וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין האזורי לעבודה אישר: "נגב קרמיקה" ייסגר - העובדים יפוטרו

21.11.2017 / 16:54

בית הדין בבאר שבע דחה את בקשת ההסתדרות להותיר את המפעל פתוח, ואפשר להנהלה לזמן את 140 העובדים לשימוע לפני פיטורים: "אנו ערים לתוצאות החמורות של סגירת המפעל, ניסינו להביא להסדר מוסכם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה היום (שלישי) את בקשת ההסתדרות להשאיר את מפעל "נגב קרמיקה" פתוח, ואפשר להנהלה לזמן את העובדים לשימוע לפני פיטורים. בית הדין הורה לשלם לעובדים את מלוא שכרם עד מועד הפיטורים.

"ערים אנו לתוצאות החמורות שייגרמו מסגירת המפעל, ככל שאכן ייסגר", כתב נשיא בית הדין שמואל טננבוים, "מדובר בפיטורים של קרוב ל-140 עובדים על כל המשתמע מכך, להם ולמשפחות. אין ספק שהדבר יביא לפגיעה קשה ביישוב קטן כמו ירוחם, המתמודד ממילא עם שיעורי אבטלה גבוהים.

"במהלך הדיון בפנינו ניסינו להביא להסדר מוסכם שימנע תוצאות קשות אלו, אולם הם לא צלחו ועל כן אין מנוס מהתוצאה שהגענו אליה. אנו קוראים גם בשלב זה לצדדים ולגורמים הרלוונטיים הנוספים שהיו שותפים למשא ומתן להמשיך ולנסות להגיע להסדר שימנע את פיטורי העובדים ולהתחשב גם במיקומו של המפעל, ובהשפעה הקשה שתהיה לסגירתו על כל האזור".

סגירת מפעל נגב קרמיקה, ירוחם 21 בנובמבר 2017. בני בן סימון
מפעל נגב קרמיקה הסגור, הערב/בני בן סימון

בשבוע שעבר עלו המגעים בין הנהלת המפעל ונציגי ועד עובדי המפעל וההסתדרות על שרטון, לאחר שכבר הכריזו כי הגיעו להסכמות ולהבנות. על פי הסיכומים, הנציגים היו אמורים לחתום על מתווה לפיו העובדים יקבלו שכר מהנהלת המפעל במשך חצי שנה, ואילו ההנהלה תסגור במקביל את המפעל באזור ירוחם. פרק הזמן נועד לשמש למציאת משקיע למפעל.

לטענת גורמים בהסתדרות, הסיבה לעצירת המגעים הייתה שינוי בעמדת הנהלת המפעל, שביקשה לחזור בה מהסיכומים לקצר את תקופת חיפוש המשקיע לשלושה חודשים. בנוסף, נציגי ההנהלה ביקשו שמשרד הכלכלה ישתתף במימון שכרם של העובדים בתקופה המדוברת.

עובדי נגב קרמיקה באוהל מחוץ למפעל ביום סגירת מפעל נגב קרמיקה, ירוחם 21 בנובמבר 2017. בני בן סימון
עובדי נגב קרמיקה באוהל המחאה מול המפעל, הערב/בני בן סימון
הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
עובדי נגב קרמיקה בכניסה למפעל לאחר ההודעה על סגירתו/שי מכלוף

"יש לי שני ילדים אחרי צבא, ילדה שתכף מתגייסת וילדה בת עשר. הסיכויים שלי למצוא עבודה שואפים לאפס בגילי", אמר לוואלה! NEWS שלמה אבוטבול, בן 56 שעובד במפעל. "אני המפרנס העיקרי של הבית, כי אשתי עובדת בחצי משרה. כל הזמן רצות לי מחשבות בראש על סגירת המפעל – מה אעשה, איך אשלם חשבונות מים, חשמל וארנונה, איך אשלם משכנתא. כשהילדה תחזור מהצבא לא יהיה לי כסף לתת לה. אני מרגיש כאילו אני במכונת הנשמה ושסוגרים לי כל הזמן את החמצן".

משה סלומון, בן 56 אף הוא, הוסיף: "בגילי, אני לא יודע איפה אמצא את עצמי. אני אחרי ניתוח מעקפים, גר בפריפריה, ואני לא יודע אם אמצא את עצמי. זה מלחיץ. אני לא ישן טוב בלילה בשבועיים האחרונים ומרגיש מוטרד מאוד. למזלי, אשתי עובדת. אבל איך אשלם משכנתא? אני לא יודע איך אסתדר".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) מסר כי הוא מקווה שבית הדין ימנע את "רוע הגזירה" והוסיף כי מדובר במכה קשה לירוחם ולדימונה. "הציניות מנצחת את הציונות. פועלים מסורים נדרסים על ידי מחפשי רווחים קלים", אמר כהן. "ראוי שהמדינה תמנע את הקלות שבה יזמים יכולים להגיע לפריפריה ולעשות עוקץ על גבי משפחות".

הפגנות תמיכה של עובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה, בבאר שבע 30 באוקטבור 2017. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
עובדי נגב קרמיקה מפגינים מול בית הדין האזורי לעבודה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון
דיון בבית משפט השלום על סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם 15 באוקטובר 2017. בני בן סימון
עובדי נגב קרמיקה בדיון בעניינם בבית המשפט/בני בן סימון
הפגנות של עובדי נגב קרמיקב מחוץ לבית הדין לעבודה ב"ש: לקראת ההכרעה בנושא נגב קרמיקה 13 בנובמבר 2017. בני בן סימון
הפגנת העובדים מחוץ לבית הדין האזורי לעבודה/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully