וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסיכומים: המו"מ בין עובדי "נגב קרמיקה" להנהלה התפוצץ

12.11.2017 / 22:56

אחרי שחלה התקדמות במשא ומתן, המגעים בין הנהלת המפעל ונציגי העובדים וההסתדרות התפוצצו ברגע האחרון, זאת לאחר שלטענת העובדים ההנהלה חזרה בה מסיכומים שהושגו. "ההתנהלות שלהם היא בושה וחרפה", אמרו מעורבים במו"מ מצד העובדים. ההנהלה: "הצדדים לא הגיעו להסכמות"

צילום:בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מו"מ בין עובדי נגב קרמיקה להנהלת המפעל, אוקטובר 2017)

המגעים בין הנהלת "נגב קרמיקה" ונציגי ועד עובדי המפעל וההסתדרות עלו על שרטון, זאת לאחר שהבוקר (ראשון) הכריזו הצדדים כי הגיעו להסכמות ולהבנות. על פי הסיכומים
הנציגים היו אמורים לחתום על מתווה לפיו העובדים יקבלו שכר מהנהלת המפעל במשך חצי שנה, ואילו ההנהלה תסגור במקביל את המפעל באזור ירוחם. פרק הזמן נועד לשמש למציאת משקיע למפעל, אולם כעת המשא ומתן התפוצץ ועתידם של העובדים עדיין לא ברור.

לטענת גורמים בהסתדרות, הסיבה לעצירת המגעים היאהשינוי בעמדת הנהלת המפעל, שביקשה לחזור בה מהסיכומים לקצר את תקופת חיפוש המשקיע לשלושה חודשים. בנוסף, נציגי ההנהלה ביקשו שמשרד הכלכלה ישתתף במימון שכרם של העובדים בתקופה המדוברת.

לקריאה נוספת:
פתרון לנגב קרמיקה: המפעל יישאר סגור - אך העובדים לא יפוטרו
משבר "נגב קרמיקה": השופט קרא להנהלה והעובדים להמשיך במגעים
"אם המפעל ייסגר – לא יודע מה אעשה": הפנים שמאחורי סגירת "נגב קרמיקה"

הפגנות תמיכה של עובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה, בבאר שבע 30 באוקטבור 2017. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי נגב קרמיקה ליד בית המשפט בבאר שבע בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

"הם כנראה עובדים עלינו" אמרו חלק מהמעורבים במשא ומתן מצד העובדים. "בשבוע שעבר הגענו להבנות. לדברי נציגי ההנהלה, גם דירקטוריון החברה אישר את ההסכם. אבל היום הם חזרו בהם מההסכמות, ההתנהלות שלהם היא בושה וחרפה". בעקבות השינויים, צפוי להתקיים מחר דיון נוסף בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בשעה 10:00.

מהנהלת "נגב קרמיקה" נמסר כי "נערכה פגישה בנושא תנאי העובדים בסגירת המפעל אצל עו"ד גלילה הורנשטיין, מומחית בתחום הפירוקים. הצדדים לא הגיעו להסכמות".

לפני כשבועיים שלח נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע השופט שמואל טננבוים את העובדים וההנהלה להמשיך במשא ומתן. זאת, על אף טענות הנהלת המפעל כי יש לסגור אותו מכיוון ש"אין לו תקומה". בהחלטה שנתן בתום הדיון קבע השופט טננבוים כי "אנו לוקחים בחשבון שתיתכן מעורבות של המדינה או גורמים אחרים שלדברי נציגי ההסתדרות וראש מועצת ירוחם עשויים לסייע להמשך הבראתו של המפעל". נשיא בית הדין ציין באותו מעמד כי התרשם שקיים סיכוי שהמשך המשא ומתן יביא להסכמות בין הצדדים.

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
המגעים התפוצצו ברגע האחרון. מפעל נגב קרמיקה/שי מכלוף

בדיון התייחס השופט טננבוים לטענות הנהלת החברה בדבר "הפסדים משמעותיים הולכים ומתמשכים", אך ציין כי "כשמדובר בגורלו של המפעל והמשך תעסוקתם של כ-140 עובדים יש לתת לצדדים שהות נוספת למיצוי המשא ומתן תוך מעורבות פעילה של המדינה וניסיון לערב גורמים רלוונטיים נוספים והכול תוך כדי המשך משא ומתן בין הצדדים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully