וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ החזיר את צפון קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור

נשיא ארה"ב הכריז על השבת פיונגיאנג לרשימה המפוקפקת, הכוללת גם את איראן וסוריה, בעקבות המשך פיתוח תכנית הגרעין שלה: "זה היה צריך להיעשות לפני זמן רב". היא הוסרה ב-2008 על ידי בוש, שניסה לחדש את המו"מ עמה

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שני) על החזרת קוריאה הצפונית לרשימת המדינות התומכות בטרור, זאת ברקע התעקשותה של פיונגיאנג להמשיך בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה חרף הסנקציות הבינלאומיות הכבדות המוטלות עליה. לדברי טראמפ, משרד האוצר יכריז על צעדי הענישה החדשים מחר.

המדינה הקומונסיטית המבודדת הוסרה מהרשימה - שכוללת את איראן, סוריה וסודאן - ב-2008, כשהנשיא דאז ג'ורג' וו.בוש ניסה להתניע מחדש את השיחות עם המשטר על פירוקו מנשק גרעיני. "זה היה צריך להיעשות לפני זמן רב", אמר טראמפ אחרי שהכריז על השבת קוריאה הצפונית לרשימה במהלך ישיבת הקבינט השבועית שלו.

המתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג גאתה בחודשים האחרונים, בעקבות ניסוי גרעיני ושורת ניסויים בטילים בליסטיים שביצע משטרו של קים ג'ונג און חרף הסנקציות הבינלאומיות הכבדות שמוטלות עליו. טראמפ כבר איים מוקדם יותר השנה ב"אש וזעם" נגד קוריאה הצפונית וכן "להרוס אותה לחלוטין" אם תמשיך באיומיה.

עוד בנושא:
בצל הסנקציות החונקות, קים מחליף את הטילים בטרקטורים
קוריאה הצפונית: "ביקור טראמפ באסיה הוכיח שהוא מתחנן למלחמה
גורם בארה"ב: "עלולים להפסיד במלחמה עם צפון קוריאה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפסגה ה -12 במנילה 14 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ בביקורו באסיה בשבוע שעבר/רויטרס

השבתה של קוריאה הצפונית לרשימה מגיעה כשבוע לאחר שובו ממסע בן 12 יום בחמש מדינות באסיה, שבמהלכו דן ארוכות טראמפ עם מנהיגי האזור בסכנה הנשקפת מצדה של קוריאה הצפונית. הוא נפגש בבייג'ינג עם נשיא סין שי ג'ינפינג והודה לו על מאמציו לריסון שכנתו, התלויה משמעותית בקשריה עם סין. בסוף השבוע הגיע שליח מיוחד מטעם בייג'ינג לשיחות בפיונגינאנג, אולם לא ברור מה – אם בכלל – הניבה המשלחת המיוחדת.

מוקדם יותר היום הזהירה סוכנות הביון של קוריאה הדרומית כי הצפון עלול לערוך ניסויים נוספים במהלך השנה הזו, כדי להשלים את יכולת הטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלו, ולהגביר את הרטורקיה שלו נגד ארצות הברית. בחודשים האחרונים החליפו טראמפ וקים עלבונות אישיים, וכינו זה את זה בשמות גנאי.

מומחים מסוימים, כמו גם גורמים אמריקניים רשמיים, סבורים כי קוריאה הצפונית אינה עומדת בקריטריונים של המדינות התומכות בטרור, הדורשים הוכחות לכך ש"המדינה מספקת סיוע באופן חוזר ונשנה לפעולות טרור בינלאומיות". כמו כן, יש מומחים הרואים בכך צעד סמלי בעיקרו, מאחר שפיונגיאנג נתונה כבר עתה לסנקציות כבדות מצדה של ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה נגד ארה"ב בבירת קוריאה הצפונית, פיונגיאנג, 23 בספטמבר 2017. רויטרס
עצרת מחאה נגד ארצות הברית בפיונגיאנג, בחודש שעבר/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully