וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב: טראמפ שוקל ברצינות להעביר את השגרירות לירושלים

פנס אמר את הדברים במהלך שחזור ההצבעה של כ"ט בנובמבר הנערך באולם המקורי. לרגל האירוע שוחזר עיצובו המקורי של האולם שבו נערכה ההצבעה ב-1947, ושוכן כיום במוזיאון קווינס בניו יורק

.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל ברצינות להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים - כך אמר הערב (שלישי) סגנו של טראמפ מייק פנס. לדבריו, הנשיא "בוחן איך ומתי לעשות זאת". פנס אמר את הדברים באירוע חגיגי שבו מציינית משלחת ישראל לאו"ם 70 שנים להצבעה ההיסטורית בכ"ט בנובמבר, ובמהלכו משוחזרת ההצבעה.

זמן קצר לאחר מכן, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ נשא דברים ופנה לפנס. "הגיע הזמן למלא את הבטחת הנשיא טראמפ ואת חזון הנביאים ולהעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר. "הגיע הזמן שארה"ב תכיר בירושלים, בירתה הנצחית של העם היהודי במשך 3000 שנה, כבירתה של מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל מחסור במקום: כיתות נפתחו ליד מפעל טונה הפולט חומר מסוכן
עימותים בהפגנת חרדים בירושלים נגד גיוס; 12 מפגינים נעצרו
שביתה בנתב"ג בסופ"ש: ועד העובדים הכריז על הפסקת העבודה ליממה

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס סגן במהלך אירוע לציון 70 שנה לשחזור ההיסטורי של הצבעת כ"ט בנובמבר, מוזיאון קווינס, ניו יורק 28 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"בוחן איך ומתי לעשות זאת". פנס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

פנס אמר בנאומו כי "הנשיא טראמפ מחויב להביא סופסוף לשלום ולסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני. כפי שהנשיא טראמפ אמר, אנו רוצים שישראל תחיה בשלום. בחודשים האחרונים עשינו התקדמות משמעותית לעבר המטרה הזו. בעוד שפשרות יהיו הכרחיות, אתם יכולים להיות בטוחים שהנשיא טראמפ לעולם לא יתפשר על ביטחונו של העם היהודי בישראל. הנשיא הבהיר שתחת הממשל שלו, אמריקה תעמוד יחד עם בעלות בריתה נגד האויבים המשותפים שלנו".

אחת מההבטחות המרכזיות בקמפיין הבחירות של טראמפ הייתה העברת השגרירות מתל אביב לירושלים, אך לאחר שנכנס לתפקיד הוא חזר בו מהבטחתו. בחודש יוני האחרון חתם טראמפ על צו המעכב בחצי שנה נוספת את העברת השגרירות. זאת, שעות ספורות לפני תום המועד הקבוע בחוק. אלמלא חתימתו של הנשיא היה על מחלקת המדינה לפתוח בהליכים להעברת השגרירות.

בחודש שעבר אמר הנשיא האמריקני כי לפני שיכריע בסוגיה הוא מעוניין "לתת הזדמנות" לתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. "נקבל החלטה בנושא בעתיד הלא יותר מדי רחוק", אמר. "כרגע, אנחנו עובדים על תכנית שכולם אמרו שלא נעבוד עליה כי במשך שנים זה לא הצליח. נעבוד על זה, ואם זה לא יעבוד, בכנות, יכול להיות שזה לא יעבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוסר הצהרה בבית הלבן, נובמבר 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

אירוע שחזור ההצבעה על תכנית החלוקה, לרגל 70 שנה למהלך, החל בשעה 18:00 (שעון ישראל) והוא נערך באולם המקורי שבו התקיימה ההצבעה בשנת 1947, השוכן כיום במוזיאון קווינס בניו יורק. באירוע ימשתתפים עשרות שגרירים מרחבי העולם וכן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר.

לקראת האירוע, שמציין את פתיחת חגיגות ה-70 למדינה, שוחזר עיצובו של האולם בהתאם למראהו המקורי. האירוע נערך ביוזמת שגריר ישראל לאו"ם דני דנון ובשיתוף הקונגרס היהודי העולמי וארגונים נוספים.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully