וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר "נגב קרמיקה": השופט קרא להנהלה והעובדים להמשיך במגעים

30.10.2017 / 11:33

נשיא בית הדין האזורי לעבודה שמואל טננבוים שלח את הצדדים להמשיך במשא ומתן בהתאם להצעת ההסתדרות, זאת בניגוד לעמדת הנהלת המפעל. קטטה פרצה בין נציגי ההנהלה לעובדים שהפגינו מחוץ לבית המשפט. ראש מועצת ירוחם: "רב הנסתר בסיפור הזה, יש לבדוק אם לא נעשה כאן תרגיל"

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

בית הדין האזור לעבודה בבאר שבע קיבל היום (שני) את המלצת ההסתדרות והחליט לשלוח את הנהלת מפעל "נגב קרמיקה" שבירוחם ואת ועד העובדים להמשיך במגעים ביניהם. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת הנהלת המפעל.

בתום דיון ובו הציגו את טיעוניהם, כאשר ההסתדרות ביקשה להמשיך במשא ומתן ואילו נציגי המפעל הודיעו כי יש לסגור אותו ואין לו תקומה, קבע נשיא ביהד לעבודה כי הצדדים ימשיכו במשא ומתן. הנשיא ציין כי ימשיכו במו"מ ויערבו את הגורמים הרשמיים במדינה, בהם משרד הכלכלה, והורה לזמן את מנכ"ל משרד הכלכלה לדיון הבא.

נשיא בית הדין שמואל טננבוים ציין כי התרשם שקיים סיכוי להמשך המשא ומתן כדי להגיע להסכמות בין הצדדים. "אנו לוקחים בחשבון שתיתכן מעורבות של המדינה או גורמים אחרים שלדברי נציגי ההסתדרות וראש מועצת ירוחם עשויים לסייע להמשך הבראתו של המפעל", אמר.

לקריאה נוספת:
"אם המפעל ייסגר – לא יודע מה אעשה": הפנים שמאחורי סגירת "נגב קרמיקה"
הפיטורים ב"נגב קרמיקה" הוקפאו; ההנהלה תפתח במו"מ עם העובדים
הנהלת "נגב קרמיקה" הודיעה על סגירת המפעל: 108 עובדים יפוטרו

הפגנות תמיכה של עובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה, בבאר שבע 30 באוקטבור 2017. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"זה המפעל שלנו". עובדי "נגב קרמיקה" סמוך לבית המשפט בבאר שבע, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

"אנו ערים לטענות ההנהלה בדבר ההפסדים המשעותיים ההולכים ומתמשכים", ציין השופט. "עם זאת, כשמדובר בגורלו של המפעל והמשך תעסוקתם של כ-140 עובדים יש לתת לצדדים שהות נוספת למיצוי המשא ומתן תוך מעורבות פעילה של המדינה וניסיון לערב גורמים רלוונטיים נוספים והכול תוך כדי המשך מו"מ בין הצדדים עצמם".

"אנו קוראים לגורמים המוסמכים מטעם המדינה ליתן דעתם למשבר הקיים ולסיכון שבסגירת המפעל ופיטורי כל העובדים ולקחת חלק פעיל במאמצי השיקום", הוסיף טננבוים. "אנו מצפים מראש מועצת ירוחם להמשיך במאמציו לסייע לצדדים ולדאוג לרתום את הגורמים הרלוונטיים במדינה לצורך כך".

השופט אף פנה לעובדים ולנציגי ההנהלה וקרא להם לבצע פשרות כדי להגיע להסכם. הוא קבע דיון נוסף בנושא שיתקיים בעוד שבועיים, בו ייקח חלק גם מנכ"ל משרד הכלכלה, שלדברי הצדדים היה מעורב פעיל במו"מ

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: כמאה תלונות על הטרדה מינית התקבלו השנה באוניברסיטאות

לכתבה המלאה
הפגנות תמיכה של עובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה, בבאר שבע 30 באוקטבור 2017. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"נגב זה לא קזינו". עובדי המפעל מפגינים ליד בית המשפט בבאר שבע, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

מחוץ לבית הדין פרצה קטטה בין נציגי ההנהלה לכמה מהעובדים במהלך הפגנה שקיימו. העובדים כינו את הנהלת המפעל - "גנבים" ואף קראו קריאות גנאי נגדה.

ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, הגיע אף הוא להפגנה כדי להזדהות עם עובדי המפעל. "האבטלה בישראל נאמדת בין 4% ל-5%, בעוד שבדימונה ובירוחם היא מגיעה ל-10%, כפול מהממוצע במשק", אמר. "משמעותה של סגירת המפעל היא תוספת של 3-2% מובטלים לעיר. האפשרות לייצר מקומות עבודה במהירות לא קיימת".

ביטון קרא לבית המשפט לבדוק את מניעי הנהלת המפעל בבואם לסיים את פעילותו. "זה מפעל חדש שהושקעו בו 300 מיליון שקלים", טען. "המפעל על גבול הרווחיות ויש הרבה נסתר בסיפור הזה. ביקשנו לקבל לידינו דוחות כספיים ולא קיבלנו. בית המשפט צריך לבדוק האם רוכשי המפעל עשו תרגיל חשבונאי. המפעל היה במצב לא טוב אצל 'אפריקה-ישראל'. ארבעה חודשים אחרי, הרוכשים אומרים לעצמם שהם 'לא מעוניינים בעובדים של 40-30 שנה'. הכי קל לפגוע בעובדים".

קטטה פרצה בין נציגי הנהלת מפעל "נגב קרמיקה" לעובדים שהפגינו מחוץ לביהמ"ש בב"ש. בני בן סימון
"המו"מ יימשך". עובדי המפעל מחוץ לבית הדין בבאר שבע, היום/בני בן סימון

יוחאי אומרדקר, אחד מעובדי המפעל שהגיע אף הוא להפגנה, הביע תקווה כי הוא ייפתח מחדש וחבריו ימשיכו לעבוד בכבוד, אך גם הוא מבין שהמציאות שונה. "לפי מה שנודע לי, בעל הבית אמר שגם אם השופט יפסוק לטובת העובדים לא יפתחו את המפעל", אמר. "אנחנו מחכים להוראות מהוועד, הכול מתואם עם איתו. ידענו שנגיע למצב הזה אבל לא ידענו שהמפעל ייסגר כרעם ביום בהיר".

לפני כשבועיים בית הדין הורה להנהלת המפעל להשהות את מכתבי השימוע לפני פיטורים שהוצאו ל-140 מעובדיו, זאת בעקבות בקשת ההסתדרות. נשיא בית הדין שמואל טננבויים הורה לצדדים לשוב למו"מ אינטנסיבי בנושא העסקתם אולם הצדדים לא הגיעו להסכם בזמן שנקבע. במהלך תקופת המגעים, המפעל נותר סגור.

(עדכון ראשון 11:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully