וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר, החובות וצילומי החרקים: מזכרת בתיה תעניק מימון לבן המנכ"ל?

28.11.2017 / 11:37

תושבים במועצה, שסובלת מגרעונות במיליונים, הופתעו כשבנו של המנכ"ל הודיע שיקבל תקצוב למיזם צילומי חרקים שייתלו על ארונות חשמל. בדיקה מעלה כי מדובר בחצי מהסכום השנתי שמשקיעה המועצה במלגות לסטודנטים. התושבים זועמים: "איבדו את הבושה". המנכ"ל: "לא תקצבנו"

בניין מועצת מזכרת בתיה. אתר המועצה, צילום מסך
"התנהלות של ניגוד עניינים". מועצת מזכרת בתיה/צילום מסך, אתר המועצה

תושבים במועצה המקומית מזכרת בתיה הופתעו השבוע כשבנו של מנכ"ל המועצה המקומית, שחם טמיר, צלם חובב, עדכן את חברי קבוצת הפייסבוק האזורית בדבר מיזם צילום חרקים ופרוקי רגליים שהוא מצלם וצפוי להיות מוצב ברחבי המועצה. לדברי התושבים, טמיר אף שיתף אותם בדף גיוס המונים שפתח עבור המיזם. התושבים הופתעו עוד יותר מהודעתו של טמיר כי נפגש עם בכירים במועצה המקומית והצליח לקבל מימון בסך עשרת אלפים שקלים מכספי המועצה לטובת הפרויקט שהוא מקדם.

"לאחר שישבתי עם נציגי המועצה, הוסכם שהמועצה תתקצב את מימוש הפרויקט בכעשרת אלפים שקלים. מימון המועצה יאפשר הדפסת 30 מדבקות גדולות הנושאות צילומים של פרוקי רגליים שייתלו על ארונות חשמל במרחב הציבורי, ברחובות ראשיים, במושבה מזכרת בתיה. את התמונות אצלם במהלך השנה הקרובה ואציג אותן למועצה בהקדם", כתב בנו של המנכ"ל המועצה ירון טמיר באתר גיוס ההמונים שפתח עבור המיזם.

הוא הוסיף: "הסכום שיגויס בפרויקט זה ישמש להרחבת הפרויקט, העמקת המסר שלו והאפקט שהוא מייצר על ידי הפצה רחבה של עלוני מידע, פעילויות חינוכיות, פלאיירים מותאמים לילדים והדפסת גלריית תמונות שתיתלה בבתי ספר מקומיים".

עוד בוואלה! NEWS:
דרושה תגובה: צה"ל מתכנן את דרכי הפעולה מול איראן בסוריה
"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?
"דני דנון חילק משכורות ותפקידים – בתמורה לתמיכה פוליטית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעתו של שחם טמיר על מימון הפרוייקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה בדבר תקצובו של המיזם הצליחה להכעיס תושבים רבים שטענו כי ההחלטה נעשתה מאחורי גבם ומאחורי גב חברי המועצה שהיו מתנגדים לכך, בשל גירעונות המועצה. שלום קמיל, יו"ר העמותה למנהל תקין וטוהר המידות ברשויות המקומיות ותושב מזכרת בתיה, אמר כי "מועצת מזכרת בתיה איבדה את הבושה ואין לה חשש אפילו ממראית עין של ניגוד עניינים בתקצוב פרויקט פרטי של בנו של מנכ"ל המועצה בסכום השווה בערך לסכום התקצוב של תנועות נוער ביישוב".

קמיל הוסיף כי "גם אשתו של מנכ"ל המועצה מועסקת במתנ"ס המקומי אשר יש לו קשר סימביוטי למועצה ואף מינוי בו לא נעשה אלא בתאום עם המועצה. המועצה נמצאת במצב כלכלי קטסטרופאלי, ותחת בודק ותכנית התייעלות של משרד הפנים, תקציבים משמעותיים מקוצצים, כמו תקציבי חינוך והנחות לנכים. ודווקא סכום של עשרת אלפים שקל לבנו של המנכ"ל מצאה לפתע המועצה תקציב. ההתנהלות זו של ניגוד עניינים ומנהל לא תקין אינה חדשה במועצת מזכרת בתיה, אך כאן מדובר על 'השתנה מהמקפצה'".

מבדיקת וואלה! NEWS בספרי התקציב של המועצה והן באתר משרד הפנים, עולה כי גירעונות המועצה נעמדים בכ-20 מיליון שקלים. עוד עולה כי התקציב שהוקצה לדברי בנו של המנכ"ל עבור הפרויקט לא רחוק מתקציבי המועצה עבור פנוי מתכות (16 אלף שקל); תרבות הדיור (19 אלף שקל); מלגות לסטודנטים (20 אלף שקל); ותנועות נוער (15 אלף שקל).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מנכ"ל המועצה: לא תקצבנו את זה; בני הוא ילד עצמאי

מנכ"ל המועצה ירון טמיר אמר בתגובה לדברים כי לא ידוע לו על תקציב לפרויקט של בנו. "אינני יודע איך בני כתב שהמועצה תתקצב אותו, אתה מוזמן לפנות אליו ולשאול אותו. אז הוא כתב. הוא ילד עצמאי, הוא לא ילד קטן. המועצה לא תקצבה את זה, המועצה עושה איזשהו פרויקט והוא תורם לפרויקט הזה תמונות".

לדברי הבן, "הפרוייקט הוא פרוייקט קיים של המועצה שכבר שנה תולה צילומים על ארונות חשמל במטרה לייפות את המושבה שלנו, לרבות של צלמים אחרים בני המושבה. מתוך תחושה קהילתית ורצון לשמור על צביון כפרי של המושבה, הצעתי לתרום מיצירותיי לצורך קידום המיזם, ללא תמורה, ותוך ויותר על כל תמלוגים להם אני זכאי מכח זכויות יוצרים.
כל העשייה בפרוייקט מצדי היא התנדבותית ולטובת הישוב ותושביו מתוך ראיה חינוכית בתחום הקרוב ללבי. צר לי שגורמים בעלי אינטרס פוליטי לא בוחלים באף דרך בכדי לנגח את יריביהם ולזכות בתהילה פוליטית, והכל על חשבון רווחת התושבים. עצוב לי לגלות שההצעה שלי לתרום מזמני, מכספי ויכולותי האמנותיות, וכל זאת בהתנדבות וללא שום תמורה, זוכה לחשיפה כל כך שקרית ומלאת אינטרסים של גורמים שמוכנים לדרוס כל אדם ויוזמה בדרך להשגת המטרות הפוליטיות שלהם".

עו"ד עופר שפיר, היועץ המשפטי של המועצה מסר בתגובה: "אין בידה שליטה או אחריות על הדברים המושמעים מצד גורמים אלה ואחרים ביחס למועצה ברשתות החברתיות, והוא הדין ביחס למה שצוטט בפנייתכם מפיו של שחם טמיר, ככל שאותה ציטטה מבטאת נכונה את שנאמר מפיו, הרי היא אינה משקפת עובדות לאשורן. כל טענה הנרמזת בשאלות מהווה עבירה על חוק לשון הרע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הביעו נכונות לתמוך ולממש את החזון". הודעתו של טמיר בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המועצה בדקה את הנושא לעומק ולהלן איפוא יוצגו עובדות אלה כהווייתן: מר טמיר פנה מיוזמתו למנהל מחלקת שפ"ע במועצה בהצעה לתרום תמונות של בעלי חיים שיודבקו על גבי ארונות חשמל של המועצה. יואר כי פרויקט מעין זה כבר נעשה בעבר ביחס לתמונות של ציפורים. במענה לפנייה זו ביקש מנהל המחלקה כי יומצאו לו התמונות והוא יביא את הפנייה לידיעת הגורמים המוסמכים במועצה ויבחן עימם האם יש מקום להיעתר לפניה.

"עד כה לא נבחנה פנייה זו בהיבטים הרלוונטיים השונים וממילא שלא נקשרה כל הסכמה מכל סוג שהוא בין מר טמיר לבין המועצה. מתוך כך עולה כי אין כל שחר לטענה כי המועצה מימנה מיזם כל שהוא שבא מצדו של שחם טמיר, כנטען בפנייתכם. כאמור לעיל, ככל שאכן הציטטה המובאת בפנייתכם מפיו של טמיר נכונה, אזי אין בה כל אמת והיא אינה משקפת את העובדות כהווייתם. בפני המועצה מובאות מעת לעת פניות לשיתופי פעולה ולמיזמים מסוגים שונים והיא לעולם בוחנת אותם במישורים הרלוונטיים ובכללם במישור המשפטי, הכללי והציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully