וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?

גורם בממשלת יפן אמר כי טוקיו קלטה אותות מהמדינה המבודדת, אך לא ברור אם אכן הם מצביעים על שיגור ראשון אחרי כמעט שלושה חודשי הפסקה. ארה"ב: "מוכנים לכל פרובוקציה"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: תום זואילי

יפן זיהתה אותות רדיו שמצביעים על כך שקוריאה הצפונית עשויה להיערך לשיגור נוסף – כך מסר הלילה (שלישי) גורם ממשל יפני. עם זאת, נמסר כי אותות כאלה אינם יוצאי דופן, ותמונות לוויין לא הראו פעילות חדשה של פיונגיאנג. הגורם הוסיף כי האותות אינם מספיקים כדי לקבוע אם צפוי שיגור נוסף בקרוב.

אחרי ששיגרה טילים בקצב של שניים או שלושה מאז אפריל, קוריאה הצפונית עצרה זאת בספטמבר, אחרי ששיגרה טיל שחלף בשמי האי הצפוני של יפן. "זה לא מספיק כדי לקבוע (אם יהיה שיגור בקרוב)", אמר הגורם.

סוכנות הידיעות היפנית קיודו דיווחה אתמול כי הממשלה העלתה את כוננותה בעקבות קליטת אותות רדיו, שעשויים להצביע על שיגור בתוך כמה ימים. מנגד, בדיווח נאמר כי האותות עשווים להיות קשורים לאימוני חורף שעובר צבא קוריאה הצפונית.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
בוחן את המערב. קים צופה בשיגור הטיל האחרון של קוריאה הצפונית, ספטמבר/רויטרס

ביונהאפ, סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, ציטטו גורם בממשלה, שלפיו גורמי מודיעין אמריקניים, דרום קוריאניים ויפניים זיהו לאחרונה סימנים לשיגור אפשרי והעלו את הכוננות.

בתשובה לשאלות התקשורת בנושא, אמר דובר הפנטגון רוברט מנינג כי ארצות הברית ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי קוריאה הצפונית. "זהו מאמץ דיפלומטי בשלב זה, שנתמך על ידי אפשרויות צבאיות", אמר. "הברית בין קוריאה לארצות הברית נותרה חזקה והיא מסוגלת להתמודד עם כל פרובוקציות או התקפות מצד קוריאה הצפונית".

שני גורמים בממשל האמריקני המכירים את ההערכות עם יכולותיה של קוריאה הצפונית ופעילותה אמרו כי בזמן שהם לא מודעים למידע מודיעיני שלפיו קוריאה הצפונית מתכוננת לניסוי חדש, הממשל לא יופתע אם ניסוי חדש יתקיים בזמן הקרוב.

גורמי מודיעין אמריקניים אחרים ציינו כי קוריאה הצפונית שלחה בעבר סימנים מטענים על הכנות לשיגורים ולניסויים גרעיניים, בניסיון להסוות את פעולותיה האמתיות וגם כדי לבחון את יכולות המודיעין של ארצות הברית ובעלות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully