וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאום מול סגן הנשיא: השר כץ יקרא לארה"ב להעביר את השגרירות

28.11.2017 / 10:24

השר יהיה הנציג הישראלי הבכיר באירוע החגיגי לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר, שיתקיים היום בניו יורק. כץ צפוי להגיד כי "הגיע הזמן" להעביר את השגרירות, לקראת החלטה נוספת של טראמפ בנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ צפוי לקרוא היום (שלישי) לארצות הברית להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, בנאום שיישא מול סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, באירוע חגיגי של שגרירות ישראל באו"ם לציון 70 שנה לכ"ט בנובמבר.

בעוד כשבועיים יצטרך נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להחליט אם הוא חותם שוב על הצו הנשיאותי המעכב את החקיקה מ-1995 הקובעת כי השגרירות תעבור לירושלים. כץ צפוי להבהיר בנאומו כי על אף שטראמפ כבר חתם על צו דומה לפני כחצי שנה, ירושלים עדיין מצפה לשינוי המדיניות וכי "הגיע הזמן" להעביר את השגרירות לירושלים.

החוק להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים עבר בקונגרס כבר ב-1995, אך יישומו בפועל נדחה זה למעלה מ-20 שנה בעקבות החלטות עקביות של ממשלים שונים לחתום על צו הדוחה את יישומו, בעיקר בשל לחץ כבד ממדינות ערב.

במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות, התחייב טראמפ כי יעביר את השגרירות לירושלים, אך לאחר הבחירות מנהיגי ערב הסעודית וירדן לחצו עליו שלא ליישם את הבטחת הבחירות, ובתחילת יוני חתם על הצו הנשיאותי שדוחה את החוק בחצי שנה נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?
נתניהו יצא לביקור נוסף באפריקה: "אכריז על פתיחת שגרירות חדשה"
כשחיזבאללה יתקוף בלב ים: צפו בתרגיל של צה"ל וצבא ארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פועל מול הממשל. השר כץ ושגרירת ארה"ב באו"ם היילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר טראמפ אמר כי הוא "מעוניין לתת צ'אנס לשלום" לפני שיעביר את השגרירות, אך במקביל מחוקקים רפובליקנים מגבירים את הלחץ לעשות זאת בכל מקרה, בין היתר בניסיון לצבור תמיכה בקרב בוחרים נוצרים אוונגליסטים.

מוקדם יותר החודש התקיים דיון מיוחד בנושא העברת השגרירות בתת-הוועדה לענייני ביטחון לאומי בבית הנבחרים, שבו הייתה תמיכה דו-מפלגתית במהלך. באותו דיון אמר הדר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני חברה ומדינה ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "העברת השגרירות רק תקרב את האפשרות לפתרון מדיני".

פנס הוא אורח הכבוד של אירוע השחזור החגיגי של ההצבעה ההיסטורית על קום המדינה בכ"ט בנובמבר, שיתקיים באולם המקורי, שבו התקיימה ההצבעה ב-1947, השוכן היום במוזיאון קווינס בניו יורק. לאירוע, המתקיים ביוזמת שגריר ישראל באו"ם דני דנון ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר, הוזמנו עשרות שגרירים מרחבי העולם, וכן בכירים בארגונים יהודיים וראשי ערים בישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבסיס חיל האוויר ביוקוטה בפתח ביקורו ביפן עם רעייתו מלניה, 5 בנובמבר 2017. אי-פי, AP
ישנה את ההחלטה? טראמפ/AP, אי-פי

האירוע יכלול שחזור היסטורי של ההצבעה, מופע ריקודי הורה והופעה של הזמרת נינט טייב. כץ יהיה הנציג הישראלי הבכיר באירוע, ובהמשך השבוע הוא צפוי להמשיך לפגישות בוושינגטון עם חברי סנאט וקונגרס, וייוועד בבית הלבן עם שליחו של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, בנושא התהליך המדיני והיוזמות האזוריות.

פנס עצמו צפוי להגיע לישראל בהמשך החודש, כחלק ממסע אזורי שיכלול גם את מצרים והרשות הפלסטינית. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך הביקור, פנס צפוי לשאת נאום במליאת הכנסת ולהיות הבכיר האמריקאי הראשון שנואם בבית המחוקקים הישראלי מאז הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully