וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד תקדימי: עובדי משרד הביטחון השביתו מעברי סחורות באיו"ש

28.11.2017 / 9:38

בעקבות הקיפאון במו"מ בין האוצר להסתדרות על תנאי העסקה של העובדים, נסגרו המעברים עד 12:00. יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים: "נחריף צעדים". משרד הביטחון: "בוחנים דרכים להשבת הפעילות במעברים לשגרה"

מעבר שער אפרים 28 בנובמבר 2017. דובר ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
מעבר שער אפרים הסגור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דובר ההסתדרות

מעברי הסחורות שמפעיל משרד הביטחון ברחבי יהודה ושומרון יושבתו היום (שלישי) עד לשעה 12:00 בעקבות מבוי סתום במשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות. גורמים המעורים במשא ומתן הזהירו כי אם לא יחול שינוי בימים הקרובים, יושבתו גם מעברי כלי הרכב וביום ראשון תתקיים השבתה כללית. מדובר במהלך תקדימי, כשהמשא ומתן מתנהל על תנאי העסקה של העובדים.

הצעדים מגיעים ברקע דרישת העובדים להיכלל בהסכם הקיבוצי של עובדי משרד הביטחון, התואם את אופי פעילותם ואת רמת הסיכון בה הם נמצאים באופן יומיומי. למרות משא ומתן שמתקיים זה שנה וחצי בין הצדדים, מההסתדרות נמסר כי נציגי המדינה נסוגו מכל הסיכומים שהושגו לאחרונה, והדיונים עלו על שרטון.

לאור זאת, החלו העובדים בצעדים ארגוניים, שיוחרפו אם המדינה לא תחזור בה מהתנהלותה והמשבר לא ייפתר.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו יצא לביקור נוסף באפריקה: "אכריז על פתיחת שגרירות חדשה"
כשחיזבאללה יתקוף בלב ים: צפו בתרגיל של צה"ל וצבא ארה"ב
"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?

מעבר מיתר 28 בנובמבר 2017. דובר ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
משאיות ממתינות במעבר מיתר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דובר ההסתדרות

יו"ר ועד הפעולה ברשות המעברים, שרון ברוך, מסר: "במהלך המו"מ העובדים גילו איפוק ואחריות, במיוחד לאור אופי הפעילות הביטחוני במעברים. דבר זה לא מנע מהאוצר לתעתע בנציגי העובדים תוך ניצול ציני של רגישות עובדי הרשות. לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, תוך תקווה שהנושא ייפתר בהקדם - אחרת נחריף את צעדינו".

משרד הביטחון מסר כי "הנהלת המשרד ורשות המעברים מקיימות, למעלה משנה, משא ומתן מול הממונה על השכר באוצר, בנוגע לעיגון זכויות עובדי רשות המעברים הפועלים ימים כלילות תחת סיכון. המגעים מתנהלים בתיאום, גיבוי והובלה מלאה של ההסתדרות. לאורך כל הדרך, גילו עובדי רשות המעברים איפוק ואחריות וזאת לאור האופי הביטחוני הייחודי של המעברים.

עוד נמסר כי "לאור הגעת המשא ומתן עם האוצר למבוי סתום, החליטו עובדי המעברים, בגיבוי מלא של ההסתדרות, לנקוט בצעדי מחאה הדרגתיים. מערכת הביטחון פועלת לשימור המענה הבסיסי לצרכים האזרחיים וההומניטריים הנוגעים לפעילות במעברים ביהודה ושומרון וברצועת עזה, ובמקביל בוחנת דרכים להשבת הפעילות במעברים לשגרה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully