וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת באיסלנד וימי מחלה: איפה היו מתנגדי חוק ההמלצות?

28.11.2017 / 12:12

קיזוזים בין חברי הכנסת אינם חריגים, אך למרות התנגדות קולנית במהלך הדיונים, 17 חברי כנסת מהאופוזיציה לא הצביעו וניסו לבלום את החוק. ביש עתיד מאיימים בבג"ץ, אך שניים מחבריה לא הגיעו, ויו"ר הרשימה המשותפת עודה היה בכנס של הסנאט הצרפתי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

17 חברי כנסת מהאופוזיציה נעדרו אתמול (שני) מהצבעה על חוק ההמלצות במליאת הכנסת, רובם היו מקוזזים עם חברי קואליציה לצורך פעילות מקצועית או אישית. החוק אושר בקריאה ראשונה, ברוב של תשעה חברי כנסת, גם בגלל שבעה חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, שישה של המחנה הציוני ושני חברי כנסת של יש עתיד שנעדרו מההצבעה.

קיזוזים אינם דבר חדש, וחברי הכנסת עושים בהם שימוש בהרבה מהדיונים במליאה, כך שחבר כנסת מהקואליציה מסכם מראש עם חבר כנסת מהאופוזיציה שהם ייעדרו מההצבעה כך שיוכלו להמשיך לשמור על איזון המצביעים בין הצדדים.

עם זאת, דווקא בהצבעה על חוק ההמלצות, שעליו השמיעה האופוזציה מחאה קולנית במיוחד, היו רבים שנעדרו. "בימים שבהם יסודות הדמוקרטיה סופגים מכה ועוד מכה", אמר ח"כ מוסי רז ממרצ, "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות אופוזיציה כל כך רופסת".

לקריאה נוספת בנושא
"חוק ההמלצות" החדש: לא יפורסמו המלצות המשטרה על נתניהו
חזן לנתניהו: השיח סביב חוק ההמלצות מזיק; ביטן: אתם לא עוזרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה קרה לכל חברי הכנסת שנאלצו להיעדר מההצבעה?

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ביקש בישיבת הסיעה מכל חברי הכנסת במפלגתו להגיע להצבעה, אך שבעה מהם נעדרו, בהם ח"כ איל בן ראובן וח"כ עמר בר-לב ששוהים ברוסיה במסגרת משלחת רשמית של ועדת החוץ והביטחון, וח"כ איילת נחמיאס ורבין ששוהה במשלחת פרלמנטרית באיסלנד.

ח"כ ציפי לבני דווקא השתתפה בדיון על החוק, וטענה במהלכו כי מדובר ב"חוק מושחת לראש ממשלה מושחת", אך היא לא נשארה להצבעה. בסביבתה הסבירו כי היא התחייבה מראש להעביר הרצאה בערב והיא המתינה בכנסת עד לרגע האחרון כדי שתוכל להצביע, אולם בשל התארכות הדיון היא נאלצה לעזוב.

ח"כ עמיר פרץ טען כי הייתה לו מחויבות קודמת להגיע לטקס רשמי של הסרת לוט מעל מרכז מוזיקלי חדש על שם יצחק רבין בקריית אתא. לעומתו, ח"כ יצחק הרצוג שהוזמן להשתתף באותו אירוע, ויתר על השתתפותו ונשאר להצבעה. ח"כ הכנסת סלאח סעד מסר כי הוא מזה "יומיים בבדיקות רפואיות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבי גבאי וציפי לבני בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גבאי ביקש, אך לא כולם הקשיבו. יו"ר העבודה ולבני/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ביש עתיד הצהירו כי יגישו בג"ץ נגד הצעת החוק כשתאושר סופית, אך שניים מחבריה לא נכחו בהצבעה. ח"כ מאיר כהן שטען כי עבר "ניתוח כירורגי" והיה בימי מחלה וח"כ עפר שלח שמשתתף במשלחת של ועדת החוץ והביטחון ברוסיה.

גם ברשימה המשותפת רשימת חברי הכנסת שנעדו הייתה ארוכה יחסית. ח"כ טאלב אבו עראר אמר כי היה "בישיבה דחופה בבאר שבע" וח"כ סעיד אלחרומי היה "בסיור בכפרים הבלתי מוכרים בנגב". יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה השתתף באותו הזמן ב"כנס בסנאט הצרפתי".

חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
" לא יזמנו, לא דחפנו, לא קידמנו ולא תמכנו". חסון/טל אנגלנדר

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון דחה את הטענות כלפי האופוזיציה. "אם הקואליציה לא הייתה מצביעה בעד החוק הברוטלי, הוא לא היה עובר", אמר. "לא אשתף פעולה עם מי שמנסים להפיל על האופוזיציה האשמות על שהחוק עבר. לא יזמנו, לא דחפנו, לא קידמנו ולא תמכנו. החוק נחת ללא מו"מ, כמיטב מסורת הליכוד שלא בוחל באמצעים למוטט את הדמוקרטיה".

לדבריו, "המחנה הציוני וסיעות האופוזיציה יגישו הסתייגויות ויגייסו את מירב חברי האופוזיציה על מנת להתנגד לחוק. אנחנו מזמינים את חברי כולנו והבית היהודי להצטרף רגע לפני שההיסטוריה תזכור אותם כמי שערכו מכירת חיסול לשלטון החוק בהצבעה על החוק הנורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully