וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחיזבאללה יתקוף בלב ים: צפו בתרגיל של צה"ל וצבא ארה"ב

28.11.2017 / 8:58

יחד עם מדינות נוספות, התאמנו שני הצבאות במשך כשבועיים בכרתים על היום שבו "נחילים" בדמות כלי שיט קטנים ומל"טים של ארגוני טרור יתבייתו על מטרות בים. "התרגיל התמקד גם בציים – וגם בטרור וגרילה. יש לתת מענה לכל מתקפה", אמר מפקד פלגת סטי"ל 32

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

חיל הים סיים בסוף השבוע שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם צבא ארצות הברית, שבו התאמנו היחידות לקראת מתקפת "נחילים", שבה כמה כלי שיט קטנים ומהירים או כלי טיס לא מאוישים, תוקפים כלי שיט גדול. מדובר בשיטת לוחמה שאימצו ארגוני טרור ובראשם חיזבאללה. האיום עמד במרכז התרגיל הייחודי של כוחות נאט"ו, שנקרא NIRIS ונערך בגזרת כרתים. התרגיל מגיע ברקע דבריו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שהזהיר בשבוע שעבר כי משלוחי הנשק לחיזבאללה מגבירים הסיכוי לעימות עם ישראל.

הכוח הישראלי כלל את אח"י אילת ועליה מסוק, אח"י תרשיש ואח"י חץ. הוא הפליג מישראל לפני כשבועיים וחזר בתום עשרה ימים. הציים שהשתתפו בתרגיל כללו בין היתר את יוון, רומניה, בולגריה, ארצות הברית, בריטניה וצרפת. השבוע הראשון כלל היכרות של הכוחות, תכנון תכנית הלחימה, שיטות ולמידה. השבוע השני כלל תרגילים שונים בין היתר של חילוץ והצלה בלב הים, משימות רפואיות מורכבות שחלקן בוצע על גבי כלי השיט, תקיפת מטרות ימיות ויבשתיות והתמודדות עם משימות טקטיות בלוחמה בים - ומתחת למים.

תרגיל משותף של צה"ל וצבא ארה"ב 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
"תרגיל רב מימדים. מסוק חיל האוויר ביוון/דובר צה"ל

"מדובר בתרגיל רב-ממדי שכלל מספר תרחישים ואתגרים לא רק מול צי אלא מול טרור וגרילה", הסביר סא"ל יניב לביא, מפקד פלגת ספינות טילים 32. "כלי שיט גדול יכול למצוא את עצמו מאוים על ידי מספר כלים קטנים מכמה כיוונים וסוגי אמל"ח. כמו תרחיש כולל מטוסים, מטוסים לא מאוישים, מזל"טים ורחפנים. צריך לתת מענה להתקפה מסוג כזה. סוחרים ופושעים בים מאתגרים את כל הציים בכל העולם, אך לא רק הם".

מפקד הפלגה סיפר כי חיל הים הישראלי הדגים איכות וכושר תקיפה של מטרות בים וביבשה באמצעות חימוש מדויק וחלקם במטרה לסייע לכוחות היבשה. "אנחנו מוגדרים ככוח עם ניסיון מבצעי רב בנושא הזה, לא רק באמל"ח - אלא גם בשיטה. חשוב להבין שאימון מהסוג הזה מסייע לנו להתאמן במרחבים לא מוכרים וללמוד שיטות וטכניקות חדשות", אמר סא"ל לביא. לדבריו, חיל הים מקיים שיתוף פעולה עם ציים זרים בפעילות השגרתית נגד פליטים, סוחרים ימיים בלתי חוקיים וצירי הברחות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תרגיל משותף של צה"ל וצבא ארה"ב 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
ספינת חיל הים בתרגיל ביוון/דובר צה"ל

סא"ל לביא הדגיש לחיוב את שיתוף הפעולה בין הציים ואת העמקת ההיכרות, וסיפר כי סגל הפיקוד הבכיר של הצבאות השונים הוזמן לארוחת שישי על גבי אח"י אילת. "הם מאוד התעניינו במשמעות הקידוש, השבת, המסורת והיהודית בכלל. אנחנו מהדקים קשרים בין חילות הים שלאחר מכן משמשים בסיס לשיתופי פעולה בין מדינות", אמר.

תרגיל משותף של צה"ל וצבא ארה"ב 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
"אימון מהסוג הזה מסייע לנו להתאמן במרחבים לא מוכרים". התרגיל ביוון/דובר צה"ל
תרגיל משותף של צה"ל וצבא ארה"ב 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
התרגיל המשותף ביוון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully