וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחסור במקום: כיתות נפתחו ליד מפעל טונה הפולט חומר מסוכן

28.11.2017 / 15:13

תלמידי כיתות א' וב' בבית הספר אבנר ברזני בטירת כרמל שוכנו בתחילת השנה במבנה ארעי בלב אזור התעשייה בעיר. מומחים שערכו סיור קבעו כי מומלץ להרחיק את הכיתות, אך לאחר בדיקה מחודשת הוחלט להשאיר אותן במקום. ההורים זועמים: "מדובר במחדל חסר תקדים"

תלמידי כיתות א' וב' בבית הספר אבנר ברזני בטירת כרמל לומדים מתחילת שנת הלימודים בסמוך למפעל טונה הפולט חומרים מסוכנים ומסרטנים, זאת בשל מחסור במקום. מתקן הקבע שלהם עדיין אינו מוכן לשימוש, והתלמידים הועברו למבנה ארעי שנמצא בליבו של אזור התעשייה בעיר.

"מדובר במחדל חסר תקדים של העירייה, חיי ילדינו אינם הפקר ואנו דורשים פיתרון", נמסר מהורי תלמידים בבית הספר.
בעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד ההורים על חשיפה לחומרים מסוכנים ועשן שיוצא מהמפעל הסמוך, ערכו סיור באזור מהנדסת איכות אוויר ותעשייה ורכז תכנון סביבתי לבחינת המפגע. בדוח סיכום הסיור נכתב כי "פעולת המעשנות עשוי לפלוט חומרים מזהמים כגון חלקיקים, דיאוקסינים ופוארנים" וכי הם "ממליצים להרחיק את כיתת הלימוד ככל שניתן מגדר המפעל על מנת להקטין את מטרד הריח".

עוד בוואלה! NEWS:
שביתה בנתב"ג בסופ"ש: ועד העובדים הכריז על הפסקת העבודה ליממה
משלחת באיסלנד וימי מחלה: איפה היו מתנגדי חוק ההמלצות?
ברח מטיול של המוסד הטיפולי - ונהרג מפגיעת רכבת ליד בית שמש

ND ילדים לומדים סמוך למפעל הפולט חומרים מזהמים. עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
אזור התעשייה שבו שוכן בית הספר/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: תום זואילי

למרות הדוח החמור, מיקום הכיתות לא הועתק. החודש שלחו נציגי ההורים מכתב חמור לראש העיר אריה טל, למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל, למנהלת בית הספר חלי גיגי אלחנה ולמנכ"ל איגוד הערים ד"ר עופר דרסלר, ודרשו הסדרה מידית של הנושא. הורה נוסף פנה ישירות למשרד להגנת הסביבה. פנייה זו הובילה בחינה מחודשת של מיקום הכיתות, לבסוף הוחלט להשאירם לאחר שגורמים בעירייה שוחחו עם מנהל המפעל, שהונחה לפעול כדי לצמצם את המפגעים.

לדברי ההורים, הם לא קיבלו כל מידע על הליכים, ביקורות וממצאי בדיקות בכל הקשור למפגעים אלו במפעל טונה סטארקיס הסמוך לכיתות. בנוסף, לא ראו אישורים שניתנו לפתיחת בית הספר על ידי מהנדס העיר, בדגש על הבדיקות שנערכו במקום בטרם קבלת החלטה על מיקומו של בית הספר במתחם הזמני.

המשרד להגנת הסביבה: נוצר מטרד ריח, אך אין סכנה לשוהים באזור

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בחודשים האחרונים המשרד להגנת הסביבה מקיים הליך אכיפה והסדרה מול מפעל סטארקיסט בטירת הכרמל, למניעת זיהום אוויר וציות לתנאי הרישיון. תהליך זה נמשך גם בימים אלו, ובמסגרתו המשרד הציב שורת תנאים שעל המפעל לבצע כדי לצמצם את זיהום האוויר שהוא גורם. כמו כן, המשרד הודיע לעירייה על סירובו לחידוש רישיון העסק למפעל שמסתיים בסוף 2017 - עד למילוי אחר הדרישות. לאחר פתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר נודע כי הוקם בית ספר זמני בצמוד למפעל, והגיעו תלונות על ריחות עשן וביוב לאיגוד ערים חיפה ולמשרד".

"לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה הציב תנאים נוספים ברישיון העסק של המפעל, המגבילים פעילות החשודה בהפצת ריחות (כמו הדלקת מתקני עישון דגים או פינוי בוצה ממתקן הטיפול בשפכים), לשעות הלילה שבהן התלמידים אינם נמצאים בבית הספר. חשוב להדגיש כי מכיוון שמדובר במפעל מזון הרי שנוצר מטרד ריח משמעותי, אך אין סכנה לשוהים באזור. המשרד יוודא שהמפעל יעמוד בכל התנאים, ובמידה שיפר אותם - ישקול את המשך הליכי האכיפה נגדו".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד תקצב בניית בית ספר חדש עבור התלמידים ואנו פועלים מול הרשות המקומית כדי לוודא שהבנייה תסתיים בהקדם האפשרי, וכדי שהתלמידים יוכלו לעבור למבנה קבע חדש מהר ככל שניתן".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

עיריית טירת הכרמל: אין סכנה בפעילות המפעל בסמוך למבנה

מעיריית טירת הכרמל נמסר: "בית הספר נפתח באתר חלופי עד לסיום בניית בית הספר הקבוע (18 כיתות). האתר שנבחר עבור תלמידי בית ספר אבנר הוא מתחם במרכז הנוער העירוני של טירת כרמל. המתחם גודר והותאם לקליטת תלמידים בהתאם לכל נהלי משרד החינוך, שופץ במהלך הקיץ האחרון ועבר את כל אישורי הבטיחות הנחוצים לפתיחת בית ספר חדש".

"הורי בית הספר היו שותפים לתהליך היצירה וההתאמה כולל מקצה שיפור השיפוצים במהלך חופשת לאחרונה פנה הוועד למנהלת בית הספר ובקש לבדוק את נושא מפעל הטונה שנמצא סמוך למרכז הנוער ובית הספר שנים רבות. נערכו כמה פגישות בין מנהל המפעל למנהלת בית הספר נציגות הורים מערכת רישוי העסקים של טירת כרמל, מהנדס העיר ונציגי המשרד לאיכות הסביבה. הוגדרו נהלי עבודה הובהר על ידי הגורמים המקצועיים שאין סכנה בפעילות המפעל בסמוך לבית הספר".

"מכוון שהורי בית הספר בקשו גם נתונים בנושא זיהום האוויר הוצבה ניידת ניטור של משרד איכות הסביבה נכון להיום אין מניעה לקיום לימודים לצד פעילות השגרתית של המפעל. בית הספר ומערכת החינוך ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה מלא למען ילדי בית ספר אבנר ולמען כלל יליד העיר טירת כרמל ותושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully