וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מתגרה: צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי שנחת סמוך ליפן

לפי הפנטגון, הטיל - הראשון שמשגרת פיונגיאנג אחרי הפסקה של יותר מחודשיים - עבר מרחק של כאלף ק"מ בטרם נפל במים והוא לא היווה סכנה. בסיאול פתחו בתרגיל המדמה תקיפת מטרות בצפון, ובטוקיו מכנסים דיון חירום. טראמפ: "נטפל במצב הזה"

תום זואילי

קוריאה הצפונית שיגרה אמש (שלישי) טיל בליסטי בין-יבשתי, שנחת בסמוך לחופי יפן - כך הודיע הפנטגון. לפי ההערכות הראשונות, הטיל, שסוגו עדיין לא ידוע אך ככל הנראה מסוגל לפגוע בחלקים משטחה של ארצות הברית, עבר מרחק של אלף ק"מ בטרם נחת באזור הכלכלי המיוחד של יפן. בפנטגון הבהירו כי הטיל "לא היווה סכנה בשום שלב לארצות הברית ולבעלו בריתה".

בעקבות השיגור, הראשון אחרי הפסקה של יותר מחודשיים, כינס ראש ממשלת יפן שינזו אבה ישיבת חירום. הטיל הקודם ששיגרה פיונגיאנג, בתחילת ספטמבר, חלף בשמי האי הצפוני של יפן והפעיל אזעקות שקראו לתושבים להיכנס למקלטים. ארצות הברית ביקשה דיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.

סיאול הודיעה זמן קצר לאחר השיגור כי היא ערכה תרגיל טילים המדמה פגיעה במטרות בשכנה בצפון. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ין-אה כינס דיון חירום של מועצת הביטחון המקומית. לפי צבא קוריאה הדרומית, הטיל הגיע לגובה של כ-4,500 ק"מ.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ, שהחריף את הטון בחודשים האחרונים נגד פיונגיאנג ואיים "להשמיד" את המדינה הקומוניסטית, תודרך על שיגור הטיל בעודו היה באוויר. "זאת סיטואציה שאנחנו נטפל בה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן, מבלי לפרט מעבר לכך. שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר כי הטיל הגיע לגובה הרב ביותר שאליו הגיע טיל צפון קוריאני.

עוד בנושא:
"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?
טראמפ החזיר את צפון קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור
קוריאה הצפונית: "ביקור טראמפ באסיה הוכיח שהוא מתחנן למלחמה"

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
שיגור הטיל ליפן לפני חודשיים/רויטרס

זאת הפעם השלישית שבה קוריאה הצפונית עורכת ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי (ICBM), שיכול להגיע לחלקים משטחה של ארצות הברית וכן לטריטוריות שלה באוקיינוס השקט. השיגור הראשון היה ביולי, והוא נחשב לפריצת דרך בניסיונה של המדינה המבודדת להשיג יכולת לפגוע בשטחה של ארצות הברית עם טיל בעל ראש קרב גרעיני.

אתמול דיווח גורם ממשל ביפן כי המדינה זיהתה אותות רדיו שמצביעים על כך שקוריאה הצפונית עשויה להיערך לשיגור נוסף. שני גורמים אמריקניים אמרו זמן קצר לפני השיגור כי נראה שפיונגיאנג אכן נערכת לניסוי נוסף, כפי שקרה בסופו של דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור שנערך בספטמבר/רויטרס

מאז הגבירה ארצות הברית את הלחץ על קוריאה הצפונית, וניסתה לגייס גם את סין, בעלת בריתה הקרובה. האיום מצדה של קוריאה הצפונית עלה גם במהלך המסע קיים בתחילת החודש טראמפ באסיה, שבו היה אורח כבוד גם של נשיא סין שי ג'ינפינג.

עם שובו לארצות הברית, הכריז טראמפ על הכנסתה מחדש של קוריאה הצפונית אל המדינות המממנות טרור, שם נמצאות איראן, סוריה וסודאן. פיונגיאנג הוצאה מהרשימה ב-2008, תחת ממשלו של הנשיא הרפובליקני ג'ורג' וו. בוש, במטרה להתניע את המשא ומתן עם המשטר בפיונגיאנג, שנשלט אז על ידי קים סונג איל, אביו של קים ג'ונג און.

הכנסתה של פיונגיאנג לרשימה, צעד שאותו כינתה "פרובוקציה מסוכנת", חושפת אותה לסנקציות נוספות מצד הממשל האמריקני. עם זאת, מומחים חלוקים אם אכן לצעד יש משמעות מעבר לסמלית מאחר שקוריאה הצפונית נתונה כבר עתה לעיצומים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית וושינגטון בפרט - מה שלא הניא אותה מהמשך פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה.

נאט"ו: "השיגור פיגוע בביטחון העולמי"

בקהילה הבינלאומית מיהרו לגנות את הפרובוקציה האחרונה של קוריאה הצפונית. נאט"ו מסרה כי השיגור פוגע בביטחון האזורי והבינלאומי וכי על פיונגיאנג לשוב לדיאלוג עם הקהילה הבינלאומית. "אני מגנה בתוקף את השיגור האחרון של קוריאה הצפונית. זאת הפרה נוספת של שורת החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם, הפוגעת בביטחון האזורי והבינלאומי", אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג.

דוברת מטעמה של שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי "זאת הפרה בלתי-מתקבלת על הדעת" של מחויבויותיה הבינלאומיות. "זהו איום חמור על הביטחון הבינלאומי", מסרה.

(עדכון ראשון: 20:34)

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 28 בנובמבר 2017. רויטרס
לא פירט על התגובה. טראמפ בבית הלבן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully