בכנסת: "'נגב קרמיקה' מבזה 
את הכנסת ושמה פס על שר הכלכלה". ערוץ הכנסת
העובדים יפוטרו. הדיון בכנסת, היום/ערוץ הכנסת

בדיון השתתפו גם עובדי המפעל ובני משפחותיהם. "אם נמחק לבעלים חוב של 460 מיליון שקל, אם יש אפשרות למחוק גם לנו העובדים, את החובות שהצטברו לנו? צריכה לקום ועדת חקירה, כי שדדו אותנו", אמר יוסי גל, עובד במפעל.

אופק נגאוקר, בנו של דוד נגאוקר העובד במפעל אמר דברים דומים. "איך המדינה מסכימה לחברה כזאת, שאפילו לא פגשה את העובדים, למהלכים כאלה? אני, שנפצעתי בשירות צריך לתת את מענק השחרור שלי לאבא שלי, כי אין מה לאכול בבית", אמר.

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, קרא להשבית את הנגב כולו. "אחרת גם פניציה ירוחם בדרך להיסגר, עם 280 עובדים", הזהיר. "נמאס. ההנהלה הם חבורה של רמאים וגנבים. צריך לסגור אותם ולהפר את החוזה. מדובר בהצלת הנגב. אם תמשיכו לתת למשקיעים להתנהל בחזירות, נגב קרמיקה תהיה רק הסנונית הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully