וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דני דנון חילק משכורות ותפקידים – בתמורה לתמיכה פוליטית"

27.11.2017 / 22:37

בחדשות 2 פורסמו הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון שחיתות שהקים שגריר ישראל באו"ם. במסגרת הגוף, עמותה ציונית, מונו פעילי ליכוד לתפקידים – ונדרשו בתמורה לסייע לדנון פוליטית. דנון: "בפעילותי לא נפל רבב". בכירים בליכוד לוואלה! NEWS: "לא מופתעים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

הקלטות ותכתובות המעידות על מנגנון שהקים שגריר ישראל באו"ם דני דנון נחשפו הערב (שני) במהדורה המרכזית בחדשות 2. לפי הפרסום, דנון חילק משכורות ותפקידים לעשרות פעילי ליכוד מכספי ציבור, בתמורה לתמיכה הפוליטית בו. דנון הגיב לפרסום ואמר כי "בפעילותי לא נפל רבב".

לפי הדיווח, כשעמד דנון בראש ארגון הליכוד העולמי, מונה לעמותה בשם "עושים ציונות" מקורבו יעקב חגואל. עם התערבותו, החלו להגיע כספים רבים לעמותה. כך, ב-2011, טרם הביע דנון עניין בעמותה, לא הועברו אליה כלל כספים מהקרן הקיימת לישראל, שגם בה לדנון יש השפעה רבה. ב-2012 הועברו כשני מיליון שקל, ב-2013 יותר משבעה מיליון, וב-2014 15 מיליון שקל. מספר העובדים בה, שעמד על 30, זינק לכ-200.

עוד בוואלה! NEWS:
אחיו של מנגיסטו באו"ם: "סייעו בשחרורו של אברה, הוא לא עשה רע לאיש"
בחודש הבא: סגן נשיא ארה"ב ינאם במליאת הכנסת
פרסום ראשון: בני משפחת מנגיסטו יוצאים למסע מדיני בארה"ב

השר דני דנון, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
דנון. מנגנון שחיתות/נועם מושקוביץ

דנון וחגואל הקימו לפי הדיווח מערך בשכר של פעילי ליכוד שיעזרו לדנון ביום פקודה. הפרויקט נקרא "אשכולות", ואליו מונו פעילי ליכוד, ראשי סניפים, קרוביהם ומקורביהם. דנון העביר בקביעות הוראות מדוקדקות, לאיזה חבר ליכוד לספר עבודה. התכתובות שנמצאו במחשבי המוסדות כוללות משפטים כמו "מעלה אדומים – לבקש שם מדודי אמסלם" ו"קריית גת – הבת של מגידיש" - שירן מגידיש, בת של חבר מרכז מקריית גת.

חברי ליכוד סיפרו כי בתמורה לעבודה, שכללה בדרך כלל עבודה מועטה תמורת כסף, נדרשו לעזור לדנון. שמעון אסולין, חבר מרכז ליכוד מאשקלון סיפר כי "זה חבר'ה שיש להם קרבה מסוימת לדני ואוהבים את דני, ורוצים שדני יסתדר. והוא נותן להם עזרה, בדרך כלל חברי מרכז או חברי סניפים או יש איזה בן שלומד באוניברסיטה. הוא (דני) נותן להם את זה ומצפה שיעזרו לו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כספים מקק"ל לעמותה שניהל מקורבו של דנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

דנון מסר לחדשות 2 כי "לצערנו הרב בחרתם להתעלם מפנייתנו בלי להותיר זמן ראוי להגשת תגובה שהייתה סותרת את הטענות ומוכיחה שבפעילותי לא נפל רבב. אופן הצגת השאלות מוכיח על עריכה מגמתית וניסיון להוציא דיבה. אני פועל כבר למעלה מעשרים שנה בחזית ההסברה וביתר שאת כשגריר באו"ם. מחר משלחת ישראל בהובלתי תציין שבעים שנה לכ"ט בנובמבר באירוע היסטורי בניו יורק".

בכירים בליכוד אמרו לוואלה! NEWS כי לא הופתעו מהתחקיר. "כולם במפלגה, מחבר המרכז ועד ההנהגה, יודעים על הפעילות של דנון מזה שנים".

בעקבות התחקיר הודיעו ח"כ מיכל רוזין וח"כ מוסי רז (מרצ) כי יפנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקירה פלילית: "השימוש בהעברת כספים מהמוסדות הציונים לצרכים פוליטיים פנים מפלגתיים הן שחיתות ציבורית מהמעלה הראשונה. על היועץ המשפטי להורות על חקירה פלילית מיידית וכן קוראים לראש הממשלה להורות לדנון לשוב מיידית לישראל. לא ייתכן שדני דנון ימשיך לייצג את ישראל באו"ם".

(עדכון ראשון 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully