וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט נזף במשטרה – כי עצרה מפגין שמחה על פיטוריו ב"נגב קרמיקה"

17.10.2017 / 15:37

גבר בשנות ה-50 לחייו, נעצר ביום שבו נודע לו על פיטוריו, אך הוא שוחרר למעצר בית על ידי השלום בבאר שבע: "אפשר להבין את סערת הרגשות". המשטרה ערערה, אך המחוזי נזף בה אף הוא

צילום: דוברות הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

בשבוע שעבר נעצר גבר בשנות ה-50 לחייו בחשד שתקף מאבטחים ושוטרים שעמדו בכניסה למפעל "נגב קרמיקה" בירוחם. לפי המשטרה, הגבר שקיבל באותו בוקר הודעה על פיטוריו, תקף מאבטחים ושוטרים בניסיון להיכנס למפעל. בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע, החליט השופט צבי פורר לשחררו ולהעבירו למעצר בית. הוא אמר כי אין חולק על כך שקיימת תשתית להעמדתו לדין, אך הוסיף כי לא ניתן "להתעלם מנסיבות התיק".

לדבריו, "מדובר אמנם בהתפרעות ואלימות בלתי מוצדקת, אולם מדובר בהפגנה נגד סגירת מפעל 'נגב קרמיקה'. אפשר להבין את סערת הרגשות של המשיב, אך אי אפשר לקבוע שמדובר במשיב מסוכן, אשר יש הכרח להורות על מעצרו כבר בשלב זה, ולאור הנסיבות של התיק יש מקום לשחרר כבר בשלב זה".

הכניסה למפעל "נגב קרמיקה" לאחר ההודעה על סגירתו, 13 באוקטובר 2017. שי מכלוף
מאבטחים בכניסה למפעל "נגב קרמיקה"/שי מכלוף

במשטרה הגישו ערר על השחרור, אך גם בית המשפט המחוזי נזף בה. "אני מסכים עם בית משפט השלום, כי בעת הערכת המסוכנות, אחת השאלות היא המניע הישיר לביצוע המעשה. אם מדובר באירוע חריג שסיכויי התרחשותו אינם גבוהים, ואין מדובר במי שחוזר ומבצע עבירות פעמים רבות, יש מקום לאפשר חלופה, וכך להכיל את המסוכנות. עליח להביע תמיהה על שהתבקשה הארכת מעצר לצרכי חקירה במוצ"ש, תוך פירוט רשימה ארוכה של פעולות".

"על היחידה החוקרת להיזהר שלא לכרסם באמינותה, בעת בקשות להארכת מעצר לצרכי חקירה, כשלאחר מכן התברר שהפעולות לא נעשו", כתב השופט אלון אינפלד בהתייחסו לבקשות שהגישה המשטרה – אך לא התבצעו בפועל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עורכי הדין איל הדר ושלום פינאייה, המייצגים את החשוד, מסרו כי "שימוש בכלי המעצר נגד מחאת עובד הכואב את איבוד פרנסתו באזור מוכה אבטלה, אינה ביטוי לרגישות ולחמלה, המתחייבים באירועים כאלה. בית המשפט המחוזי דחה את ערר המשטרה נגד שחרורו של העצור, מבלי שנדרשה תגובת ההגנה. יש בכך לטעמנו בכדי לבטא באופן מובהק את האמור לעיל".

"העובדים אינם עבדים"

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שיזם דיון בכנסת בוועדת העבודה על המשבר, דורש לבטל את מכירת המפעל לחברת "ויולה". "יש לי חשד שההנהלה רכשה את נגב שלא בתום לב. הם לא מממשים את ההתחייבות. הם באו לעשות סיבוב, כשמראש היה בדעתם לסגור את המפעל. חצי שנה חלפה מהרכישה, מה שמעיד שידי הבעלים אינן נקיות", אמר היום כהן.

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני), מבכירי ההסתדרות לשעבר, הגיע לדיון בכנסת לבוש בבגדי העובדים, לאות הזדהות."העובדים אינם עבדים", אמר סעד, "אולי את ההנהלה צריך לפטר. אתם ההנהלה – ומי שנכשל זה אתם. זה הפתרון שאתם נותנים לעובדים בישראל? אסור לנהוג כך כלפי העובדים, ועוד בירוחם. באתי לבוש בבגדי העובדים לאות הזדהות עם העובדים, לא ניתן שינהגו בהם כך", אמר חבר הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully