וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת "נגב קרמיקה" הודיעה על סגירת המפעל: 108 עובדים יפוטרו

13.10.2017 / 13:31

חצי שנה לאחר שנרכש על ידי קבוצת נגב, המפעל בדימונה עומד בפני סגירה: "אין למפעל זכות קיום". ראשי הערים דימונה וירוחם נפגשו עם נציגי ההנהלה בניסיון למנוע את הפיטורים: "אם ההנהלה לא תנהל מו"מ מכובד, נבעיר את המדינה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

הנהלת מפעל "נגב קרמיקה" הודיעה הבוקר (שישי) על סגירתו ועל פיטורי 108 מעובדיו, עקב הפסדים תפעוליים כבדים. בעקבות ההודעה נפגשו ראשי הערים דימונה וירוחם עם ראשי המפעל, בניסיון למצוא פתרון שימנע את פיטורי העובדים.

במכתב ששלח לעובדים אורי גלבוע, מנכ"ל קבוצת נגב שרכשה את המפעל לפני כחצי שנה, נכתב: "ניסינו בכל דרך להציל את המפעל, אך לצערנו, לא קיבלנו את שיתוף הפעולה הנדרש מצד ההסתדרות וועד העובדים, ולכן אבדה תקוותנו".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
הכניסה למפעל נגב קרמיקה, הבוקר/שי מכלוף
הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
הכניסה למפעל "נגב קרמיקה", הבוקר/שי מכלוף

יו"ר ועד העובדים במפעל יעקב צרפתי אמר הבוקר: "יש הרגשה רעה, כולם פה מופתעים מהמהלך שלהם, הם דרשו מהסתדרות וממני 34 עובדים, עכשיו 108 קיבלו מכתב על הפסקת עבודה. גם אנחנו רוצים לייעל, משהו פה לא נראה לי, זה לא הגיוני. העובדים כועסים ומתוסכלים, מדובר באנשים שאין להם לאן ללכת ואין להם כוח, הם מבוגרים לקראת פנסיה. מנסים להפעיל עלינו לחץ, יש הסכמים חתומים אנחנו מקווים שימצא פתרון".

ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון אמר לאחר הפגישה כי הוצע בה לקיים משא ומתן במשך חודש. "ישבנו יחד עם ועד העובדים במטרה אחת ללא תנאים, ההנהלה פעלה באופן חד צדדי הבוקר, אם ההנהלה תסגור את המפעל ולא תתחיל במשא ומתן מכובד, אנחנו נבעיר את המדינה, לא ניתן לסגור את המפעל".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
שומרים מחוץ למפעל "נגב קרמיקה", הבוקר/שי מכלוף

משה סלומון, שעובד במפעל 35 שנים, אמר היום: "נתנו את החיים שלנו פה, הגענו לאחר השירות הצבאי. גם אח שלי עובד פה, אנחנו עצבניים, קשה לנו וכואב לנו על מה שקורה במפעל, אני מקווה שלא נחזור על התסריט של מה שהיה בשנת 2000 בנגב קרמיקה. יש פה משפחות עם ילדים, כואב לנו על חברים שלנו, על כולם פה, אחד דואג לשני פה במפעל וזאת התעסוקה היחידה שלנו, אני מקווה שיבואו לקראתנו ושהממשלה תתערב בנושא ותמצא פתרון בזמן המתאים. ממש קשה פה בפריפריה וזה לא מתאים שמשפחות ייזרקו לרחובות בלי פרנסה, מה יעשו האנשים האלה?".

אברהם דנינו, שעובד במפעל זה 46 שנים, אמר כי זאת לא הפעם הראשונה שמאיימים לסגור ולפטר את העובדים: "בינתיים אנחנו במפעל ומדובר בדברים שקורים לא מעכשיו, אני עובד במפעל 46 שנה, זה תקופות, היה את זה גם ב-78 גם ב-84 גם ב-2000 ועכשיו. אני יוצא בעוד חמישה חודשים לפנסיה והיום בבוקר שלחו מכתבי פיטורים, העובדים פה באווירה קשה".

יו"ר מרחב נגב בהסתדרות ארמונד לנקרי אמר: "הנהלת החברה פעלה באופן ארסיבי מידיי, היינו בפגישות לפני החג וניסנו לדבר, והיום בבוקר קיבלנו את ההפתעה על הפיטורים. אנחנו מנסים לגבש הסכם בו ידחו את הפיטורים בחודש ובמהלכו נלך למשא ומתן כדי להציל את המפעל והעובדים, ההסתדרות גם תפנה לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה. לפני חמישה חודשים הם רכשו את המפעל והם ידעו את המצב, הם מנצלים אותו, העובדים כבר הסכימו ללכת לפשרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהחברה נמסר: "ההחלטה התקבלה בלב כבד, לאחר עבודה יסודית ומאומצת לקידום תוכנית הבראה והתייעלות מקיפה, שלצערנו נדחתה במלואה על ידי נציגי ועד העובדים. העובדים הם לב לבו של כל עסק, וללא הירתמות מלאה שלהם, אין כדאיות בהפעלת המפעל. היקף הפעילות של המפעל מהווה 15% בלבד מפעילות נגב, ולכן לא תהיה פגיעה בפעילות קבוצת נגב או באספקת הזמנות קיימות ועתידיות".

במכתב לעובדים, הוסיף גלבוע: "יש לנו רצון אמיתי להמשיך לייצר במפעל, ומצד שני, הוא מייצר הפסדים של שני מיליון שקל בחודש שעלולים למשוך את כל החברה למצב מסוכן. ללא שינוי מהותי ודרמטי, אין למפעל זכות קיום".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את התנהלותה הבריונית וטענות ההנהלה. לפני החג התקיימו מספר פגישות של משא ומתן. המו"מ היה אמור להימשך מיד עם תום החג. ההסתדרות תפנה בשעות הקרובות לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה".

חבר הכנסת מאיר כהן מסר: "מדובר בהתנהלות בריונית מצד ההנהלה, נדרוש הסברים ואזמין את נציגי המפעל לדיון דחוף בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. אי אפשר להשלים עם פיטורי עובדים במקום בו אפשרויות התעסוקה מצומצמות כל כך ואני מצפה להתערבות מידית של ראש הממשלה, שר הכלכלה ושר האוצר. אנשים נלחמים על פרנסתם, ראשי ישובים נלחמים על יישובו ופיתוחו של הנגב ומנגד, מפעל כל כך חשוב סוגר את שעריו. עצוב מאוד שדווקא מפעל שכותרתו היא נגב, מפסיק את פעילותו בנגב".

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully